Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Isällä tuli kerran repeämä pohjelihakseen kun kramppasi niin pahasti. Äiti sanoi, että kyllä oli maukas herääminen keskellä yötä kun siippa huutaa vieressä kuin kituva sika.

Onhan toki perin mielenkiintoista, että gradun kirjoittaminen aiheuttaa krampin takareiteen. Tässä olisi aihetta syvemmälle lääketieteelliselle tutkimukselle.

Onhan toki perin mielenkiintoista, että gradun kirjoittaminen aiheuttaa krampin takareiteen. Tässä olisi aihetta syvemmälle lääketieteelliselle tutkimukselle.

Se on se liika istuminen. Ei ole ihmiselle terveellistä tällainen graduhöpinä. Ei ollenkaan. Minäkin olen vain hiuksenmitan päässä kaulakiikkuun loikkaamisesta.

Mistä kirjoitatte?

Saksan kotirintaman mielialoja vuoden 1943 aikana. Lähteenä SD:n Meldungen aus dem Reich-raportit.

No miltäs vaikuttaa? Oliko hyvä fiilis kotijoukoilla? Entä kommentoidaanko siellä kuka piti eukot tyytyväisinä?

Ma kirjoitan gradun siita miten eliminoin kaikki aasialaiset yliopistostani. Niita on joka paikassa, ne kavelevat ihan helvetin hitaasti (tanaan olen kolmesti jaanyt jumiin hitaan aasialaislauman taakse), ne kuulostavat arsyttavilta, niilla ei ole kaytostapoja, ne ovat hyodyttomia ryhmatoissa, ne meluavat kirjastossa... ARRRRRRRGH. Viimeinen pisara oli kun joku aasialaispoika pyysi minua vaihtamaan kanssaan paikkaa jotta han paasisi ystavansa viereen. Vaihdoin koska olen kiltti ja nyt istun taalla hevonperseessa ja jaadyn koska tama paikka on sellaisen ikkunan vieressa mita ei saa kunnolla kiinni!

Etta sellanen paiva. Nyt meen laakarille.

Ma kirjoitan gradun siita miten eliminoin kaikki aasialaiset yliopistostani. Niita on joka paikassa, ne kavelevat ihan helvetin hitaasti (tanaan olen kolmesti jaanyt jumiin hitaan aasialaislauman taakse), ne kuulostavat arsyttavilta, niilla ei ole kaytostapoja, ne ovat hyodyttomia ryhmatoissa, ne meluavat kirjastossa... ARRRRRRRGH. Viimeinen pisara oli kun joku aasialaispoika pyysi minua vaihtamaan kanssaan paikkaa jotta han paasisi ystavansa viereen. Vaihdoin koska olen kiltti ja nyt istun taalla hevonperseessa ja jaadyn koska tama paikka on sellaisen ikkunan vieressa mita ei saa kunnolla kiinni!

Etta sellanen paiva. Nyt meen laakarille.

Hirvittävää vihapuhetta.

:D No elä nyt. Haluatko kuulla sen ei-niin-akateemisen version tästä? Eli mä katson hitosti Gilmoren Tytöt -sarjaa, valikoin sieltä perheenjäsenten välisiä tapoja kommunikoida, miten usein ne tilanteet aiheuttaa konflikteja, kuinka ne kommunikointitavat ym. eroaa jne. Pragmaattinen lähestymistapa tarkoittaa just sitä kommunikointia, verbaalista ja non-verbaalista. Noin niinkuin erittäin yksinkertaistettuna :)

Pragmaattinen on siis sana minkä voisi pyyhkiä sanakirjasta?

No ei. :D Sille englanninkieliselle sanalle pragmatics ei ole suoraa kätevää suomennosta, joten on helpompi puhua pragmatiikasta. Harva sitä tarvitsee koko elämänsä aikana, mun koko gradu vaan sattuu pohjautumaan tälle menetelmälle :D

Gilmoren tytöt on kyl parhautta. :haart: Tosin niiden välistä keskustelua ei ole yhdelläkään oikealla äiti-tytär-yhdistelmällä, mut aina voi haaveilla. :D

Gilmoren tytöt on kyl parhautta. :haart: Tosin niiden välistä keskustelua ei ole yhdelläkään oikealla äiti-tytär-yhdistelmällä, mut aina voi haaveilla. :D

Luojan kiitos löytyy sivusto, jossa on transkriptit noista jaksoista. Saakeli ku joutuisin ite istuun dvd:n ääressä kirjottamassa ylös kaikkea sitä verbaali-ilotulitusta :D

Luojan kiitos löytyy sivusto, jossa on transkriptit noista jaksoista. Saakeli ku joutuisin ite istuun dvd:n ääressä kirjottamassa ylös kaikkea sitä verbaali-ilotulitusta :D
Kaveri kertoi, että jenkeissä tuli ohjekirja tms. dvd:n mukana, jossa oli selitetty jotkut sanat, niitä ei kuulemma ees tavis-jenkit osaa. Mut Gilmoren tyttöjä kattoessa pahaki tuuli katoaa. Ihan jo komeiden miesnäyttelijöidenki ansiosta, mut ennen kaikkea päähenkilöiden ansiosta. :)

Kaveri kertoi, että jenkeissä tuli ohjekirja tms. dvd:n mukana, jossa oli selitetty jotkut sanat, niitä ei kuulemma ees tavis-jenkit osaa. Mut Gilmoren tyttöjä kattoessa pahaki tuuli katoaa. Ihan jo komeiden miesnäyttelijöidenki ansiosta, mut ennen kaikkea päähenkilöiden ansiosta. :)

Haha :D Noille joillekin jutuillehan on ihan nimitys, ne on gilmorismeja. Luin just yhden gradun aiheesta. Aika mielenkiintoista ja hihittelin gradua lukiessa kun pystyy jo kuvittelemaan äänenpainot ja kaikki.

Haha :D Noille joillekin jutuillehan on ihan nimitys, ne on gilmorismeja. Luin just yhden gradun aiheesta. Aika mielenkiintoista ja hihittelin gradua lukiessa kun pystyy jo kuvittelemaan äänenpainot ja kaikki.
Tekeeköhän vastakkais ulottuvudessa joku jenkki gradua salkkareista parhaillaan?? Taidan olla myös päiväunien tarpeessa.

Back
Ylös Bottom