Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tais olla tommonen reilusti alle vuorokauden korona. Toissayön syke yli 80, iltapäivään asti kipeä olo. Illalla jo vointi oli hyvä. Viime yönä syke 58, mikä ollut aikalailla normaalia tasoa mulle. Vointi ok, hieman yskittää ja kurkussa hieman tuntemuksia.

Veuvella on oikeinkin hyviä aineita, halvemmassa ja kalliimmassakin luokassa. Joten vieläkin tarkennusta, ellei shamppanjatasting ollut luokkaa "hirveet lärvit kuplajuomalla"
Mitä vanhempaa oli sen paremalta maistui. Kuplat puuttui vanhemmista niin se ei miellyttänyt vaikka maistuikin hyvältä. Täytyy jostain katsoa et mitä sorttia ne oli.

Kuplat nousi päähän mutta onneks tastingin aikana olin suht orientti.

Mitä vanhempaa oli sen paremalta maistui. Kuplat puuttui vanhemmista niin se ei miellyttänyt vaikka maistuikin hyvältä. Täytyy jostain katsoa et mitä sorttia ne oli.
Näin se menee. Mitä vanhempi, sitä "viinimäisempi". Varmaan perus nv veuve, ja ainakin 2008? Oliko vielä vanhempia? Ehkä grande dame, a.k.a IsoTuija?

Näin se menee. Mitä vanhempi, sitä "viinimäisempi". Varmaan perus nv veuve, ja ainakin 2008? Oliko vielä vanhempia? Ehkä grande dame, a.k.a IsoTuija?
Tuo 2008 oli. Mutta ei vanhempia. Kuten sanoin niin hoitajan kukkarolle sopivia.
Otan mielummin nuorempaa missä on hyvät kuplat. Maultaan vanha oli parempaa mun suuhun, mutta juon sitten mielummin viiniä kuin kuplatonta shampajaa 🤷🏻‍♀️

Pidän itse enemmän kuohuviineistä.
Esimerkiksi Lindauerin toista kertaa vuoden kuohuviiniksi valittu Special Reserve Blanc de Blancs Brut on oikein hyvä. Ja taas hoitajan kukkarolle todella jeppis.

Sukunimenä nykyisenä nimenä

Jorma 17 kpl
Irmala alle 5
Jormanainen 733
Jormalainen 272
Jormala alle 5

Mutta löytyy tilastoista myös kulli sukunimisiä joista 10:stä 5:llä entisenä nimenä. 🤔

Onko Kulli Jorma?

Edit. Eli 5 ihmisen sukunimi on Kulli.

Tuo 2008 oli. Mutta ei vanhempia. Kuten sanoin niin hoitajan kukkarolle sopivia.
Otan mielummin nuorempaa missä on hyvät kuplat. Maultaan vanha oli parempaa mun suuhun, mutta juon sitten mielummin viiniä kuin kuplatonta shampajaa 🤷🏻‍♀️

Pidän itse enemmän kuohuviineistä.
Esimerkiksi Lindauerin toista kertaa vuoden kuohuviiniksi valittu Special Reserve Blanc de Blancs Brut on oikein hyvä. Ja taas hoitajan kukkarolle todella jeppis.
2008 Veuve on oikein soivaa tavaraa (pitäsköhän korkata pääsiäisenä?), useimmat -08 on. Ilmeisesti 2018 on kans kova vuosi kunhan siitä aineet tulee myyntiin.

Siinä -08ssa on vielä jonkin verran kuplaakin jäljellä vaikka vähemmän kuin nuoremmissa tietenkin (joku ikävitsi tähän), kun...sanotaan viime vuosituhannen tuotokset on jo semmosta rusinamehua. Enemmän ja vähemmän kupliviin löytyy kaikille paikkansa.

Mutta löytyy tilastoista myös kulli sukunimisiä joista 10:stä 5:llä entisenä nimenä. 🤔

Onko Kulli Jorma?

Edit. Eli 5 ihmisen sukunimi on Kulli.

Intiasta tulleet varmaankin nämä Kullit. Hauskoja nimiä suomalaisittain.
normal_2251861634.webp

Back
Ylös Bottom