nii, toisaalta, mä lukioaikoina olin vielä sitä mieltä että ennemmin pistän itteni vaikka jojon jatkoksi ku alennun hakemaan johku ammattikorkeaan..;) olin henkeen ja vereen sitä mieltä, että tohtoriksi saakka pitää yrittää päästä tai sitten upseeriksi.
jotenkin lukioaikoina olin vielä että joko oikis tai valtiotieteellinen, kauppakorkea oli yllättäen kyllä kolmossuosikki. noh oikikseen en menis enää, en ole sen tyyppinen, valtion palvelukseen en niinkään halua ja kauppakorkeainnostus tuli ekaks abivuonna, jollon kyllä vielä kiinnosti (tai sitten ulkopuolista painostusta opon taholta+mutsi on aina halunnu musta journalistia) kv-politiikka (enpä päässy, mutta se onkin tasoa 18/500 jotka pääsee) ja tiedotusoppi sivuaineena,
mutta sitte hain kyllä kauppakorkeaankin, kansantaloustiede ainoana kohteena(tre:lle), mutten menny pääsykokeisiin, ku keskityin ihan siihin kv-politiikan kirjaan.
sitte tulikin ihan helvetinmoinen paniikki opiskelupaikattomuuden kanssa, koska romuttui sitten se politiikantoimittajan ura, (ihme valinta-ajatus, ku maailman asioista ehkä vähiten oon koskaa ollu kiinnostunu politiikasta) ja sitte vitutti nii paljo ku ei halunnu välivuotta, ja ei voinu mennä aukkiin, ku ois menny haut pielee yliopistoo, tavote oli päästä RUK:hon, ja vituttaa muute vieläkin se että jäi väliin.
sitte amkkiin intin perään
Sitte jäi haut pariksi vuodeksi, leipäännyin amiskaan tosin ekan vuoden puolvälissä, koska luulin siihen asti, että kyl tää tästä kehittyy.. ja vitut:jahas: eka kurssi mitä meil oli, markkinoinnin ihan alkeet on edellee paras mitä on ollu, (ainoa, jossa oli jotaa tasoo ees)
sitte nyt keväällä hain, ja oisin jopa päässy jos oisin ollu uus ylioppilas. tradenomikoulutuksesta ei kyllä sitte ollu mitää apua kokeeseen, ei sen takii kannata käydä, imo koekirjat menee ehkä sivun 25 jälkeen joka aiheessa reippaasti yli koulussa käydyn. debet ja kredit tilit tiesin ennestään, muut asiat taitaa olla kokonaa uutta. kaikessa siis.
Nyt sitte oon tähänmennessä lukenut ehkä viisinkertaisesti viimevuotisen, meen valmennuskurssille, siihen oon säästänyt, ja aion tehdä niin kaikkeni että pääsen ineen, uskon kyllä mahollisuuksiini, koska mä kyl oon aina ollu koulussa hyvä, taisin olla koko kouluaikani paras miespuolinen joka vuosi meidän luokalla, ja rinnakkaisluokillakin, ja koko yläasteen taisin olla toiseksi paras koko koulussa sinä vuonna. paras olikin sitten aika paljon parempi ku mä vielä. Ja koskaan kouluaikoina en oikein lukenut mitään, enkä oikein ikinä viittinyt tehdä läksyjä, ku pärjäsin ilmankin siihen ysin pintaan, niin se sitte on kostautunut, ku ei ole oppinut opiskelemaan, mutta nyt mä kyllä luen jo tässävaiheessa vuotta aika paljon. tänään meni 11.5 tuntia vissiin, en iha satavarma oo etteikö ois voinu olla 10.5, ku en oo varma mihi aikaa alotin;)
aattelin tässä pikkuhiljaa kääntää vuorokausirytmiäkin siihen suuntaan, että herää tunniksi-pariksi jo aamulla lukemaan ennen mitään muuta. mä niin haluan sinne..