Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kyl mä lasken alkoholiongelmaksi myös päivittäin 1-2 oluen juonnin. Etenkin jos se tuntuu pakonomaiselta, toki, aina sitä varmasti hokee että "ei kukaan pakota, ihan vaan ku oli tylsää/on vapaapäivä/paistaa aurinko/anoppi kuoli" yms. Ihan liikaa töissä näitä jotka työkierron aikana vetää 3x alkoholia/kännit vuoron vaihteessa ja sit 4 vapaapäivää putkeen. Toki itse puhun ns. alkoholiongelmaisena, eli en ole esimerkiksi laivalta ostanut lonkeroa tai olutta kotiin varmaan 6 vuoteen, koska jos sitä on kotona, ja on kelejä kuten nyt niin mikäs tässä estäisi mennä terassille kiskoo märkää, sit oliskin pari juonnu ja ei vois lähtee enää salille, pari lisää ni ai että ku hampurilainen ja sipsit maistuu ja vola, taas kahlataan henkisessä suossa. Toki on mulla kotona nyttenkin auki portviini ja rommipullo, mutta ei niihin tule tartuttua yhtä helposti kuin harmaaseen hellepäivänä =)

Mutta joo, jokainen rentoutuu tyylillään ja itse kyllä fanitan hipsterimäistä uusien oluiden fiilistelyä enemmän kuin ylihintaisen hanakaljan lipittämistä. Kai mä oon vaan väärällä tapaa olutrasisti.

Tämä kesä on ollut kyllä kostea kun on tullut juotua jo kahdesti. Juhannuksena eka kerta ja viikko sitten tuli pyörähdettyä terassikierros. Ikä vissiin tehnyt tehtävänsä kun ei vaan oikein kiinnosta juoda. Muutama on vielä ihan ok mutta sitten alkaa tökkiä. Poika kun syntyi, sain lahjaksi viskipullon. Pullo on vieläkin korkkaamatta. Poika täytti 10v. Ehkä korkataan se yhdessä kun täyttää 18v😁

kyllä Minä mieluummin käytän päihteenä lisäaineetonta olutta, kun lisäaineellisiä voimajuomia

työmaalla pahimmilla menee neljä puolen litran energiajuomaa päivässä

en ole jäätelötöttörökioskillakaan ehtinyt piipahtaa tänäSuvena, sokerin nautintakin ollut heikkoa

olen kyllä kolmastsi aikonut, mutta aina ollut niin kaamea jono ja huonosti varjopaikkoja missä jaatölön olisi nauttinut niin olen vain tyyrännyt, polkupyörällä, ohi

ja kai sitä kaikilla joku pahe pitää olla?

Mikä se Minulla olisi jos lopettaisin a-alueella ramppaamisen?

kotona kun en etellenkään #nauti

en ole koko kesänä juonut ensimmäistäkään

ennen provinssia ostin varmuudenvuoksi keskiolutta maitokaupasta niin piti varmistaa, että on varmasti riittävästi päiväystä ettei ehi mennä vanhaksi

