Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Niin ja takas tullessa hyötyä käydä vielä muutaman kerran kyykyssä pelkän tangon kanssa? Sitä en tässä ymmärtäny.

muoks. Tai oikein muutenkaan mieltä tulla niitä kutosia enää takas jonnekin satkun alapuolelle..
No ehkä maastavedossa joo, mutta ihan sama, koska vähän erilaista. Kyykyssä kun teki saman oli jo vähän heikkona kun jollain 40lg meinannu päästä ylös..

Vuonna 2002 ennen armeijaan lähtöä olen tainnut ottaa kovimman mavesarjan kutosia. Paremmin sitä kesti silloin selkä repiä mitä nykyään. Painot taisi olla juuri noita edellä mainittuja. Tai sitten 155 se ylin.

En oo oikein tehnyt suoralla tangolla enää kuin suorin jaloin vetoa. Ja sitäkin hyvin pitkälti vaan lihastuntumaa painottaen.

Trap barilla vois alkaa taas kokeileen kevyesti. Sillä jotenkin paljon mukavampi liikerata ja saa persuksen paljon paremmin mukaan.

Myöhässä neuvon, mutta ite tekisin mieluummin niin että jos takas päin pitää huippupainosta lähteä niin sitten nousevilla toistomäärillä.
Onneksi en olisi (enkä tee edelleenkään, 100 seuraava alaspäin tulossa) tehnyt niin, koska halusin tehdä nimenomaan kutosia kokoajan. Koska mä voin.

Myöhässä neuvon, mutta ite tekisin mieluummin niin että jos takas päin pitää huippupainosta lähteä niin sitten nousevilla toistomäärillä.
Tuollai minäkin normaalisti teen, mutta sama kai se on jonkun kertakokeilun kanssa..

Mutta siis jos menee pienemmillä toistoilla sarjapainoihin, tekee siellä muutaman työsarjan ja haluaa ottaa perään vähän vielä pienemmillä, niin oon saattanu vetää vaikka vielä pari kasia tai jotain sinne päin muutaman kymmentä kiloa pienemmillä mavessa.

En oo oikein tehnyt suoralla tangolla enää kuin suorin jaloin vetoa. Ja sitäkin hyvin pitkälti vaan lihastuntumaa painottaen.
Vahvasti sama.
Trap barilla vois alkaa taas kokeileen kevyesti. Sillä jotenkin paljon mukavampi liikerata ja saa persuksen paljon paremmin mukaan.
Maasta nostoa ainoastaan trap barilla, koska selkä.
Tämä tanko löytyy personal fitness stationilta kotoakin.

#hyiyök

Ehkä nuo alle satasen sarja lasketaan enemmän pudotussarjaksi, nostot, painojen vaihto, nostot ym..rytmi kiihtyy loppua kohti..no ihan sama, tulipahan tehtyä.

Trap bar, #hyiyök ei minun mittasuhteilla

Käsittääkseni herr doctor on samassa tilanteessa kuin me useimmat +nelikymppiset: terävin kunto ja tavoitteellinen treenaus on jo takana. Silloin voi treenata juuri niin kuin haluaa, ei siten mikä olisi tehokkainta ja kehittävintä. Itse en esim tee lainkaan pohkeita.

Edit. Tänään joutuu kyllä venyttelemään vaikka se kuuluu inhokkilistalle. Takareidet huutaa hoosiannaa eilisestä hangessa rämpimisestä.

Viimeksi muokattu:
Käsittääkseni herr doctor on samassa tilanteessa kuin me useimmat +nelikymppiset: terävin kunto ja tavoitteellinen treenaus on jo takana. Silloin voi treenata juuri niin kuin haluaa, ei siten mikä olisi tehokkainta ja kehittävintä. Itse en esim tee lainkaan pohkeita.
No tottahan toki. ”Staving off death” sanoi Rippetoe ikääntyvän treenaajan tavoitteista (omistaan). Ite en vielä suostu päästämään irti ajatuksesta että elämäni kunto on vielä edessä, vaikka neljääkymppiä tässä kovaa vauhtia lähestyykin. Voimahan voi kehittyä vielä 50-vuotiaanakin, ainakin meillä nuorena heikoilla.

juuri niin kuin haluaa

se on juurikin näin

olen todennut, että +-0 cunto säilyy etelleen jos piipahtaa kolme kertaa viikossa, täysin sama mitä sielä tekee, kunhan käy

ja nimeomaan kun ei hulluttele niin sielä pystyy käydä, kun ei tule mitään rasitevammoja mitä aivan vamasti tulisi ja nopeasti jos tälläikää alkaisis yrittää jotain tuloksia, siis muita tuloksia kun cunnon ylläpito

-en laske toistoja
-en laske sarjoja

teen sen mikä juuri silloin tuntuu sopivalta määrältä joskus se on enemmän ja isommilla punnuksilla joskus vähemmän

ja tuohon lisäksi 10-14 kertaa viikossa aeroobinen 20min polkupyöräily

Back
Ylös Bottom