Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Hassua, että harkitsen yliopiston hakemista, vaikka olen viimeiset kymmenen vuotta ollut varma, etten jalallani yliopistoon astu. No, olinhan minä 20 vuotta myös sitä mieltä, että tupakointi on homojen hommaa...

nii, toisaalta, mä lukioaikoina olin vielä sitä mieltä että ennemmin pistän itteni vaikka jojon jatkoksi ku alennun hakemaan johku ammattikorkeaan..;) olin henkeen ja vereen sitä mieltä, että tohtoriksi saakka pitää yrittää päästä tai sitten upseeriksi.

jotenkin lukioaikoina olin vielä että joko oikis tai valtiotieteellinen, kauppakorkea oli yllättäen kyllä kolmossuosikki. noh oikikseen en menis enää, en ole sen tyyppinen, valtion palvelukseen en niinkään halua ja kauppakorkeainnostus tuli ekaks abivuonna, jollon kyllä vielä kiinnosti (tai sitten ulkopuolista painostusta opon taholta+mutsi on aina halunnu musta journalistia) kv-politiikka (enpä päässy, mutta se onkin tasoa 18/500 jotka pääsee) ja tiedotusoppi sivuaineena,

mutta sitte hain kyllä kauppakorkeaankin, kansantaloustiede ainoana kohteena(tre:lle), mutten menny pääsykokeisiin, ku keskityin ihan siihin kv-politiikan kirjaan.
sitte tulikin ihan helvetinmoinen paniikki opiskelupaikattomuuden kanssa, koska romuttui sitten se politiikantoimittajan ura, (ihme valinta-ajatus, ku maailman asioista ehkä vähiten oon koskaa ollu kiinnostunu politiikasta) ja sitte vitutti nii paljo ku ei halunnu välivuotta, ja ei voinu mennä aukkiin, ku ois menny haut pielee yliopistoo, tavote oli päästä RUK:hon, ja vituttaa muute vieläkin se että jäi väliin.

sitte amkkiin intin perään
Sitte jäi haut pariksi vuodeksi, leipäännyin amiskaan tosin ekan vuoden puolvälissä, koska luulin siihen asti, että kyl tää tästä kehittyy.. ja vitut:jahas: eka kurssi mitä meil oli, markkinoinnin ihan alkeet on edellee paras mitä on ollu, (ainoa, jossa oli jotaa tasoo ees)

sitte nyt keväällä hain, ja oisin jopa päässy jos oisin ollu uus ylioppilas. tradenomikoulutuksesta ei kyllä sitte ollu mitää apua kokeeseen, ei sen takii kannata käydä, imo koekirjat menee ehkä sivun 25 jälkeen joka aiheessa reippaasti yli koulussa käydyn. debet ja kredit tilit tiesin ennestään, muut asiat taitaa olla kokonaa uutta. kaikessa siis.

Nyt sitte oon tähänmennessä lukenut ehkä viisinkertaisesti viimevuotisen, meen valmennuskurssille, siihen oon säästänyt, ja aion tehdä niin kaikkeni että pääsen ineen, uskon kyllä mahollisuuksiini, koska mä kyl oon aina ollu koulussa hyvä, taisin olla koko kouluaikani paras miespuolinen joka vuosi meidän luokalla, ja rinnakkaisluokillakin, ja koko yläasteen taisin olla toiseksi paras koko koulussa sinä vuonna. paras olikin sitten aika paljon parempi ku mä vielä. Ja koskaan kouluaikoina en oikein lukenut mitään, enkä oikein ikinä viittinyt tehdä läksyjä, ku pärjäsin ilmankin siihen ysin pintaan, niin se sitte on kostautunut, ku ei ole oppinut opiskelemaan, mutta nyt mä kyllä luen jo tässävaiheessa vuotta aika paljon. tänään meni 11.5 tuntia vissiin, en iha satavarma oo etteikö ois voinu olla 10.5, ku en oo varma mihi aikaa alotin;)

aattelin tässä pikkuhiljaa kääntää vuorokausirytmiäkin siihen suuntaan, että herää tunniksi-pariksi jo aamulla lukemaan ennen mitään muuta. mä niin haluan sinne..

Vittu, että oon hukassa kaikinpuolin. Niin turhauttavaa, kun ei tiedä mihin suuntaan tässä elämässä mennä. "Aerobinen harjoittelu" osiolle kirjoitin tänään pitkän rantin miten tuo urheilu ja fyysinen kuntokin on rapistunut. Ei vittu pää räjähtää. Liian usein istun pimeässä huoneessa, pakkiksen sivu auki, kiereskellen itsesäälissä. Yksinäisyys vaivaa. No, jospa saisi nämä ajatukset päästä pois ja unenpäästä kiinni.

EDIT: Menin sitten vielä lukemaan tämän uutisen: Hyvää pahaa oloa vain teillekin http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200801207122819_ul.shtml

no kuule hukas tässä on vielä itse kukin, mulle kyllä on aika tarkkaan selkeytynyt mitä tehdä, ja miten, mutta vielä oon vähän tyhjän päällä, ja moni asia stressaakin.