lähes vuosi oli päiväystä, eli ensi keväällä vasta tulee kiire

Kyl mä lasken alkoholiongelmaksi myös päivittäin 1-2 oluen juonnin.
Lomat nyt on erikseen tietty, arkena alkaa olla vähän kyseenalainen rutiini, jota ainakin itse pyrin välttämään.
Etenkin jos se tuntuu pakonomaiselta, toki, aina sitä varmasti hokee että "ei kukaan pakota, ihan vaan ku oli tylsää/on vapaapäivä/paistaa aurinko/anoppi kuoli" yms. Ihan liikaa töissä näitä jotka työkierron aikana vetää 3x alkoholia/kännit vuoron vaihteessa ja sit 4 vapaapäivää putkeen.
Tässä nyt ollaan kertaluokkaa tai paria syvemmällä verrattuna parin päivittäiseen kaljaan.
Toki itse puhun ns. alkoholiongelmaisena, eli en ole esimerkiksi laivalta ostanut lonkeroa tai olutta kotiin varmaan 6 vuoteen, koska jos sitä on kotona, ja on kelejä kuten nyt niin mikäs tässä estäisi mennä terassille kiskoo märkää, sit oliskin pari juonnu ja ei vois lähtee enää salille, pari lisää ni ai että ku hampurilainen ja sipsit maistuu ja vola, taas kahlataan henkisessä suossa.
No varsinkin jos treenipäivänä ennen treeniä pitää ottaa. Itse olen tuon kanssa tiukkana, treenin jälkeen toki tulee otettua välillä 1-2 näin lomalla.
Mutta joo, jokainen rentoutuu tyylillään ja itse kyllä fanitan hipsterimäistä uusien oluiden fiilistelyä enemmän kuin ylihintaisen hanakaljan lipittämistä. Kai mä oon vaan väärällä tapaa olutrasisti.
Sama. Perus suomalainen bulkkikeskiolut ei oikein näinä päivinä enää innosta, enemmän menee noita tuonti-ipoja sun muita.

Nää on näitä. Espanjassa juodaan viiniä tai IV-olut jo lounaalla, eikä ketään haukuta alkomaholistiksi.

Tuossa voi olla se ero, että he eivät välttämättä hehkuta etukäteen IV-oluen juomista ja jaksa kertoa X kertaa jälkeenpäin, miten tuli tuo olut nyt juotua ja ei että milloinkahan pääsee taas olusille ja nyt otetaankin sitten kuppia ihan kunnolla. Tässä on kyse kuivaryyppäämistä eli alkoholin kulutus on voimakkaasti ajatuksissa mukana. Lisäksi myyttiin "perinteistä viinikulttuurista" unohdetaan lisätä ne faktat, jotka koskevat alkoholin liikakäytöstä johtuvaa maksakirroosia, syöpäsairauksia ja törttöilyä liikenteessä. "Sivistyneisyys" ei vähennä alkoholin haittoja missään maassa.

Toiset nauttii kesällä kaikenlaisia sairauksia lisäävästä alkomaholista.
Toiset riemuitsee syöpää aiheuttavassa auringossa.
Toiset herkuttelee kaiken alkupahalla, sokerilla erilaisissa muodoissa jäätelöstä kakkuihin.
Jotkut jopa valmistaa syöpää aiheuttavasti rillaamalla THL:n mukaan lähes tappavaa rasvaista lihaa ja makkaraa.

Itselle kesään kuuluu ehdottomasti kaikkia yllä mainittuja.

Tuossa voi olla se ero, että he eivät välttämättä hehkuta etukäteen....ja jaksa kertoa X kertaa jälkeenpäin,

Minäkään en ole maininnut mitään eilisestä, muuta kun aikomukseni mennä aurinkoterasille

harrastinko epsanjalaista juomakulttuuria?

kaikki mikä tapahtui aurinkotreassilla, jäi aurinkoterassille

ei jäänyt tikitaalista todistusaineisto muualle kun pankkitietoihin

Jumalauta kuntit!
IMG_7470.webp

Minä mietin noita juåppåja, olen siis Naisen toiveesta ja määräyksestä menossa katsomaan vaihto/tasavirtaa AC/DC tallinnaan... paljon on jengiä bäntipaidat päällä aamu ysistä asti terdellä kittaamasssa kaljaa..pääsevätköhän edes #alueelle vai sieltä sairaalaan kun kelit on läNpimät.

En ummarra että hirvee känni pitää saada päälle heti 12-24h ennen soitin- ja lauluorkesterin esiintymisen alkua.

niin onhan se varmasti osalle kunteista syy päästä pois kotoota se GAYkka, ja sitten siitä kotoota poispääsystä otetaan se ilo irti

kunhan GAYkalta saa foton jonka näyttää kotona hellalle , että on tullut käytyä

Minäkin eilen yhten kuntin kanssa terassilla, hän toista kertaa tänäSuvena kaljalla!

ja vähän rivien välistä ole luettavissa, että hinpunverran taisi salaa olla liikenteessä kun akka iltavuorossa

Back
Ylös Bottom