Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

No mm. katsois telkkaa, kävis safkaamassa jossain, pelais tietokoneella tai xBoxilla, menis ulos kävelee, rimputtelis frendeille tai neiti ajalle.. tai mitä nyt vaan mitä ihmisillä on tapana tehdä. Ei pitäis olla äärimmäisen hankalaa keksiä ajanviettotapoja, kai muutakin elämää yleensä on kuin salia? Siivoa vaikka kämppä tai tee kivaa safkaa.

Mulla ainakin on välillä vaikeuksia keksiä mitä tekisi vapaapäivinä. Ei koirankaan kanssa koko aikaa jaksa ulkoilla ja oon suhteellisen paskakokki, niin ruuan vääntäminenkään ei houkuta. Kämpänkin siivoan varttiin.

Tervetuloo kerhoon..

Kiitän :)

No mm. katsois telkkaa, kävis safkaamassa jossain, pelais tietokoneella tai xBoxilla, menis ulos kävelee, rimputtelis frendeille tai neiti ajalle.. tai mitä nyt vaan mitä ihmisillä on tapana tehdä. Ei pitäis olla äärimmäisen hankalaa keksiä ajanviettotapoja, kai muutakin elämää yleensä on kuin salia? Siivoa vaikka kämppä tai tee kivaa safkaa.

Frendit jäi vielä kutsuntoihin tai sitten on koulussa, kun osa niistä oli eilen. Nyt ois kyl kaikki voinu päästä sielt pois. En pelaa mitään konsolia tai tietokonetta (paitsi God of Waria PS3:lla, mut nekin on hakattu läpi ajat sitten), söin just eli ainooksi vaihtoehdoksi jäi tv. Autojakaan ei oo pihassa ja sataa vettä, joten ei täältä viitti lähteä pyöräilemään mihinkään. South Parkin 16 kausi ja American History X it will be. Tai sit luen jotain kirjaa (tuntemanton käsite varmaan monelle nykyään).

^Nuku.

Täytyy sanoa että harvemmin keskellä päivää ei keksi "yhtään mitään tekemistä".

Arkena keskellä päivää parasta tekemistä on mennä johonki keskustaan istumaan kahvilaan ja kattella, ku muut on töis ja itte saa vaan rötvätä.

Kieltämättä tossa loppukesästä kun oli viikko jolloin unta tuli yhteensä n.25 tuntia alkoi ehkä jo työtehokin kärsimään.

Mulla kärsii työteho jo siitä jos yö jää alle 8tunnin. 9tunnin arkiöidenki jälkeen sitä vaatii viikonloppuna semmoset 12tuntia että toipuu viikon "univajeesta".

Mä en kans käsitä kyllä, miten ihmisillä voi olla tylsää vapaapäivinä ja jengi valittaa oltuaan 3vko lomalla,et "ompas kiva mennä taas töihin viikon päästä, niin on jotain tekemistä". Jos saisin palkan kotiin, niin en kusiskaan duunipaikkaan päin.

Onko tää jengi niin epäsosiaalista, että kavereita ei ole salin ja pakkiksen ulkopuolella, vaiko niin mielikuvituksettomia, että tekemistä ei keksitä? Vaikka ei muutakun menee lähimpään kippolaan juomaan kahvit ja lukeen päivän lehdet, niin kyllä siinä jo alkaa ideoita tulemaan, kunhan vaan ensin lähtee siitä tietokoneen ääreltä pois. Hommakkaa kavereita, elämä, muija tai ihan mitä vaan. Harrastakaa seksiä ja sosialisoitukaa.

Mulla on suhteellisen harvoin ihan totaalisia vapaapäiviä ja sillon kyllä teen just sitä mikä itteä sillä hetkellä eniten huvittaa. Ehkä siivoan, ehkä nukun koko päivän, ehkä katon leffoja/sarjoja. Molemmissa duuneissa joutuu puhuun ja oleen sosiaalinen joten vastapainoksi vapareina saattaa huomata ettei oo puhunu kellekään sanaakaan. Kiva välillä niinki. Jaksa aina sykkiä.

Meinasin ruveta vittuilee ku ette osaa saatana vapaa- ja välipäiviänne käyttää hyväksenne mut asiaan oliki jo tartuttu ni annan olla. Pässit :jahas:

Hyväksikäyttö on arveluttavaa.

Meinasin ruveta vittuilee ku ette osaa saatana vapaa- ja välipäiviänne käyttää krapulan paranteluun mut asiaan oliki jo tartuttu ni annan olla. Pässit :jahas:

Tuolla sanamuodolla ei vahingossakaan synny epäilyttäviä ajatuksia.

No mä tykkään kyllä käydä töissä ja siellä on ihan kivaa ja kun on kauan ollut poissa, sinne todella menee mielellään.. mutta se "kauan poissa" tarkoittaa yleensä yli 4vkon poissaoloja ja eniten sairaslomaa jolla on kyvytön tekemään kaikkia "normaaleita juttuja" normaalisti.

Mutta jos yksi päivä tuottaa ongelman tekemisen puutteesta sen takia ettei voi treenata niin voi helvetti. Oikeesti. OIKEESTI.

