Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jos juo rentoutuakseen niin miksi siihen pitäisi naisia sotkea. Tämän vuoden alkoholiannoksista olen juonut +90% yksin. Eilen klo 22 jälkeen mökillä, ulkona yksi konjakki ja kömmin makuupussiin nukkumaan.

jos juokin notta saisi sitä pilua

kotona istumalla sitä ei aivam varmasti saa

En keksi ainuttakaan syytä koskea alkoholiin

kyllä olisi vähissä kerrat jos en olisi koskenut

Soeben wurde für Ihr Benutzerkonto das Passwort zurückgesetzt.

18-vuotias Stiina on tuhlannut silmittömästi rahaa harrastukseensa – Jaana Pelkonen ei ole uskoa korviaan, kun euromäärät paljastuvat https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011555339.html

Ehkä isoa perintöä ei ole hyvä saada kovin nuorena. Tosin moni ei viisastu vanhempanakaan.

#perinto
#vielajaljella
Täytyy myöntää että minäkin oon pistänyt sievoisen summan, toki palkkarahoja, harrastukseen kahtena vuonna. Nyt pitää ryhdistäytyä.

Ihanaa kun kesällä on lämmintä, mutta ulkoilun kannalta tämmöinen muutaman asteen lämpötila on erinomainen. Ei edes tuule. Ruskakin alkaa näkyä.

Masa-kissakin urheili: se pinnisti jo kaksi kerrosta portaita ylös ja takaisin. Kun se pääsee vauhtiin, niin ilmeisesti kehonpaino vyöryttää eteenpäin.

Äiti on. Vaikka kotikieli oli meillä suomi

Minun äipän miesystävän äiti oli ruotsinkielinen, mutta siihen aikaan oli vallalla käsitys, että kaksikielisyydestä on haittaa lapsen kehitykselle, joten kotona puhuttiin vain ja ainoastaan suomea, vaikka mamma ei koskaan sitä kunnolla edes oppinut.

Minun äipän miesystävän äiti oli ruotsinkielinen, mutta siihen aikaan oli vallalla käsitys, että kaksikielisyydestä on haittaa lapsen kehitykselle, joten kotona puhuttiin vain ja ainoastaan suomea, vaikka mamma ei koskaan sitä kunnolla edes oppinut.
Joo sama tyyli oli vallalla kun olin lapsi vaikka asuttiin ruotsinkielisellä paikkakunnalla

Syksy saa - ja Sylvikin kellastuu.
20251014_103854.webp

1700-luvulla elämä oli muutenkin aika erilaista kuin nykyään.

Anteeksi maalaisuuteni. Ylivilkkaaksi villiintynyt kilpirauhanenko tuosta reiästi-arvesta on ronkittu, vai mitäkä?

Poistettu perjantaina LISÄkilpirauhasen adenooma, minkä seurauksena ko lisäkilpirauhanen villiintyi tuottamaan ylenmäärin parathormonia, mistä seurasi hyperkalsemia, mikä aiheutti epämiellyttäviä oireita.

Valistukseksi sekä maalaisille että kaupunkilaisille: kilpirauhanen ja LISÄkilpirauhanen ovat täysin eri juttuja, joilla on omat erilaiset tehtävät ja joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, paitsi että sijaitsevat vierekkäin/päällekkäin. En itse tiennyt, ennenkuin kakka lopetti tulemisensa marraskuun lopussa viime vuonna 😏

Back
Ylös Bottom