Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Vaan olipahan liikuttavaa, vanha oikein herkistyi.

Oli mun viimeinen työpäivä tässä duunissa silleen, että kaikki olivat paikalla. Konttorin mammat olivat tilanneet voileipä- sekä täytekakut ja kahvit juotiin pienistä kupeista servettien kera kynttilän valossa. Sain parit lahjakorit ja viinipullot läksiäislahjaksi. Enkä mä ollut kuin vähän yli vuoden tässä duunissa, mutta levottomat kahvituntijuttuni olivat tehneet näemmä lähtemättömän vaikutuksen. Voi sitä halailun määrää. :)

Olipas kiva palaveeri. Hörpin kahvia ja roikuin Facebookissa. Silti tuli kiitoksia.

Jep, asioista ei tarvi ennää huolehtia siinä vaiheessa!

Mä realisoin jo kaiken omaisuuteni ja sijoitin sen nopeisiin naisiin ja kauniisiin autoihin. Loppuviikosta on tulossa villi ja vapaa.

Sä oot ymmärtänyt on maailmanlopun jotenkin väärin, jos pohdit seuraavan päivän darraa... Just FYI. :D

Ei.. On normaalia pohtia seuraavan päivän darraa, koska sitähän se tulee itseasiassa olemaan. Vitunmoinen darra kun maailmanloppu on taas kerran selätetty.

i know that feeling :D roikun pakkiksella päivät pitkät ja silti esimies tulee kertomaan kuinka hyvää työtä oon tehnyt tai sitten se on sarkasmia :D
Eilen tuli pomo työhuoneeseen. Se kiitteli mua pitkään ja hartaasti hyvin tehdystä työstä. Viimeisen kuukauden olen roikkunut käytännössä katsoen kahdeksan tunnin työpäivästä kuusi tuntia netissä ja loput pari tuntia hillunut ruokkiksella sekä kahvitunneilla.:D

Eilen tuli pomo työhuoneeseen. Se kiitteli mua pitkään ja hartaasti hyvin tehdystä työstä. Viimeisen kuukauden olen roikkunut käytännössä katsoen kahdeksan tunnin työpäivästä kuusi tuntia netissä ja loput pari tuntia hillunut ruokkiksella sekä kahvitunneilla.:D

Mäkin oon vaihtamassa täällä firman sisällä työtehtävää ja esimies ei tästä ole mielissään koska teen niin hyvin töitä ja olen muutenkin loistava :D vaikka ihan totta nytkään en ole töitä tehnyt taitaa olla niin että 8h päivästä oon pakkiksella 5h riemurasiassa 1h ja tauoilla loput :D no mikäs siinä jos kelpaa tääkin työpanos!

Huomenta!

Eilen tuli hankittua salijäsenyys, pääsen siis pian tutustumaan salikulttuuriin Suomessa, mielenkiintoista vertailla... Täällä tuskin tulee mummot puristelemaan hauista pukkarissa taikka ohjaajat halailemaan/pussailemaan hikisenä. :D Olotila on kuin eläkeläisellä, joten joku satujumppa on ihan sopiva harrastus. Äsken jäin katselemaan ikkunasta pörröhännän touhuja pihapuussa, menee ne aamut näinkin. :D

Mäkin oon vaihtamassa täällä firman sisällä työtehtävää ja esimies ei tästä ole mielissään koska teen niin hyvin töitä ja olen muutenkin loistava :D vaikka ihan totta nytkään en ole töitä tehnyt taitaa olla niin että 8h päivästä oon pakkiksella 5h riemurasiassa 1h ja tauoilla loput :D no mikäs siinä jos kelpaa tääkin työpanos!

Ihan sama meininki täällä! Oon viimeset pari kuukautta tehnyt "omia hommia" tai roikkunut Pakkiksella / 9gagissa / Betssonilla 5-6h päivästä... Mutta eikai siinä mitään, ollaan ilmeisesti niin tehokkaita, että jo 15 min - 2h päivittäisellä panostuksella saa aikaan loistavia tuloksia! :D

Jeejee tavarat alkaa olla pakattuna! Tänään juhlistamaan yhen kaverin maisterivalmistujaisia ja huomenna sitten nokka kohti Yllästä.

