Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Shoppailin randomisti ihan liikaa ja haluttaisi vieläki enemmän. :D Onneksi sentään vähän hillitsin, koska palkkapäivä on vasta ensi viikolla. Uusiin silmälaseihinki sujahti 500 euroa. :rolleyes: Mitään turhaa en osta, vaan kaikki on tarpeeseen!

Joko sulla on kalliit kehykset tai sitten katot yhtä kieroon kuin meikäläinen! Pitäisi itsekkin raahautua tässä optikolle, jotta saa omilla vahvuuksilla olevat suojalasit töihin. Et ole funtsinut femtolasikin laserleikkausta?

Nyt seuraa tärkeä tiedoitus, kahvi on erittäin kuumaa termosmukista juotaessa!

Kerpele meni maidot loppumaan, oisin tähän Löfsbergiin halunnu edes tilkkasen :( Kjuumaa on.

Joko sulla on kalliit kehykset tai sitten katot yhtä kieroon kuin meikäläinen! Pitäisi itsekkin raahautua tässä optikolle, jotta saa omilla vahvuuksilla olevat suojalasit töihin. Et ole funtsinut femtolasikin laserleikkausta?

Kahdet sain yhen hinnalla ja otin ohennukset sekä heijastuksenestot ynnä muut hifistelyt. :D Piilareilla mennään yleensä, mut laseja tarttee välillä silmiä leputtaakseen. Jonain päivänä varmaan tarttee laserin alle mennä...

Kerpele meni maidot loppumaan, oisin tähän Löfsbergiin halunnu edes tilkkasen :( Kjuumaa on.

:D Oon tässä ketoillessa juonu kahvini aina mustana, kuten asiaan kuuluu. Kaikkeen näköjään tottuu. Makukysymyksiä jos haetaan niin mikään ei voita kahvin ja kerman yhdistelmää. :kuola:

Kahdet sain yhen hinnalla ja otin ohennukset sekä heijastuksenestot ynnä muut hifistelyt. :D Piilareilla mennään yleensä, mut laseja tarttee välillä silmiä leputtaakseen. Jonain päivänä varmaan tarttee laserin alle mennä...

Sama tilanne täällä. Mitkä piilarit sulla on? :o Nää omat Purevisionit ei kuulemman oo mitkään järin hengittävät, mutta kyllä nää mulla päässä on silti aina sen 3 viikkoa putkeen...

Millaset noi piilarit oikeen on käyttää ? Mun pitäis varmaan hommata kun ei laseja "kehtaa" hommata/halua uskoa että niitä tarvisi :rolleyes: Joku kaveri selitti myös että jos alle 18v niin tarttee käydä joku ihme koulutus niihin ?

:D Oon tässä ketoillessa juonu kahvini aina mustana, kuten asiaan kuuluu. Kaikkeen näköjään tottuu. Makukysymyksiä jos haetaan niin mikään ei voita kahvin ja kerman yhdistelmää. :kuola:

Totta :kuola: Ehkä pitäis itekin opetella juomaan mustana. Duunissa on vaan hylaa ja turhia hiilareita siitäkin tietty tulee :D

Sama tilanne täällä. Mitkä piilarit sulla on? :o Nää omat Purevisionit ei kuulemman oo mitkään järin hengittävät, mutta kyllä nää mulla päässä on silti aina sen 3 viikkoa putkeen...

Mulla on kertakäyttöiset päivälinssit, en oo vielä kuukausilinssejä himonnu. :D Olisikohan Focus Dailies -merkkisiä...

Millaset noi piilarit oikeen on käyttää ? Mun pitäis varmaan hommata kun ei laseja "kehtaa" hommata/halua uskoa että niitä tarvisi :rolleyes: Joku kaveri selitti myös että jos alle 18v niin tarttee käydä joku ihme koulutus niihin ?

Helppoja! Eka kerralla menee optikolla varmaan puolisen tuntia niiden käyttöä opastaessa. Eipä ite meinannu ekoilla kerroilla saada mitenkään silmiin ja silmät vuoti hulluna kyyneliä. Mutta kun tajuaa idean, niin menee vain sujaus ku laittaa ne silmiinsä. Helpottaa arkea hulluna. :)

Millaset noi piilarit oikeen on käyttää ? Mun pitäis varmaan hommata kun ei laseja "kehtaa" niitä hommata/halua uskoa että niitä tarvisi :rolleyes: Joku kaveri selitti myös että jos alle 18v niin tarttee käydä joku ihme koulutus niihin ?

KAIKKIEN (ikään katsomatta) pitää käydä optikolla hakemassa resepti. Samalla saat testikäyttöön viikoksi-pariksi jotkut linssit sieltä ja sen "koulutuksen" niiden käyttöön - käytänössä vaan kertovat, miten laitetaan päähän ja että pitäis ottaa pois yöksi (useimmat linssit, jatkuvakäyttöiset asia erikseen). Sitten kontrollikäynnillä saat sen ihte reseptin.

Suosittelen hakemaan, en osais itse enää elää ilman! :)

Mulla on kertakäyttöiset päivälinssit, en oo vielä kuukausilinssejä himonnu. :D Olisikohan Focus Dailies -merkkisiä...

Noi on hiukan hellemmät varmaan silmille, kun nukkuu ilman :p Mä en vaan jaksanu räplätä joka helveten aamu linssien kanssa ja kun omat silmät ei ärry oikein mistään niin hain jatkuvakäyttöset :)

Pitääpä harkita. Onko kuinka epämukavaa pistää päälle, pitää päällä ja ottaa pois ?

Eipä oikeestaan, alussa se laittaminen oli hiukan vaikeaa, mutta menee nykyään rutiinilla (vaikka mulla onkin aina 2-4 viikkoa PUTKEEN samat jatkuvakäyttöiset linssit --> Käytän tosin linsseille tarkoitettuja kosteutustippoja joka aamu & ilta).

Normipäivänä niitä ei huomaa ollenkaan. Jotenkin tuntuu, että jos sit taas on hirveen väsynyt, niin sitten linsseistä tulee vähän epämukavat -- mutta sekin liittyy varmaan kuivumiseen.

Ehkä maailmankaikkeuden paras biisi?

En ny ainakaa aivan heti parempaakaa keksi. Tämä vaan potkii kerta toisensa jälkeen niin miehekkäästi munille ettei aina se pääsee yllättämään.

Jos minä laulaisin karaokea, tämä olis minun valinta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ohhoh.. Pitäis ruveta töihin. Oonkohan mylviny eilen kun kurkkuun sattuu? Höhhöööö

Back
Ylös Bottom