Treenaan kyllä aktiivisesti, se on helvetin hyvää vaihtelua arkeen, ja sellaa on elämä saanu suunnan, että viina on aika tarkalleen jäänyt. ja se on ihan vitun jees meikäläiselle. treenitkin maistuu, motivaatio on siinäkin älytön, todellakin jaksaa mennä ja tehdä treenisä. silti sitä on tyhjän päällä vielä, mutta kuhan nyt selkeytyisi sen verta että pääsisi opiskelemaan, ni alkaisi toden teolla duuni sen kanssa kans.

tsemppii, eläkä jää makoilee netin ääreen.;) itsellä viime vuonna tuntu olevan se viina ja yksinollessa viina ja tietokone liikaa käytössä.

http://uutiset.msn.hs.fi/kotimaa/ar...koksia kuin Helsingissä/1135233424670?ref=msn

Kiintoisaa, kun omaa paikkakunta Imatraa verrataan Jokelan tapahtumiin ja muutenkin se, että Imatralla käy enempi henkirikoksia kuin Helsingissä verraten väestöön + ne vielä huidotaan humalassa suurin osa.

----

Ei mutta sepä siitä sitten, nyt nukkumaan. Hemmetti kun ei kiinnostaisi lukea noihin saksan kokeisiin ja nytkin vaan kertaan tässä ja aamulla niitä tärkeimpiä listoja. Numeroksi tulee kuienkin joku 8 tai jos jokin avainkohta puuttuu, niin seiska. Vituttaa koko jutun opiskelu. Kiintoisa kieli kyllä muuten, mutta en ole sitä tosin vielä arvellut hyödyntäväni paitsi jos tulee käytyä tuolla Keski-Euroopassa ja pystyt ehkä tajuamaan uutisia luetessasi tai kuunnellessasi enemmän. Muuten kyllä on aika lailla motivaatio hukassa siihen ja kokeita kun on kerran 2-3kk, niin samat jututhan niissä aina pyörii. Opettaja koettaa lisätä motivaatiota siten, että tehdään erilaisia hauskoja juttuja, mutta se kielen oppiminen on itselläni suoraan sanoen heikkoa verraten englantiin ja ruotsiin, jotka ovat kyllä jo valmiiksi todella simppeleitä kieliä.

Noh, hyviä öitä kaikille

Edit: vetäsinpä muuten sen kirja-arvostelun tossa valmiiksi ja ihan hyvää materiaalia tuli eikä edes liian pitkä tai lyhyt.

Jos löytäisin aikakoneen, matkustaisin sillä viisi vuotta taaksepäin. Miksi? Silloin tehtiin suuri valinta... Lukio vs. Amis. Olin vaan 15-kesäsenä aivan liian nössö lähteäkseni uudelle paikkakunnalle aloittelemaan omaa elämää, kun kotona sai kaiken hopealautasella.

Äääh... nyt puskee vielä koti-ikäväkin päälle. Olisi niin hienoa päästä leikkimään pikkuveljen kanssa :itku:

jos ois aikakone, menisin takasin abivuoteen kanssa, ja hoitaisin kirjotukset kunnialla, niin, ettei ainoastaan 3 ainetta lähde ällinä vaan pitäisin valmistautumisen laadulla ja määrällä huolen (enimmin kävin baareissa ja muutenkin ryyppäilin, ku luin), että ne myös palaisivat sellaisina. Oisi ollu huomattavasti paremmat paperit ne,joina mun lähti, ku ne joina ne tuli takaisin.

Senlisäksi en missään nimessä ikinä koskaan oisi millonkaan mennyt tonne amissurkeakouluun. Sen lisäksi oisin ehdottomasti samana keväänä jäänyt maailman ihkuimman blonditytyn seuraksi, joka mulle kun olin maankaatoräkäkännissä otti lantiosta kiinni, kehu jotenkin, anto tuopin käteen ja sano et nyt sä tuut mun kanssa tonne pöytään kahestaan istumaan ja tutustumaan, enkä olisi lähtenyt kun kaverit äkkiä nyki mut pois siitä (pelasti:jahas:) ja vieny tuoppia ja juonu sitä sitten pihalla loppuun.. ;)

ne asiat mua tässä elämässä vituttaa enite;) nii joo ja intissä oisin menny aukkii ja yrittänyt tosissaa rukkii

Ehkäpä tämä itsesäälissä rypeminen on helpompaa, kun pistän koneen ja valot kiinni ja lähden uudestaan sänkyyn pyörimään. Vaikeata aikaa, kun muutin ihan eri puolella Suomea, ketään en vielä kunnolla tunne. Koko viikonloppu meni kämpällä mähiessä, murehtien omaa kohtaloansa. No, huomenna kouluun. Vaikka se paskaa onkin, niin saapahan jotain muuta ajateltavaa. Öitä

Siistiä mitä yksi ainut yövuoro voi tehdä vuorokausirytmille... tässä sitä valvotaan, vaikka pitäisi olla unten mailla. Luojan kiitos, että huominen (tai siis tämä päivä ;) ) on vielä vapaapäivä!

Nälkäisenä sitä muuten syö lähes tulkoon mitä vain! Raejuusto ja ketsuppisekoitus on itse asiassa ihan syötävää tavaraa, kun en normaalisti syö raejuustoa "paljaaltaan".

Ei taaskaan väsytä, vaikka nukuin viime yönä vaan kuutisen tuntia kännisen unta. Aamulla pitäs kouluunki jaksaa taas ja sen jälkeen kyykkyä ja mavea. Kaikkiahan kiinnosti vitusti tämä:arvi:

Ei edes päikkäreitä...No sitä se tekee, kun menee nukkumaan 06 ja heräilee 15.Ei paljon muutakaan voi odottaa.Täällä siis kukutaan.

Do dii...

nukkumatti.jpg

Yövuorossa mennään. Ensi yö vielä ja sitten Turkkuseen kolmeksi päiväksi koulutukseen.
Sittenpä sitten alkaa talviloma.

Back
Ylös Bottom