Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

entä jos se hajupilvi on hien ja paskan
Luonnollisia tuoksuja, eivät tietääkseni aiheuta esim. migreeniä, vaikka saattavatkin saada aikaan nenän nyrpistelyä.

Muoks, ja arvelinkin, että tähän on ehkä jo vastattu.

Pitäs aina malttaa vain lisätä lainauksiin eikä lainata sitä mukaa ku lukee, mutta toisaalta lainauslistalta ei (ainakaan puhelimella) voi valita vain yhtä, johon vastaa.

Ja jos vastaa kaikkiin kerralla pitkän viestin, muilla on sitte hankala reagoida yhteen pieneen osaan.

Hankalaa tää somettelu.

Viimeksi muokattu:
kotimaisia onely
No jos ei ihanat ruotsittaret kelpaa, niin minkäs sille sitten voi. Omaan jalkaanhan siinä ampuu.
Nousua kuitenkin yli 8% maanantain puolestapäivästä, että olkaat hyvä vaan. 🙏

Edit. Ja tätä on yli vuosi kytätty. Kynsiä purtu. Osittain tuurillakin osui.

Viimeksi muokattu:
Arkena käyn nukkumaan 21-22 ja viikonloppuna 23 ja herään usein 6-7 aikaan. Nousen ylös viikonloppuna tuohon aikaan, touhuan jotain ja meen vielä päikkäreille 8-9 aikaan ja nukun tunnin. Hitaat aamut ❤️
Tämäkin osuu aika samoihin, paitti viikonloppuisin ennemmin tuo toinen jo mainittu toiminta. Tai siis, ei tuosta tarvi jättää ku "nousen ylös" ja "meen vielä" pois, säästetään se touhu, niin toimii noinki.

Onneksi en oo vapailla markkinoilla ja asut siellä syrjässä. 😄

Tämäkin osuu aika samoihin, paitti viikonloppuisin ennemmin tuo toinen jo mainittu toiminta. Tai siis, ei tuosta tarvi jättää ku "nousen ylös" ja "meen vielä" pois, säästetään se touhu, niin toimii noinki.

Onneksi en oo vapailla markkinoilla ja asut siellä syrjässä. 😄
Joo siis nousen ylös ja meen vielä on ainoastaan sen takia ettei oo muuta järkevää touhuiltavaa.
Aamupanot on kuitenkin niitä parhaimpia. Niitä odotellessa.

Maalaisromantiikka on kyllä kivaa... elokuvissa. Kyllä mua vaan vituttais nousta joka aamu jäätyneessä torpassa pistää jotain 20 luvun uunia lämpimäksi josta se lämpö sitten surkeasti muka leviää kaikkialle asuntoon. Tästä me kyllä ollaankin emännän kanssa juteltu että siinä missä hänen unelma on kantaa klapeja sisään 2 takkaan, uuniin ja saunaan, mun unelma on että voin työmatkalla pistää kännykällä kaikki valmiiks (okei sähkösaunat on kyl yleensä aika kuraa). Lumityötkin sujui niin että soitin huoltoyhtiöön että mitä vittua, täällä on tiellä lunta.

Maalaisromantiikka on kyllä kivaa... elokuvissa. Kyllä mua vaan vituttais nousta joka aamu jäätyneessä torpassa pistää jotain 20 luvun uunia lämpimäksi josta se lämpö sitten surkeasti muka leviää kaikkialle asuntoon. Tästä me kyllä ollaankin emännän kanssa juteltu että siinä missä hänen unelma on kantaa klapeja sisään 2 takkaan, uuniin ja saunaan, mun unelma on että voin työmatkalla pistää kännykällä kaikki valmiiks (okei sähkösaunat on kyl yleensä aika kuraa). Lumityötkin sujui niin että soitin huoltoyhtiöön että mitä vittua, täällä on tiellä lunta.
Mä kannan niitä klapeja sisään melkein päivittäin vaikka on moderni maalämpö :LOL: haaveilen siitä hirsimökistä.

