Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

82,8. Empä oo näin kevyt ollu vuosiin. n. 9kg tullu alas all time high luvusta jonka oon luuriin merkannut. Tämä tosin oli 2019.

Edellä tavoitetta siis jos katsoo lineaarikäyrää. Pitäis olla kesäloman ekana päivänä normaalipainoinen (BMI). Eikä mikään iljettävä läski. Eli vaatii 79,9 lukeman 4.7.2022. Se olis tsykologisesti mukava olla virallisesti normaalipainoinen.

Mitä noille oligarkkien veneille kun takavarikoidaan? Ei kai noita voi valtiot myydä, tai kuka miljardööreistä uskaltaa ostaa puolella miljardilla abrahaamitsovin veneen?

Mulla ehdotus: valtio vois lainata noita kaupungeille, jotka käyttää siihen asti kun hommat selkiää. Esim jonkun pienemmän paatin vois ottaa Poriin jokilaivaksi. Kaupunki seilais Keskusta-Yyteri-Keskusta väliä. Toisinaan kävis noilla ulkoilu-saarilla. Joksu sopiva reittimaksu jolla kattaa henkilökuntaa ja löpöä. Näin pysyis paatit kondiksessakin.

Turussakin pari kertaa käyny vepsän saarella. Hieno paikka (jossei hanhet paskois), mutta sillä kämäsellä paatilla joutuu menee.

Kustannuspaikalla ja palkallinen 💩

Uudella sähköpyörällä työmatkat, on se kyl melkonen peli. Ei paljoa joudu hikoilemaan edes pienellä avustuksella.

On kyllä varmaan asiallinen peli. Piti ottaa työsuhdefillariks sähköpyörä jolla käydä konttorilla (9,5km suunta). Mutta muutin strategiaa, enkä mee konttorille niin jäi ottamatta. Sit taas muut ajot tekis mieluusti kuntoilumielessä.
Mutta ottaisko sittenkin. Työsuhteena sen sais edullisesti. Treeneihin 6,5km, nostais kynnystä auton käyttöön.

Kävin sähköfillarilla duunissa aiemmin. Mukava herättely aamusta ja virkistävää iltapäivään, kun sen 17 km suhasi menemään.

Sitten vaihtui konttori aivan keski-Hesaan, jonne ei sitten enää tehnytkään mieli ajella. Nyt olisi kyllä naurettavan helppo työmatka fillaroida, mutta en ole selvittänyt, että saanko pyörän konttoripäässä johonkin turvalliseen paikkaan. Siihen pihalle jättäminen ei ole vaihtoehto. Ehkä voisi aktivoitua, kun nyt kerran tulee tehtyä töitä pitkästä aikaa muualtakin kuin kotikonttorilta.

Ilmankos persaus leviää, kun tuota n. kuuden kilometrin matkaa tulee suhattua vain autolla.

Pyöräilystä puheenollen, haaveissa olisi, jos pääsisi kuluvalla viikolla 8 bar pyöräilykauden korkkaamaan. Pitänee seurailla kelejä.
Oon huomannu olevani aivan liian ihana kahdeksan ilmakehän pyöräilyyn. Tuon tuosta renkaat tussuna ja matka seisoo. Minun keho vaatii enemmän kumia kriittisiin kosketuspintoihin.

Oon huomannu olevani aivan liian ihana kahdeksan ilmakehän pyöräilyyn. Tuon tuosta renkaat tussuna ja matka seisoo. Minun keho vaatii enemmän kumia kriittisiin kosketuspintoihin.
Pyh, ei kai sentäs. Taidan minäkin tuupata maksimit, eli 8,5 bar, mutta kyllähän se nyt kantaa painavampaakin ukkoa ja akkaa.

Ajjai, alkoipa oikein himottamaan lepposat 6 tunnin pk-lenkit.

Kylläpä sentäs! Yksikin kivi tiellä niin vitunhuuto raikaa ja sisuri lepää koivunoksalla.
Ei vaan kuuluu "panggg" ja kivi lentää kaarella suuntaan X. Ellei puhkea.

Edellisenä suvena nolla rengasrikkoa 8 bar.

Läskissä ei ikinä, mutta sen gummit on lisäksi vielä litkutettu. Eli ei sisägummeja lainkaan.

Mitä noille oligarkkien veneille kun takavarikoidaan? Ei kai noita voi valtiot myydä, tai kuka miljardööreistä uskaltaa ostaa puolella miljardilla abrahaamitsovin veneen?

Mulla ehdotus: valtio vois lainata noita kaupungeille, jotka käyttää siihen asti kun hommat selkiää. Esim jonkun pienemmän paatin vois ottaa Poriin jokilaivaksi. Kaupunki seilais Keskusta-Yyteri-Keskusta väliä. Toisinaan kävis noilla ulkoilu-saarilla. Joksu sopiva reittimaksu jolla kattaa henkilökuntaa ja löpöä. Näin pysyis paatit kondiksessakin.

Turussakin pari kertaa käyny vepsän saarella. Hieno paikka (jossei hanhet paskois), mutta sillä kämäsellä paatilla joutuu menee.
Paul Allenin paatti parkkeeras joskus kämpän viereen Turussa. Ihan näppärän kokonen paatti navigoida jokipaattina.

Haetko ihan omia työntekijöitä vai oletko käyttänyt vuokrahessuja?
Omia kun kuitenkin puhutaana puolen vuoden jutuista niin tulee turhan hintoihin vuokratyypit.
Sitten jos on projektiluontoisesti jotain niin ottaa suoraan toisen firman tekemään niin ei tartte kuin välissä laittaa laskuun eri summa mitä he laskuttaa minulta, nolla perään on aina hyvä tavoite.
Nytkin mulla tekemässä parhaillaan yksi rakennusliike niin varmaan kaksi kysymystä tehnyt ja jatkaneet hommia, se on jotenkin vaan niin helppoa kun ulkoistettu. Lisäksi kun vuokrahessut alkaa olemaan 30e/h niin nyt maksan firmalle 40e/h eikä tartte murehtia niin mistään itse.

Ostin kaupasta jahti makkaraa, en ees muista koska viimeksi mutta olipa ihan jees.
Sipuliteemakkaraa ei taida olla valmiina siivuina ollenkaan? Yksi nainen sanoi joskus että talossa on yhtäaikaa joko hän tai se makkara mutta ei molemmat yhtä aikaa, ei vissiin tykännyt.

Ei nyt oikein tämän päivän hommat suju. Alkaa ärsyttää.

Pelkään vähän, että laitan kohta nimeni siihen paperiin, jolla Luuvitonen vaihtuu Kuuseiskaan. Olisi ainakin hupikerrointa elämässä enemmän.

...Tai vähemmän, jos järjellä ajattelee parkkihalliin ajamista.

Back
Ylös Bottom