Mutta jos saisit saman rahan kotio, niin tuskin menisit töihin vaan sen takia, että et keksisi kotona mitään tekemistä. Mulla ei olis ainakaan mitään ongelmi täyttää päiviä ilman duunia.

Vanhemmat ikäluokathan näitä enemmän valittaa. "Alkaa jo kyllästyttää se kotona makaamine" on yleisin mitä näiltä kuulee. Vittuako sitten makaa, lähtis johonkin, mutta toisaalta ei taas raskita jättää sitä iki-ihanaa 28" Saloran putkitelkkaria. Tuntuu että nuo 50v lähentelevät ajattelevat, että ton ikäsenä ei voi enään alottaa mitään harrastusta tai aktiviteettia.

Ite oon ainakin viimesen 5vuoden aikana houkutellu faijaa mukaan Judoon, salille, nyrkkeileen, kiipeileen ym, koska muuten se olis tota töistä telkkarin eteen makaamista kaikki päivät. Hyvin se on jaksanut noissa käydäkin niin pitkään, että on joku paikka antanu periks, mutta sitkeesti viittii silti yrittää, kun potkii perseelle.

Tosin se vaatii kyllä sen, että soittaa "tuun hakeen sut nyt, niin mennään". Jos alkaa kalastelemaan, että "onko tänään mitään ja kiinnostaisko lähtee", niin yleensä se Salora vie noissa tapauksissa voiton.

Huominen kyllä vähän jännittää, kun joudun pitämään palaverissa pientä esitelmää ja muutenkin hoitamaan koko hommaa. Olen vielä suhteellisen ujo, vaikkei ehkä ulkoisesti huomais. :nolo:

Itselläni ei pitänyt olla vapaapäivää tänään, mutta minkäs sitä laiska ihminen luonteelleen mahtaa. Nukuin kahteen asti, sitten katsellut telkkua, viiden aikoihin pitäisi lähteä lenkille ja vähän sosialisoitumaan sekä käyttää loppuilta koulujuttujen parissa. Siinäpä se pähkinänkuoressa.

Mutta edelleen, yksi vapaapäivä ilman treeniä ja jengi on ongelmissa. Mitä vittua?

Eikö tää oo samaa egorunkkausta kuin päivittää jokainen lenkki minuutilleen Facebookiin ja ennen kasia vapaapäivänä on jo käyty koiran kanssa rannalla ja juoksemassa ja illa she döminikkiin ja vähän viiniä ihanaa. Vittu.

Jos sama raha juoksisi ilman töissäkäymistä niin toki töissä käyminen vähenisi dramaattisesti. Mutta kuten sanottua, pidän työstäni ja se sattuu kuitenkin olemaan kovin usein ihan mukavaa ajanvietettä, joten kyllä mkä töissäkin kävisin. Työnkuva on kuitenkin sellainen että kotona makaamisesta saa vähemmän rahaa kuin töissä käymisestä, niin se kummasti motivoi saapumaan paikalle ainakin iltaisin, öisin ja eritoten viikonloppuisin.

Sama, olen aina viihtynyt duunissa erinomaisesti. Duunissa on kuitenkin itsellä ollut sosiaalinen ympäristö, ja olen mennyt toisinaan lomallakin kahville työpaikalle moikkaamaan kavereita. Samoin töissä on yleensä jotain tavoitteellisuutta, vähän kuin harrastuksissa, ja usein tuntee tehneensä jotain hyödyllistä työpäivän jälkeen.

Minulla on ainakin parin viikon loman päätteeksi aina fiilis "onneksi pääsen duuniin", koska siitä saa sellaista tiettyä rutiinia, ettei ihan rötvää sängyssä puolta päivää, ja kuitenkin olen ainakin aiemmissa työpaikoissa viihtynyt. Harrastuksia pystyy kuitenkin tekemään erinomaisesti työn ohessa, ja kaverit ovat luultavasti itsekin töissä silloin kuin itse, niin toimistoaikaa ei tulisi täytettyä juuri muulla kuin jollain satunnaisella tsillaamisella. Ainoat lomat, joilta vituttaa palata duuniin, on jotkut ulkomaanreissut. Perhana.

Jengi on muutenkin nykyään aika epäsosiaalista tietokoneiden ja netin takia. Eivät jaksa lähteä tekemään mitään simppeliä, kuten kahville, blijardia pelaamaan tai muuta, vaan jäädään himaan koneelle surffaamaan. Itselle yleensä Suomessa oli tylsimmät päivät niitä, kun kukaan ei kiinnostunut lähtemään seuraksi, vaan ennemmin jäivät himaan.

Mutta edelleen, yksi vapaapäivä ilman treeniä ja jengi on ongelmissa. Mitä vittua?

Amen, huonosti menee jos treenaus on koko elämä.

Itsehän en päässy salille ku salin lukko paskana. Talk about (bad) luck..

Jees, puolet viikosta jo mennyt. Sainpa aikaiseksi käydä uusimassa salikortinkin, eipähän tarvitse treenata enää kaupungin surkealla salilla.

Back
Ylös Bottom