Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ma olen niin vilukissa etta harvemmin viitsin edes lahtea lenkille jos lampotilaa tippuu alle nollan. Hiihtamaan ja luistelemaan olisi kylla ollut kiva paasta tana talvena.

Yliannostin asken raakoja vihanneksia. Vahan hassu olo nyt :D
Onneks on muitakin vilukissoja kuin minä. Mä palelen talvella sisätiloissakin :D

Moni nainen on tuollainen vilukissa. Töissä on tullut naureskeltua, kun naiset istuu villapaidat päällä toimistossa, kun miehillä on t-paidat :D

^^ Olen huomannut saman ja joka kerta arsyttaa. En tykkaa palella! Taalla ovat talotkin niin pirun kylmia etten voisi kuvitellakaan olevani t-paidassa sisalla. Nyt on paalla neule ja paksu villatakki, jalassa lamposukat ja karvasaappaat :D Tarkenee just ja just, sormet vaan palelee vahan.

Oon huomannu, että kun on ämpänny viime aikoina tota safkaa vähän rankemmalla käpälällä niin tuntuu et hikoilee koko ajan eikä tosiaan oo ihan niin kylmä kuin ennen. Töissä tosin vieläkin vähä eri homma, kun kulkee jatkuvasti kylmiöiden väliä tai vaihtoehtoisesti etsii pakkashuoneen perimmäisestä nurkasta jotain, mikä on luonnollisesti kasan alimpana ja niin jäässä että joudut hakkaamaan sitä siellä niin kauan, että nenä irtoaa :D

Se on kyllä ihan totta että noissa maissa missä kylmä talvi ei ole jokavuotista, on toi sisälämmitys aika heikkoa. Hong kongissa oli aikanaan hotellissa melkein ikkunat huurussa kun oli poikkeuksellisesti laskenut lämpötila lähemmäs nollaa. Ei lämmitystä ja peittona oli perinteisesti pelkät lakanat eikä viltit.

Briteissä noi huushollit on ihan kammottavia tuulenpesiä. Kaveri oli vaihdossa Irkuissa ja sano, että piti nukkua pipo päässä kun ikkunat veti jäähän joka jumalan yö ja sänky oli ihan siinä ikkunan luona. Ei pystynyt noissa huoneissa huonekaluja juuri siirtelemään.

^^ Totta. Mulla eivat ikkunat ole olleet ikina jaassa, mutta vesihuurussa ovat koko ajan. Sankykin on ikkunan vieressa, tosin ikkuna ei niin kamalasti veda jos laittaa paksut verhot kunnolla kiinni. Kuukausi-pari takaperin normaali yovaatetus oli lamposukat + villasukat, paksut sukkahousut + kollarit ja villasilkkinen aluspaita + villatakki. Sormikkaat olivat harkinnassa pari kertaa mutta onneksi niin pitkalle ei tarvinnut menna :D Hassua muuten miten paljon toinen ihminen voi lammittaa. Poikaystavan vieressa nukkuessa pystyn hyvin nukkumaan t-paidalla ja shortseilla koska toinen on sellainen patteri.

Kyllä mua vituttais huomattavasti enemmän kylmä asunto ja ulkona pikkupakkanen kuin lämmin asunto ja kova pakkanen. Sisällä sitä kuitenkin tulee suurin osa ajasta oleskeltua. Ulkona tarkenee myös mainiosti kunhan laittaa vähän reilummin päälle. Hiihtolenkit -25 pakkasessa on oikeastaan ihan mukavia kun saa hiihtää kaikessa rauhassa kun ei ole ladulla ruuhkaa :D

Kyllä mua vituttais huomattavasti enemmän kylmä asunto ja ulkona pikkupakkanen kuin lämmin asunto ja kova pakkanen. Sisällä sitä kuitenkin tulee suurin osa ajasta oleskeltua. Ulkona tarkenee myös mainiosti kunhan laittaa vähän reilummin päälle. Hiihtolenkit -25 pakkasessa on oikeastaan ihan mukavia kun saa hiihtää kaikessa rauhassa kun ei ole ladulla ruuhkaa :D
Niin eikä sieltä ulkomailta löydy edes saunoja missä lämmitellä.

Kivointahan olisi jos olisi lamminta seka sisalla ja ulkona. Pitaisi varmaan muuttaa johonkin etelaan niin ei tarvitsisi palella... Tai vaikka Ausseihin :haart:

Niin eikä sieltä ulkomailta löydy edes saunoja missä lämmitellä.

Ei niin :( Paitsi korkeintaan jotain paskoja sahkosaunoja.

Voisin alkaa kohta tehda ruokaa. Tunnen olevani piloille hemmoteltu kun toista paivaa putkeen syon luomua entrecotea (se oli tarjouksessa :D). Kylkeen voisi tehda vaikka kukkakaali-myskikurpitsamuusia ja tankoparsaa. Nam!

Ihana keli! Lumi tuiskuttaa. Ihmiset auttavat toisiaan, kun autot on jääneet jumiin. Muakin tuli joku herrahenkilö auttamaan, lapioi lumia pois auton edestä ja laittoi vielä hiekkaa alle, että pääsen liikkeelle. Sitten työnnettiin yhdessä isommalla porukalla autoja liikkeelle jumista. Tulee hyvä mieli tommoisesta :)

Ajaminen itsessään toki aika hurjaa tuolla. Onneksi ei tarvitse mennä aamulla töihin. Lapsetkin aattelin viedä pulkalla päiväkotiin ja vetästä samalla hyötyliikunta-aamuaerobiset :)

Viikonlopun duunit pulkassa ja kevyt ajomatka vielä edessä että pääsee oman kodin lämpöön nauttimaan kuumasta suihkusta ja jumiutuneiden paikkojen venyttelystä.
Sohvalta hyvä asento, lasi XO Remua ja Vivaldin seurassa rauhoittumaan ja nauttimaan hetkestä..

3G ipad ja korvanapit on muuten monesti parasta reissuseuraa, kun alkaa muiden autoseura kyllästyttämään ;)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom