Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ei se nyt ihan niin mene että pääsykokeet on pitkällä tähtäimellä turhia. Lyhyellä tähtäimellähän ne on turhin asia maailmassa, mutta pitkällä ne sitten ratkaisee sen minkälaista työtä tekee lopun elämästään ja minkälaista palkkaa ansaitsee. Ei se rahakaan kasva puussa ja terveydestä on hankalaa pitää huolta ilman rahaa.

Ja vitut. Se on ens vuonna pääsykokeet kans. Ja sitä seuraavana. Vuosi sinne tai tänne ei oikeesti muuta mitään. Ja sillä "kohtuupalkalla" voi ihan yhtä hyvin pitää terveydestään huolta kuin "huippupalkalla".

Jos sitten taas olet alkamassa uraohjukseksi niin ihan vapaasti. Silloin mun neuvot ei päde. Mä kävin pari vuotta sitten kantamassa yhtä semmoista sen viimeisissä bileissä.

Ja vitut. Se on ens vuonna pääsykokeet kans. Ja sitä seuraavana. Vuosi sinne tai tänne ei oikeesti muuta mitään. Ja sillä "kohtuupalkalla" voi ihan yhtä hyvin pitää terveydestään huolta kuin "huippupalkalla".

Jos sitten taas olet alkamassa uraohjukseksi niin ihan vapaasti. Silloin mun neuvot ei päde. Mä kävin pari vuotta sitten kantamassa yhtä semmoista sen viimeisissä bileissä.

Ei se yhtään vähennä sitä urakkaa vaikka niitä kokeita lykkäisikin vuodella. Toki kohtuupalkalla voi elellä kohtuullisesti, mutta palkkakaan ole ainoa merkitsevä asia, vaan myös se mitä työssään tekee. Omassa vaakakupissani painaa enemmän se, pidänkö työstäni vai en, kuin siitä maksettu palkka. Ja siksi kulutan elämästäni noin 21 vuotta opiskeluun.

Ei se nyt ihan niin mene että pääsykokeet on pitkällä tähtäimellä turhia. Lyhyellä tähtäimellähän ne on turhin asia maailmassa, mutta pitkällä ne sitten ratkaisee sen minkälaista työtä tekee lopun elämästään ja minkälaista palkkaa ansaitsee. Ei se rahakaan kasva puussa ja terveydestä on hankalaa pitää huolta ilman rahaa.

Kyllä ne on. Vaikka pääsisit sisään niin ei se ole missään kirkossa kuulutettu, että koskaan saisit oman alasi töitä tai edes valmistuisit. Suomi on täynnä maistereita ja kaikenmaailman -nomeja, jotka lukee sen sun maitorahkas viivakoodin kassalla ja antaa vaihtorahat. Niillä tutkinnoilla ei tee yhtään mitään, jos et osaa niitä hyväkses käyttää. Niillä ei myöskään tee mitään jos makaat kotona vaikeaa masennusta potien tai olet pitämässä pyjamabileitä matojen kanssa, six feet under.

Tottahan tuo on että niitä turhuuden maistereitakin on vaikka kuinka paljon, etenkin humanistisilla aloilla. Mutta vaikkapa lääketieteelliseen tai TKK:lle kannattaa tosissaan panostaa jos uskoo mahdollisuuksiinsa päästä opiskelemaan ja ala kiinnostaa.

Tottahan tuo on että niitä turhuuden maistereitakin on vaikka kuinka paljon, etenkin humanistisilla aloilla. Mutta vaikkapa lääketieteelliseen tai TKK:lle kannattaa tosissaan panostaa jos uskoo mahdollisuuksiinsa päästä opiskelemaan.

Tai sit voi käyttää viikon sijaan vuoden siihen lukemiseen. Tai jotain, mitäpä minä noista tiedän. Olis varmaan pitänyt hakea joskus jonnekin opiskelemaan. TKK ois varmaan ollu hyvä. Ei sitä tiedä että mitä minustakin olis tullut. Nythän olen tämmöinen kouluttamaton juntti. Pummina elelen.

@ Elksu. Paskan vitut. Meinaatko, että aloilta joihin ei ole pääsykokeita, ei voi saavuttaa hyvää elintasoa? Ja pääsykokeet on relevantteja tasan niin kaua kunnes oot päässy sisää siihe kouluu. Lukiopaprut sama homma. (Kyllä, olen lukiovastainen, kun ketuttaa suomen "lukio, lukio, lukio --> tohtori"-malli.