No vaan onneksi meille nykyisin on mistä valita. Oma luonteenlaatu ei anna periksi, että luottaisin yksi siihen, että se pilvipalvelu tekee ne toivotut asiat jotka puhe-elimeen on syötetty tai että pelkän sähkön varassa eläisin, saati että se huoltoukko hoitaisi hommansa, ainakaan niin ku on sovittu tai ajallaan. Tekee itte, niin tuleepahan tehtyä.

Maalaisromantiikka on kyllä kivaa... elokuvissa. Kyllä mua vaan vituttais nousta joka aamu jäätyneessä torpassa pistää jotain 20 luvun uunia lämpimäksi josta se lämpö sitten surkeasti muka leviää kaikkialle asuntoon.
Hmm, puulämmitteisiä uuneja ja liesiä voi olla myös taloissa, joissa on peruslämmitys muilla keinoin. Ihan 2000-luvulla rakennetun talon keittiössäki voi olla puuhella ja induktioliesi vierekkäin.
Tästä me kyllä ollaankin emännän kanssa juteltu että siinä missä hänen unelma on kantaa klapeja sisään 2 takkaan, uuniin ja saunaan, mun unelma on että voin työmatkalla pistää kännykällä kaikki valmiiks (okei sähkösaunat on kyl yleensä aika kuraa).
En seuraa sähkönhintakeskusteluja, enkä tässäkään ketjussa oo valittajien nimimerkkejä painanu mieleen, mutta sulla ilmeisesti on kiinteähintainen sähkösoppari... Hyvä, niin on mullaki.

Ei tartte ressata niinku jotku "ajastin pyykit ens yöksi, mutta pitää herätä yheltä laittamaan tiskikone päälle ku ei oo ajastinta" ja "pitänee ajella mökille että raaskii huomenna keittää kahvit ja potut"...

Btw, jos ootte noin eri linjoilla asioista, miksi ootte yhessä? Tai ainakaan asutte?
Lumityötkin sujui niin että soitin huoltoyhtiöön että mitä vittua, täällä on tiellä lunta.
Lumityöt on mukavaa ulkoilua ja tuleepa samalla vähä liikuttua sohvalta. Jos joku muu pukkais sitä kolaa, niin ite kuitenki selais pakkista silläaikaa.

On se oikeasti romanttista jos siihen elämään on nuoresta asti kasvanu eikä tarvis käydä töissä vaan päivän työt olis sitä pirtin lämmitystä ja lumien kolaamista. Koska oikeasti jossain sähköttömässä torpassa asuminen talvella on kokopäivätyö itessään 😅 mutta kyllä minä ainaki nauttisin.

lataus.webp

Mä kannan niitä klapeja sisään melkein päivittäin vaikka on moderni maalämpö :LOL: haaveilen siitä hirsimökistä.

Joo onneksi on kuitenkin se maalämpö siellä ja klapeilla kai enempi tunnelmaa? Muistan aikoinaan kun exän isä oli ylpeä miten säästi talvella sähkölaskussa 1000€, toki joutui ostamaan puuta 800€:llä ja ton 200€ säästön kun jakaa vaikka 4 talvikuukaudelle, niin 50€ siitä että joudut monta kertaa päivässä käydä pannua lämmittää ja aamulla ei ollut mitään asiaa suihkuun yms niin noh, pääasia että hänellä oli hyvä fiilis!
Lumityöt on mukavaa ulkoilua ja tuleepa samalla vähä liikuttua sohvalta. Jos joku muu pukkais sitä kolaa, niin ite kuitenki selais pakkista silläaikaa.

Juu kiinteä sähkö, kyl mä rivarissa saan jo tarpeeksi lumitöitä tästä omasta tontista, etten lähde tuonne isommille teille ja parkkikselle kolaamaan muuta kuin sen pykälän pois oman auton takaa minkä auraaja jättää. =D

Ihan puhtaasta mielenkiinnosta, kuinka reagoi huoltoyhtiö tuohon työpyyntöön?

Back
Ylös Bottom