Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ei oo pahemmin viimeaikoina tullu siivoiltua ja tänään sitten alottelin suursiivousta.. Tässä aikani siivoiltuani ja lukuisia WTF- tuntemuksia tunnettuani aloin kavereille internetin välityksellä hehkuttamaan, että kyl on vittu rankkaa. Siinä sitten kirjottelin et pahimpia hetkiä oli kun tajusin, että vaatekaapistani noin vuosi sitten irti revennyt ovi nökötti vieläkin yksiöni nurkassa, tai se kun seinästä irti lähtenyt hattuhylly lojui niinikää toista vuotta _keittokomeroni_ lattialla.
Noh, aattelin että päivän siivoilut on siivoiltu ja siinä voiton olutta siemaillessani tuli vilkaustua yhtä yksiöni neljästä seinästä. Seinässä komeili siihen viime kesänä liiskaamani kärpänen! MITÄ VITTUA? Edellämainitut asiat on viimeaikoina kadonnut mystisesti johonkin välillä silmät - aivot.
Puolustan itseäni mainitsemalla pohjatiedoiksi, että olen ollut viimeset 9kk intissä.

Olen koko päivän ollut jotenkin äkäinen, en ole itsekään tajunnut syytä. Äsken makoilin päänsäryn kourissa sohvalla ja säälin itseäni, kunnes tajusin etten ole nauttinut päivän kofeiiniannosta. Miten ihminen voikaan käydä hitaalla joskus :face: Äkkiä sumpit kiehumaan, nyt puoli tuntia myöhemmin olo on kuin hattarassa tallustaisi. Voi miten pienellä sitä olisi saanut päivän pelastettua :(

Täytyy kyllä jotain keksiä tälle kahviriippuvuudelle. Vuosia join kupposen vain kyläillessäni tai satunnaisesti kahvilassa, sillä en halunnut alkaa vakkarilipittäjäksi. Tämä siksi, että en tahdo olla riippuvainen mistään niin henkisellä kuin fyysiselläkään tasolla. Tässä sitä nyt kuitenkin ollaan, pyöritään sohvalla vierotusoireissa jos sitä kahvia ei saa, perkele.

Kenelläkään ideoita kofeiiniriippuvuuden taltuttamiseen?

thyer olen kohtalotoverisi. Olen koettanut monesti lopettaa kahvinjuonnin ja se ei tunnu mitenkään onnistuvan. Välillä addiktio menee niin kovaksi, että vielä illallakin pitää juoda kuppi kahvia.

Luoti päähän lopettaa kaikki addiktiot.

Ai täällä ollaankin jo luoti päähän -meiningeissä. Just olin tulossa sanomaan, että joku vois päästää mut tuskistani ku päätä särkee niin perkeleesti.

thyer olen kohtalotoverisi. Olen koettanut monesti lopettaa kahvinjuonnin ja se ei tunnu mitenkään onnistuvan. Välillä addiktio menee niin kovaksi, että vielä illallakin pitää juoda kuppi kahvia.

Addiktion poistamalla poistaa aina samalla yhden nautinnon elämästään. Ja kuinkas sitä sitten ketään kahville kutsuu tai menee itse?

Sama juttu. On myös vaikea lopettaa, kun mitään kunnon syytä lopettamiselle ei meinaa löytyä. Ainoastaan tuo, että en halua niinkin pienen asian kun kahvin sanelevan tekemisiäni. Haluaisin voida olla ilman huonoa oloa ja päänsärkyä, vaikka sitä kahvia ei olisikaan jostain syystä saatavilla. Mutta toisaalta, en näe kahvinjuonnissa mitään kovin pahaakaan. Esimerkiksi tupakoinnin negatiiviset vaikutukset ovat hyvin konkreettisia, joka on syy siihen etten voisi koskaan polttaa säännöllisesti tupakkaa. Koen kuitenkin, että kahvi on minulle se sallittu ja minua vahingoittamaton nautinto, minkä voin suoda itselleni hyvillä mielin. Tuntuu myös hyvältä, että näin dietillä on joku herkku, mistä ei tarvitse luopua.

Addiktion poistamalla poistaa aina samalla yhden nautinnon elämästään. Ja kuinkas sitä sitten ketään kahville kutsuu tai menee itse?

Tämäkin on totta. Kahvilla on itselleni myös sosiaalinen merkitys, viikottain tulee juotua kahvit ystävien kanssa. Ei se olisi sama asia mennä kahvilaan seuraksi istumaan, tai limsaa lipittämään. Teetäkään kun en juo.

Mutta toisaalta, en näe kahvinjuonnissa mitään kovin pahaakaan. Esimerkiksi tupakoinnin negatiiviset vaikutukset ovat hyvin konkreettisia, joka on syy siihen etten voisi koskaan polttaa säännöllisesti tupakkaa. Koen kuitenkin, että kahvi on minulle se sallittu ja minua vahingoittamaton nautinto, minkä voin suoda itselleni hyvillä mielin.

On muuten melko paljon rutiinihommakin tuo riippuvuus, kuten tupakankin tapauksessa. Tätä nykyä juon kahvia lähes poikkeuksetta vain aamulla ja ainakin puoli pannua kerralla. Kun ei totu joka välissä hörppimään niin ei sitä osaa kaivatakaan.

Onhan se kofeiini koukuttavampaa kuin esim tetrahydrokannabinoidi ja siitä tulee vierotuseoireitakin. Kannattaa miettiä mitä käyttää ;)

Nojoo kahvia mäki vaan oon viime aikoina nauttinu. Nytki pitäis olla nukkumassa mutta vittu ku ei uni tuu kofeiinin takia. Tietää sitä että huomenna kaikki on taas jälleen kerran päin vittua :jahas:

On muuten melko paljon rutiinihommakin tuo riippuvuus, kuten tupakankin tapauksessa. Tätä nykyä juon kahvia lähes poikkeuksetta vain aamulla ja ainakin puoli pannua kerralla. Kun ei totu joka välissä hörppimään niin ei sitä osaa kaivatakaan.

Voi hyvinkin olla. En minäkään usein kahvia litki, juon sitten kerralla paljon kun juon. 1-2 kertaa päivässä tulee otettua, joskus kolme. Yleensä aamulla menee vajaa puoli litraa, iltapäivällä yksi iso kuppi. Tämä päivä oli aika poikkeus, heräsin pari tuntia normaalia myöhemmin ja lähdin samantien kaupungille. Kun ei siihen normiaikaan tullut kahvia juotua, se tosiaan unohtui. Muistin vasta nyt illemmalla, kun päänsärky muistutti kahvittomuudesta. Eli tottumuskysymys hyvinkin pitkälle.

Hyvää iltaa.

Huomenna autokoulun teoriakoe, ajattelin jos saisi nukuttua edes tänäyönä kunnon yöunet :D Vituiksi meni, ei väsytä. Alle 5 tunnin päästä herätys ja töihin, 8h töissä ja tekemään koe, kunhan vähän olisi pirteyttä kokeen aikana..

Back
Ylös Bottom