Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

No luulisi 23 vuotiaan olevan jo isompi kuin pikkuskidien :D Ja taitaa profiilista jotakin infoa löytyä, jos tykkää stalkkeroida.

No luulis luulis :D ja pakkoha se oli pituus/paino käydä tsekkaa ni ehkä sä kookkaampi niitä juu olet.. :D
Mä taidan päästä tänään sinne jäille!!! En ookkaa venannu ku koko talven :D mailan ja kiekon jätän kyl suosista viä kotii :D

Huomenia. Tänään pääsen hierojalle!

Ja oikein ihanaa huomenta vaan tänne pakkotoistollekin :) valmistaudun tässä siirtymään seuraavaan kohteeseen eli keittiöön paistamaan vähän munia ja pekonia sekä surruuttelemaan blenderillä proteiinipirtelöä. Päivännävöllä ois tarkotus käydä reenailemassakin, muistini mukaan se taitaa olla jalkapäivä? :)

Huomenta.

Hitto kun on ryytynyt olo. Vaihdoin illalla duunin jälkeen autoon jarrupalat. Joskus ennenkin tuon tehnyt ja piti mukamas olla 30min homma. No ei perkele nämä uudet autot pitää niin hienoiksi tehdä että meni 3 ja puoli tuntia sen kanssa tappelemiseen. Hyvä fiilis oli sitä säätää kahdeksalta illalla kun viimeksi oli syötykin lounaalla :D

Tänään laivalle, et bon voyage ja sen sellaista. Toivottavasti jaksaa valvoa Mayhemiin asti (02:10 aloittaa...).

Meidän laitoksen sivuilla luki, että gradun laajuus on noin 80 sivua. Eli lienee turha edes tavoitella sataa sivua, vaikka aiemmin pituudeksi ilmoitettiin 80-100 sivua.

Meidän laitoksen sivuilla luki, että gradun laajuus on noin 80 sivua. Eli lienee turha edes tavoitella sataa sivua, vaikka aiemmin pituudeksi ilmoitettiin 80-100 sivua.
Mä olen usein ihmetellyt, että miksi nuo sivurajat ovat niin tärkeitä. Nobeleitakin on saatu parin sivun jutuilla, joten eikö se sisältö olisi pääasia?

Mä luulen, että ne sivurajat ovat myös sitä toista ääripäätä varten. Ei kukaan proffa jaksa lukea mitään 400 sivun pumaskaa.
Mä oon joskus gradua tarkastaessa yliviivannut turhat lauseet, jotka eivät tuo lisää informaatiota, vaan on tungettu vain tekstin pidentämiseksi.

Mä luulen, että ne sivurajat ovat myös sitä toista ääripäätä varten. Ei kukaan proffa jaksa lukea mitään 400 sivun pumaskaa.

Suomen historian prosemman vetäjä oli kyllä sellainen, että hänelle tutkielman piti olla lähes 30-sivuinen, kun joillekin muille ohjaajille kelpasi 15-20 sivua. Joskus taitaa unohtua, ettei proseminaaritutkielma tai edes gradu ole väitöskirja.

Mä oon joskus gradua tarkastaessa yliviivannut turhat lauseet, jotka eivät tuo lisää informaatiota, vaan on tungettu vain tekstin pidentämiseksi.

Haluatko tarkastaa minun graduni?

Mä mietin vieläkin, että lukiko proffa mun gradua ollenkaan, kun ei sillä ollut oikein mitään sanottavaa siitä.

Suomen historian prosemman vetäjä oli kyllä sellainen, että hänelle tutkielman piti olla lähes 30-sivuinen, kun joillekin muille ohjaajille kelpasi 15-20 sivua. Joskus taitaa unohtua, ettei proseminaaritutkielma tai edes gradu ole väitöskirja

Molempia ääripäitä toki on. Yritän ahkerasti unohtaa oman proseminaarityöni, sillä se on tehty niin vammaisesta aiheesta. Luulin vielä tuolloin, että viitsin alkaa vaihtaa pääainetta. Joillain kursseilla on opettaja sanonut, että lopettaa tenttivastauksien lukemisen sivun kolme jälkeen, joten kannattaa laittaa ne parhaat pointit sinne alkupuolelle jos meinaa enemmän jaaritella.

Mä olen usein ihmetellyt, että miksi nuo sivurajat ovat niin tärkeitä. Nobeleitakin on saatu parin sivun jutuilla, joten eikö se sisältö olisi pääasia?

Jep, sivumäärärajat on aivan turha keksintö. Jos aiheen saa kattavasti käsiteltyä lyhyemmässäkin sivumäärässä, niin miksi siihen pitää tunkea 80% täytesanoja? Suht naurettavaa. Meille opinnäytetyötä käsittelevällä opintojaksollakin mainittiin, että lyhimpiä väikkäreitä on ollut matikka-aiheinen, jossa on päästy alle kymmenen sivun kun mukaan laskettiin sisällysluettelot jne tilpehöörit. Noin sen mielestäni kuuluisikin mennä.

Ihmeen pitkä sivumäärä muutenkin tuo noin 100 sivua. Minun muistaakseni diplomityöt on noin puolet tuosta. Eikö tieteellisen tekstin pitäisi nimenomaan olla lyhyttä ja ytimekästä? Tai näin ainakin meillä raporteissa ja ainakin kandintyössä on painotettu.

Ihmeen pitkä sivumäärä muutenkin tuo noin 100 sivua. Minun muistaakseni diplomityöt on noin puolet tuosta. Eikö tieteellisen tekstin pitäisi nimenomaan olla lyhyttä ja ytimekästä? Tai näin ainakin meillä raporteissa ja ainakin kandintyössä on painotettu.

Sehän riippuu aivan tieteenalasta. Meillä kun on tapana kirjoittaa runsaasti apulantaa aiemmasta tutkimuksesta ja käytetystä metodista. Minä en kyllä moiseen tule kamalasti paneutumaan.

No luulis luulis :D ja pakkoha se oli pituus/paino käydä tsekkaa ni ehkä sä kookkaampi niitä juu olet.. :D
Mä taidan päästä tänään sinne jäille!!! En ookkaa venannu ku koko talven :D mailan ja kiekon jätän kyl suosista viä kotii :D

Maila ja kiekko pitää olla aina mukana! Ja hanskat. Itse pääsen lauantaina, toivottavasti ei sada lunta.

...toivottavasti ei sada lunta.

Äläälääläläläläläläläläläläälä.

Tanskasta saapui tänään kevyesti turskalta tuoksahtava paketti ja sisältökin oli sitä mitä piti. Uujea.

Ja huomasin eilen että olen kadottanut toiset ajolasit jonnekin, saatana.

Back
Ylös Bottom