Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minulla oli mersu 28 vuotiaana, se päivitti ajotyylin välittömästi koko talven ajaksi 18 vuotiaan tasolle. Voi jee piti luisutella.
Seuraava mersu tuli heti perään 42 vuotiaana.
Siinäkin mun hypritsibimmeri vie voiton Merssuista. Nyt 49 vuotiaanakin oon koko ajan puikoissa 18 vuotiaan tasolla kesätkin ja hei mä käytän vilkkua vaikka merkillä ko. ajelenkin

Tai

Tuohan ois retee.

Tulis varmaan tilaaminen vaan yhtä halvaks, kun taannoiset nuotit Amazonilta: kirja 21$, postit ja verot ~27$ päälle. Tulee sentään yllättävän nopeasti, n. puolessatoista viikossa.

20220202_164106.webp

Pääsispä kokeen moisen joskus. Oonkohan ollut ikinä edes nelosella alkavassa pakkasessa, tuskimpa.
Ivalossa rajalla ollessa kylmin pakkaspäivä oli -48°C, ulkona touhuttiin. Kylmin yö sissiteltassa oli -42°C.
Onhan tuo -60 C jo niin kylmä ja kun tuulee vielä, että voihan se vähän kangistaa. Kai tuollaisessa jo voisi jotain glaseja käyttää vai huurtuuko nekin jo hengityksestä.
Kotimaan pakkasilla täällä sisämaassa ei onneksi ruukaa kovin tuulla. Rannikolla ja tunturissa ehkä...

Sillähän saisi jo ameriikassa kolmekymmentä vuotta vanhan tojotan.

Aikoinaan oli kaks päivää koeajolla grafiitin harmaa 3,0 V6 automaatti, olikohan sillä sillon pyynti 8 tonnia, oli kyllä ruosteeton mutta tuntui kalliilta muihin yksilöihin verrattuna. Hyvä auto oli kyllä.

Sittemmin osin sattumalta ajokiksi valikoitui HJ60 3+3 lankkupenkkipaku.

IL:
"En saa mieheni kanssa yhteistä asuntolainaa, vaikka rahkeet muuten riittäisivät hyvään yhteiseen lainaan taloudellisesti."

"Tv-tähden mukaan suurin osa hänen veloistaan vanhenee ensi vuonna ja loput vuonna 2024."

Yksinkertainen maatiaisihminen voisi kuvitella, että kun rahkeet riittää, niin ne entuudestaan olemassa olevat velat maksetaan pois eikä odotella niiden vanhenemista.
Tällä tavalla ei rikastu, mutta toisaalta, ei tarvitse odottaa velkojen vanhenemista/luottotietorekisterin puhdistumista saadakseen asuntolainan.

Viimeksi muokattu:
Oli suunnitelmissa myydä keväällä prätkä pois melko tarpeettomana ja sijoittaa rahat, mut niin vaa täs löytää taas ittesä pläräämässä osakataloogeja.

Oli suunnitelmissa myydä keväällä prätkä pois melko tarpeettomana ja sijoittaa rahat, mut niin vaa täs löytää taas ittesä pläräämässä osakataloogeja.
Se on ollu meikäläiselläkin jo melkein oma harrastuksensa, että selaa nettiä, mihin harrastusvermeeseen sais seuraavaks laitettua rahaa. Nyt oon sentään laittanu vähän vanhaakin rojua myyntiin.

Noi yhdet luurit kun saan meneen, niin lähtee taas uutta kitaraa ostoon. Pahempi tää kitarakuume kuin hifikuume..

@TJJ yks vanha kollega oli näköjään urheillut ittensä padelilla tänään sairaalaan. Selkä ilm. krampannu tai jotain vastaavaa.

Lesotaan nyt taas, että minä se en oo vielä saanu itteeni rikki en friballa enkä mailapeleillä, mutta näköjään rupeaa vähän toi kyynervarsi ilmoittelemaan itestään, jos tulee useampi vuoro padelia viikkoon. Kai tenniskyynerpää on ennen pitkää..

Back
Ylös Bottom