Anteeksi, rupes vituttaa. :curs:

Tekis niin mieli munakasta, mutta en perkele viitti näin yöllä alkaa paistelemaan, taidanpa vaan höläyttää pari raakaa kananmunaa proteiininsisäänmenoaukosta sisään.

Tai sit voi käyttää viikon sijaan vuoden siihen lukemiseen.

Toki toki :D Useimmat kuitenkin haluaa jatkaa suoraan opintoihin lukion jälkeen ja välttää välivuotta Siwan kassalla kaikin keinoin.

@ Elksu. Paskan vitut. Meinaatko, että aloilta joihin ei ole pääsykokeita, ei voi saavuttaa hyvää elintasoa? Ja pääsykokeet on relevantteja tasan niin kaua kunnes oot päässy sisää siihe kouluu. Lukiopaprut sama homma. (Kyllä, olen lukiovastainen, kun ketuttaa suomen "lukio, lukio, lukio --> tohtori"-malli.

Anteeksi, rupes vituttaa. :curs:

Tottakai melkein millä tahansa alalla voi saavuttaa hyvän elintason jos kaikki menee nappiin uralla. Keskiarvot vaan puhuu vaikeasti saavutettavien alojen puolesta. Keskiarvo ei kuitenkaan tarkoita ettei jokin olisi mahdollista.
Niiden pääsykokeiden ja lukiopapereiden tuloksista voi nauttia koko elämän (olettaen että tulokset ovat toivotut), joten kyllä niiden vaikutus kantaa pitkälle jos niistä oli pienintäkään apua.

Tämähän on kammoittavaa sääntörikkomusta! Ei tänne saa kirjoittaa puolenyön jälkeen, edes etanolissa.
Sitä varten on yö-viestiketju.
Vai onko jotain salaista mitä en tiedä????????????????

Jaahas, koko huominen päivä tungettu täyteen töitä... Ja työt alkaa vaivasen 7h 10 minuutin päästä. Voi rähmä....

Noh tämä poika lähtee höyhensaarille jos pari tuntia sais levättyä. :zzzz:

Ötyä.

Jos vaikka lukis, kattois lätkää sitten 04: jälkeen...

Täällä tehtiin munakokkelia ja mikroon pistettiin jauhelihapihvi jonka sisässä oli juustoa. :D Jos näillä jaksais jakaa lehtiä..

Jaksoihan niillä, käy sääliksi työkaveria kun sillä on harjoittelija nyt ja huomenna tulee peitto.. Ovat varmaan vielä kahdeltatoista liikenteessä.

Kaveri sai vihdoin tuon tatuointiluonnoksen valmiiksi, jonka teki ohjeideni perusteella. Perjantaina pitäisi saada luonnos kouraan ja sitten vain aikaa varaamaan. Elämäkin maistuu vaihteeksi hyvältä, vaikka mitään erityistä ei olekaan tapahtunut. :)

Vähän jatkona tohon eiliseen keskusteluun. Ei se ole ihan kirkossa kuulutettua, että kaikki teknilliseltä alalta valmistuneetkaan pääsee oman alan töihin. Teknillisellä alalla on ihan helvetisti liikaa aloituspaikkoja. Tuloksena tämä http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/76151-moni-nuori-pelkaa-valmistua-syy-naissa-synkissa-luvuissa. Toki taloustilanteella on aina iso vaikutus, mutta jotain kertoo se, että samaan työpaikkaan hakee sen sata dippainssiä. Jotain muutosta kyllä tarttis tähän nykyseen "Mikä ois just se mun ala" -ajatteluun ja yhteiskunta voi alkaa kannustamaan ja oikeasti painostamaan nuoria kouluttautumaan tulevaisuuden tarpeisiin. Ei kaikista voi tulla maistereita ja mestareita. Lääkis ihan eri juttu työllistymisen suhteen. Jos haluat varman hyväpalkkaisen työn ja olet älykäs, niin mene lääkikseen.

Jahas, se olisi jo kohta taas viikonloppu, pari päivää vielä hommia. Miten voi väsyttää näin paljon duunipäivän jälkeen? Veto aivan täysin pois ollut aina kun töistä on kotiutunut.

Back
Ylös Bottom