Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Nimenomaa. Olis tuokin tyttö oppinut iPhonen todellisen arvon, kun olis kuunnellu esim Mäkkärissä kuuukauden asiakkaiden vittuilua niiden rahojen takia.

Olen katsonut ko. ohjelmaa noin viisi minuuttia ja nyt jo ihmetyttää tuo "mä haluun, mä haluun". Eikä näytä siskojenkaan käytöstavat olevan kauhean hyviä, jos vanhemmilta pyydetään ketsuppia sanoin "antakaa sitä ketsuppia tänne ja heti". Tämä ja viime päivien kokemukset osoittavat, että lapsille ja nuorille olisi tarpeen välitön kurinpalautus ja auktoriteettien kunnioitus takaisin.

Nimenomaa. Olis tuokin tyttö oppinut iPhonen todellisen arvon, kun olis kuunnellu esim Mäkkärissä kuuukauden asiakkaiden vittuilua niiden rahojen takia.

Mutta kun se niinq haluais vaan elää luksustalossa ja ostella kaikkea eikä tarvitsisi käydä koulussa tai töissä ja kaikki olisi täydellistä.

Rahan arvon hahmotus on vaikeaa tuonikäiselle, itsestään selvää, mutta se kaiken vittumaisuuden rajat ylittävä suhtautuminen omiin perheenjäseniin ja "mulle lisää vaatteita, autoa ei tarvitse katsastaa ja isä voi syödä töissä näkkäriä ja hernekeittoa"-asenne oli sellainen, että mä oikeasti ihmettelen, kuinka tuollainen voi ikinä kasvaa kelvolliseksi yhteiskunnan jäseneksi.

Erehdyin eilen katsomaan yle areenasta jakson tosi-tv:tä, koska konsepti vaikutti mielenkiintoiselta:
Teinipomo: Mitä tapahtuu kun teinille annetaan perheen talous hallittavaksi kuukauden ajaksi? Tämä on totisinta totta uudessa kuusiosaisessa sarjassamme.Tarkoitus on opettaa teini vastuulliseksi ja järkeväksi rahankäyttäjäksi. Miten käy?

Eka jakso (http://areena.yle.fi/tv/1621040/#/play) oli niin käsittämätön, että se taisi kääntää minut ns. jälkiabortin laillistamisen kannattajaksi. Ei tuollaisia vain ihmisiä voi olla, edes 15-vuotiaiden seassa.

Huhhuh, mitä katseltavaa, justiinsa näitä "kaikki mulle heti"- tyyppejä.

Mutta kun se niinq haluais vaan elää luksustalossa ja ostella kaikkea eikä tarvitsisi käydä koulussa tai töissä ja kaikki olisi täydellistä.

Rahan arvon hahmotus on vaikeaa tuonikäiselle, itsestään selvää, mutta se kaiken vittumaisuuden rajat ylittävä suhtautuminen omiin perheenjäseniin ja "mulle lisää vaatteita, autoa ei tarvitse katsastaa ja isä voi syödä töissä näkkäriä ja hernekeittoa"-asenne oli sellainen, että mä oikeasti ihmettelen, kuinka tuollainen voi ikinä kasvaa kelvolliseksi yhteiskunnan jäseneksi.

Saksassa 1930- ja 1940-luvuilla ei näitä pikkuprinssejä ja -prinsessoja ollut. Siitä piti huolen varhaisnuorille tarkoitetut järjestöt, pakollinen työpalvelu ja kaiken huippuna Wehrmacht.

Saksassa 1930- ja 1940-luvuilla ei näitä pikkuprinssejä ja -prinsessoja ollut. Siitä piti huolen varhaisnuorille tarkoitetut järjestöt, pakollinen työpalvelu ja kaiken huippuna Wehrmacht.

Kurinpalautus olisi paikallaan täälläkin. Tässä tuli taas yksi syy lisää toivoa sinun pääsevän diktaattoriksi.

Kurinpalautus olisi paikallaan täälläkin. Tässä tuli taas yksi syy lisää toivoa sinun pääsevän diktaattoriksi.

Rupeatko kansliapäällikökseni onnistuneen "JudoHemmo valtaan" -projektin päätyttyä? Toisaalta keskivartalossasi on myös tiettyä yhtälaisyyttä Göringin kanssa, joten voisit olla myös valtakunnanmarsalkka. Sniffarista tulee aluekomentaja, Iso-K nimetään urheilusta vastaavaksi ministeriksi ja Ultimecia taas kulttuuripäälliköksi.

Tuosta lapsien käyttäytimisestä nykyisin, niin kyllä tässä miun talossa ainakin asuu tosi kilttejä, ja kohteliaita lapsia. Aukovat miullekkin aina ovet, ja kun heitä kiittää, sanovat ole hyvä.

Suorastaan herkistyn aina tuollaisessa tilanteessa. Mahtavaa kun vielä nykyisinkin löytyy pikkusia jotka aukovat vanhemmille ihmsille ovia.

Työn puolesta (harjoittelijana ala-asteella) joudun kestämään joka päivä juuri tuollaisia niskuroivia pentuja. Aivan käsittämätöntä, ovatko nykyajan vanhemmat oikeasti niin uusavuttomia, etteivät osaa edes jonkinlaisia käytöstapoja opettaa lapsilleen? Nyt Judohemmo valtaan ja saman tien tekemään kurinpalautussuunnitelmaa. :worship:

Toisaalta keskivartalossasi on myös tiettyä yhtälaisyyttä Göringin kanssa, joten voisit olla myös valtakunnanmarsalkka.