Oot varmaankin jossain vähän isommassa putiikissa hommissa, niissä pomoilla ei yleensä ole mitään kosketusta oikeisiin töihin tai mitä ne omat alaiset ees puuhailee. Kyllähän sitä aikansa jaksaa, mutta itsellä rupes ainakin vuoden päästä jo tökkii kun mietti miten hyödytöntä siellä duunissa oli ees käydä.

Oot varmaankin jossain vähän isommassa putiikissa hommissa, niissä pomoilla ei yleensä ole mitään kosketusta oikeisiin töihin tai mitä ne omat alaiset ees puuhailee. Kyllähän sitä aikansa jaksaa, mutta itsellä rupes ainakin vuoden päästä jo tökkii kun mietti miten hyödytöntä siellä duunissa oli ees käydä.

Joo oon kyllä isossa firmassa töissä mutta kyllä tuo mun esimies aika paljon kyttää kaikkien hommia ja kai se on sille ihan sama mitä tässä työpaikalla teen kun oon niin hyvä työssäni :D Olen jopa päässyt kertomaan muille miten tätä työtä tehdään joten en ihan paska voi olla ;)

Joo oon kyllä isossa firmassa töissä mutta kyllä tuo mun esimies aika paljon kyttää kaikkien hommia ja kai se on sille ihan sama mitä tässä työpaikalla teen kun oon niin hyvä työssäni :D Olen jopa päässyt kertomaan muille miten tätä työtä tehdään joten en ihan paska voi olla ;)

Kyllä se meilläkin aikanaan kyttäs, mutta ei se sitä ymmärrystä lisännyt. Mutta tosiaan samahan se jos homma toimii ja on hauskaa, turhaa sitä on itseään loppuun ajaa kun rahat menee kuitenkin jonkun pomon taskuun tai poliitikon lahjuksiin. Miulla vaan aika pysähtyy ihan totaalisesti jos ei mitään muuta hommaa ole kun netissä hengailu, kaikkein parasta on jos ei oo kiire, mut kokoajan tekemistä.

Kyllä se meilläkin aikanaan kyttäs, mutta ei se sitä ymmärrystä lisännyt. Mutta tosiaan samahan se jos homma toimii ja on hauskaa, turhaa sitä on itseään loppuun ajaa kun rahat menee kuitenkin jonkun pomon taskuun tai poliitikon lahjuksiin. Miulla vaan aika pysähtyy ihan totaalisesti jos ei mitään muuta hommaa ole kun netissä hengailu, kaikkein parasta on jos ei oo kiire, mut kokoajan tekemistä.

Mitä päädyit lopulta tekemään? Perustit oman firman? Miten se meni?

Ihan vaan siksi kyselen, että olen samaa mieltä kanssasi... Tätä jaksaa tietyn aikaa, mutta mikään lopullinen ratkaisu tästä ei voi tulla. :)

Kettu ja Por0 - Matka tuntemattomaan ja takaisin.

...kuka sitten takaisin asti selviääkään.

Arctic-fox-scavenging-at-reindeer-carcass.webp

Mitä päädyit lopulta tekemään? Perustit oman firman? Miten se meni?

Ihan vaan siksi kyselen, että olen samaa mieltä kanssasi... Tätä jaksaa tietyn aikaa, mutta mikään lopullinen ratkaisu tästä ei voi tulla. :)

No oon ollu hetken aikaa sivutoimisena yrittäjänä, ei oo oikein hyvin toiminut (eli ei tuu rahaa). Nyt aloitan kohta sellaisessa pienessä startupissa hommat, palkasta pitää tinkiä jne, mutta duunit vaikuttaa mielekkäiltä ja hommat ei varmaankaan lopu kesken. Työtehtävien pitäis olla aika monipuolisia ja vastuutakin tulee vähän erilailla kun noissa isoissa putiikeissa missä voi hautautua sinne toimiston nurkkaan ilman, että kukaan ees huomaa.

Tota yrittäjyyttä on hyvä kokeilla vaikka jossain osuuskunnassa kun siinä ei ole riskiä ja jos homma ei toimi niin saa kuitenkin kassalta rahaa.

Back
Ylös Bottom