Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Nyt se vihdoin löytyi! Oon ettinyt Yön Ritarin päätöskappaletta vaikka kuinka pitkään ja nyt löyty. Ei hitto, tää on laitettava treenin soittolistaan! :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onhan tässä flunssassa hyvätkin puolensa. Vaikka on lomalla, niin flunssan takia ei tule ihan niin paljoa puhuttua norjaa vessaharjalle, niin riittää enemmän aikaa opiskella oikeita kieliä. Vielä kun säät olisi paremmat, niin voisi mennä nurtsille pötköttelemään kielikirjojen kanssa.

Onhan tässä flunssassa hyvätkin puolensa. Vaikka on lomalla, niin flunssan takia ei tule ihan niin paljoa puhuttua norjaa vessaharjalle, niin riittää enemmän aikaa opiskella oikeita kieliä. Vielä kun säät olisi paremmat, niin voisi mennä nurtsille pötköttelemään kielikirjojen kanssa.
Mä voisin himassakin lueskella kielikirjoja, mutta ei vaan tunnu energia riittävän. Harmittaa, kun ei saa tuon venäjän kanssa mitään aikaiseksi.

Mä voisin himassakin lueskella kielikirjoja, mutta ei vaan tunnu energia riittävän. Harmittaa, kun ei saa tuon venäjän kanssa mitään aikaiseksi.

удачи. Minun venäjän opinnot ovat olleet nyt yli 6kk jäissä, ja veikkaan, etten sen pariin enää jaksa palata. Priorisoin muihin kieliin, kun tuota venäjää lukisin vain ammatin takia, kun muissa kielissä on sellainen oma into mukana.

Mutta joo, sehän tuossa vähän on, että aina ei jaksa kupolia rasittaa, vaikka olisihan se hyödyllisempää ajankäyttöä kuin perus koneella istuskelu. Itse sen verran olen yhdistänyt tätä hyödytöntä nettisurffailua kielten opiskeluun, että lueskelen kohdekielellä kirjoiteltuja uutislähteitä, ja joskus voisi ihan yrittää kirjan verran lukea vieraalla kielellä. Nuo ulkomaalaiset uutislähteet ovat siitä jänniä, että sieltä näkee uutisista sen toisen näkökulman. Meinaan tuota El País:n talousosioita kun lukee, niin vakuuskikkailujen vuoksi joskus sieltä saa lukea aika ankaraa tekstiä suomalaisista :rolleyes:

удачи. Minun venäjän opinnot ovat olleet nyt yli 6kk jäissä, ja veikkaan, etten sen pariin enää jaksa palata. Priorisoin muihin kieliin, kun tuota venäjää lukisin vain ammatin takia, kun muissa kielissä on sellainen oma into mukana.
Mä aloittelin venäjää viime vuoden puolella juuri ammatin takia, tosin silloin se kiinnosti ihan muutenkin. Kyllä mä edelleen lähtisin noista vaikeammista yleiskielistä priorisoimaan alaspäin (arabia, venäjä yms.), kun ne on jo nykyhetkellä tarpeellisia ja helpottaisivat työn tekoa aika lailla.

Joo tuntuu et pukkais vähän poskiontelotulehduksen kaltasta, mut en saatana jää sisälle vaa kärsimään ku mittari näytti +23 ja selkeetä. Joten siis safkaa ja potkii fussee tai jotain.

Mä aloittelin venäjää viime vuoden puolella juuri ammatin takia, tosin silloin se kiinnosti ihan muutenkin. Kyllä mä edelleen lähtisin noista vaikeammista yleiskielistä priorisoimaan alaspäin (arabia, venäjä yms.), kun ne on jo nykyhetkellä tarpeellisia ja helpottaisivat työn tekoa aika lailla.

Toki, en minä nyt mitään flaamia tarkoittanutkaan, vaan juuri noita hyödyllisempiä ja suurempia kieliä. Mutta esimerkiksi pohdiskelin tuossa syksyllä kumpaa jatkan, espanja vs. venäjä, niin espanja vei voiton, koska kielenä se on kiinnostavempi, vaikka kummallakin on natiivipuhujia samoja määriä. Samoin espanjaa puhuvat maat ovat kiinnostavempia kuin Venäjä. Ammatin kannalta voisin opiskella juurikin arabiaa ennemmin kuin venäjää.

Saatana, kiintolevyllä meni eilen bitti solmuun ja Windowsin levyä ei löydy mistään!

Minä vein sen.

Tunteroinen vielä töitä ja on niin hiljaista kuin olla voi. Mut sit treeneihin!

Hih, luulen korjausmiestä koko ajan asiakkaaksi, kun se ramppaa tuossa ja moikkailen sille joka kerta. :D :rolleyes:

Huh, päivällä tuntui, että voisin nukkua kolme päivää putkeen, mutta lenkki antoi oikean energiapommin. Ja nyt puunataan!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
prkl rahka on loppu. Pääsen kauppaan vasta 18 jälkeen. Vedin kinkkua, parilla eurolla.

Back
Ylös Bottom