Tämän yhtäläisyyden huomaaminen on kunnianosoitus, sillä olen aina ihaillut Göringin suoraselkäistä ja rohkeaa toimintaa valtiopäivien puhemiehenä 12.9.1932. Kyseinen episodi poliittisena pikkutemppuna on jostain syystä huvittanut minua siitä asti kun siitä ensimmäistä kertaa luin yli 15 vuotta sitten. Toisaalta minussa olisi myös ainesta Alfred Rosenbergiksi kirjoittelemaan roppakaupalla epäselviä älyttömyyksiä, jotka voitaisiin julistaa viralliseksi ideologiaksi koska kukaan ei ymmärtäisi niistä mitään. Asia vaatii vielä kypsyttelyä.

Tarvitsemme myös uuden Ernst Röhmin, onko pakkiksella tarjolla yhtään lihavaa ja rasvaista natsihomoa?

Juu, on aika pelottavaa katsottavaa kun esim. joku neljävuotias hemmoteltu prinsessa saa pyörittää perheen arkea ja elämää juuri miten haluaa... (lastenhoitotyötä on tullut tehtyä). Kaikki mulle tänne heti nyt -asenne ja vanhemmat kiltisti nöyristelee ja yrittää toteuttaa jokaisen lapsen käskyn. Ja tämä neljävuotias prinsessa sai myös käsitellä alle vuoden ikäistä pikkuveljeä miten halusi = satuttaa fyysisesti, ilman että vanhemmat siihen puuttuivat!

En vaan voi ymmärtää mitään tuollaista, kun itse on saanut tiukan ja kurinalaisen kotikasvatuksen.

Kannatan siis kurinpalautusta ja JudoHemmon valtaanousua. :worship:

Kyllä tuosta tulee kelvollinen yhteiskunnan jäsen, sellainen nainen joka tahtoo olla julkkis ja joka juoksee noissa Big Brotherin, Idolsin ja vastaavien realityohjelmien koekuvauksissa ja viikonloput koettaa päästä piireihin jakamalla persettä Tigerissä ja vastaavissa pintaliitopaikoissa b-luokan julkkiksille.

Tuen täysillä "Judohemmo Valtaan" -projektia jos minulle annetaan BB-Johanna vaimoksi Judohemmon valtaannousun jälkeen.

Erehdyin eilen katsomaan yle areenasta jakson tosi-tv:tä, koska konsepti vaikutti mielenkiintoiselta:
Teinipomo: Mitä tapahtuu kun teinille annetaan perheen talous hallittavaksi kuukauden ajaksi? Tämä on totisinta totta uudessa kuusiosaisessa sarjassamme.Tarkoitus on opettaa teini vastuulliseksi ja järkeväksi rahankäyttäjäksi. Miten käy?

Eka jakso (http://areena.yle.fi/tv/1621040/#/play) oli niin käsittämätön, että se taisi kääntää minut ns. jälkiabortin laillistamisen kannattajaksi. Ei tuollaisia vain ihmisiä voi olla, edes 15-vuotiaiden seassa.
Kiitos, kun pilasit aamuni. Heti rupes vituttamaan ihmiskunnan tila. :jahas:

Eihän vika ole tuossa teinissä vaan vanhemmissa, jotka eivät pidä perheessä MINKÄÄNLAISTA kuria. Heti iski aika pahasti korvaan, kun vanhimman monkuessa rahaa uuteen puhelimeen nuorimmainen huutelee 'Anna ketsuppia ja vähä äkkiä!' ja myöhemmin tanssii balettia tiskipöydällä ja äiti vaan hiljaa tupisee: 'Tuu ny alas.' Vanhemmille vois antaa pikkasen kurinpalautusta! Ei helvetti, kun kaikki vanhemmat nykyaikana on tommosia, niin lapsista tulee ihan mahdottomia idiootteja, joilla ei oo mitään hajua todellisuudesta...

En tienny oisko itkeny vai nauranu. Ton prinsessan käytöksen lisäks muakin nyppi erityisesti sen nuorimman siskon käytöstavat – tai siis niiden puute. Tossa ihan lopussakin, kun tekivät porukalla pöydän ääressä yhteenvetoa kuluneesta kuukaudesta, se nuorin huusi ihan surutta äitinsä päälle ja mun teki mieli täältä ruudun toiselta puolelta komentaa sitä hiljenemään siksi aikaa :D
Omaa lasta oon pyrkiny kasvattaan jämäkällä, mutta reilulla asenteella. On joitain perusasioita (mm. normaalit käytöstavat) ja niistä pidetään kiinni ajasta ja paikasta riippumatta ja sitten on asioita, joiden kanssa on enemmän pelivaraa. Muksu on näiden asioiden eron ymmärtänyt. Kapinoihan se niitä vastaan, sitä en kiellä, mutta sehän on ihan normaalia. Siinä kohtaa sit vaan taas punnitaan mun päättäväisyys ja motivaatio ja mä olen se, joka pitää ne rajat. Nyt oon vielä päässy suhteellisen helpolla, kun lapsi on niin pieni. Toisaalta omat mausteensa kuvioon on tuonut se, että lapsella on nyt kaksi kotia ja aina ihan kaikki raja-aidat ei pyrkimyksistä huolimatta ole tismalleen samoissa kohdissa. Mutta elämä on.
Mutta kyllä hiukan kylmäs kun katseli tätä. Toivottavasti se oma arki ei oo 10 vuoden kuluttua ihan tollasta.

Täältäkin ääni Judiksen valtaannousulle.

Yllättävän hyvää on yön pöydällä seissyt big mac ateria. No okei, perunat on vähän kehnon makusia.

Back
Ylös Bottom