Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Suosittelen siinä tapauksessa pertsaa. (Huom. Ei erisnimi).

Luistelemalla saa vaan jalkapöydät ja sääret jumiin, ja ei oikein eteenpäinkään pääse, jos ei osaa tekniikkaa.

Kaveri kerto.

Ihan kivaahan se on tasasella ja alamäissä 😂
Ja tehokasta hikiliikuntaa.
Suosittelen oli kyseessä pertsa tai vapaa, ottamaan alkuun tunnin tai kaksi opetusta hiihdonopettajalta. Pertsallakin saattaa saada alaselän aivan jumiin jos tekniikka ei ihan kohdillaan ole, eikä se eteneminenkään kovin vauhdikasta ole. Itellä tulee joka talvi 1-2tkm hiihdettyä ja otan aina alkutalveen kertaustunnit opettajalta, eikä kertaakaan ole kaduttanut, että maksoi sen satasen tai mitä nyt maksaakaan.

Meikäläisellä hapottaa alaselän kyllä melkoisesti perinteinen. Oon aatellu, että vaan paskassa kunnossa korsetti, mutta kai se voi olla tekniikastakin kii :D Hiihtolomalla joutuu varmaan viimeistään hiihtään, jos otetaan taas mökki Leviltä tai jostain vastaavasta.

Noin muuten alan kyllä kallistumaan mailapeleihin (sulis, padel) talviliikunnaksi. Plus tietty bodaus käsipainoilla kotona palaverien aikana.

Meikäläisellä hapottaa alaselän kyllä melkoisesti perinteinen. Oon aatellu, että vaan paskassa kunnossa korsetti, mutta kai se voi olla tekniikastakin kii :D Hiihtolomalla joutuu varmaan viimeistään hiihtään, jos otetaan taas mökki Leviltä tai jostain vastaavasta.

Noin muuten alan kyllä kallistumaan mailapeleihin (sulis, padel) talviliikunnaksi. Plus tietty bodaus käsipainoilla kotona palaverien aikana.
Sulis ja padel on hyviä lajeja kanssa, tosin niissäkin olis hyvä muistaa ottaa vähän lämpöjä ja alkuverryttelyitä.. menee nilkat ja polvet muuten äkkiä näillä kilsoilla.

Pari viikkoo sitten meni yhdeltä akillesjänne padelissa, kun oli ekaa kertaa pelaamassa, ja vähän kypsempi henkilö vielä 🤭

Suosittelen oli kyseessä pertsa tai vapaa, ottamaan alkuun tunnin tai kaksi opetusta hiihdonopettajalta. Pertsallakin saattaa saada alaselän aivan jumiin jos tekniikka ei ihan kohdillaan ole, eikä se eteneminenkään kovin vauhdikasta ole. Itellä tulee joka talvi 1-2tkm hiihdettyä ja otan aina alkutalveen kertaustunnit opettajalta, eikä kertaakaan ole kaduttanut, että maksoi sen satasen tai mitä nyt maksaakaan.
Varmaan olis hyvä, ei alkuinnostus lopahtais niin helposti.

Vahva suositus! Pitää toki myös käyttää niitä ja työntää aktiivisesti taakse, ei vain töpötellä ne edellä tai laahata perässä.
Eilenkin kävin sauvakävelyllä. Ihan eri tavalla tulee koko kroppaan liikettä kuin ilman sauvoja ja ainakin näin päätetyöläisenä tuntuu tekevän yläkropalle hyvää.
Mä oon pitkään haaveillut sauvakävelystä, mutta en oo jotenkin saanut aikaseksi hommata niitä sauvoja. Ehkä se tekis ihan hyvää niskajumeille.🤔

Sulis ja padel on hyviä lajeja kanssa, tosin niissäkin olis hyvä muistaa ottaa vähän lämpöjä ja alkuverryttelyitä.. menee nilkat ja polvet muuten äkkiä näillä kilsoilla.

Pari viikkoo sitten meni yhdeltä akillesjänne padelissa, kun oli ekaa kertaa pelaamassa, ja vähän kypsempi henkilö vielä 🤭
Joo, vähän ne tietysti vähälle jää, mutta ollaan palloteltu alkuun ja tulee vähän hölköteltyä ja pyöriteltyä lonkkaa ja hartioita auki.

Kai se niin menee, että sitten kun on jonkun paikan aika mennä, niin se menee.. niin kuin napsahti tuo rinta aikanaan. Toivotaan tietty, ettei menis mitään. En minä mikään kovin herkkä oo ollu koskaan paikkojani paskomaan, mutta ikä alkaa varmasti tekemään tehtävänsä, kun alkaakin jo nelosella..

huomaamattomassa paketissa.
qpv1408u25e11.webp

Mä oon pitkään haaveillut sauvakävelystä, mutta en oo jotenkin saanut aikaseksi hommata niitä sauvoja. Ehkä se tekis ihan hyvää niskajumeille.🤔
Mulle tätä suositteli osteopaatti pari vuotta sitten, olen nyt pari vuotta pyöritellyt ajatusta päässäni. Ehkä pitäisi vaan käydä ostamassa. 🤷🏼‍♂️

Hiippailla sitten otsalamppu päässä pimeillä metsäpoluilla.

Koska youtube on ystävä, niin sieltä voi opetella sen hiihdonkin tekniikan tai vaikka koodaamista.

Toki valkku antaa nopeat tipsit, mutta ilmaiseksi saa apuja internetsistä katsomalla tekniikkavideoita.

Päivän huomioita.
- Pk-seudulla asuvat ihmiset on tehneet eläissään pahaa ja joutuneet helvettiin, ei voi muuten käsittää miten ne siellä voi viihtyä.
- parinpäivän takaisista tehdyistä huutokauppaostoksista 1/2 onnistuneita, onnistuneet noudettu tänään. Aiemmin kun menin hakemaan toisia niin olikin vain puolet siitä mitä käsittänyt ja hieman pullahti suoni päästä, myyjä taisi havaita että nyt saattaa jotain tapahtua niin totesi että tokihan tän voi perua kuten kävikin.
- kahvi on hyvää, taukopaikoilta ei voi poistua ilman että kahvin kanssa lähtisi pulla mukaan
- ihmiset ajoivat ihmisiksi, ei kaahaamista eikä nysväämistä
- pari muutakin juttua mutta niistä en ees kehtaa kertoa

Päivän huomioita.
- Pk-seudulla asuvat ihmiset on tehneet eläissään pahaa ja joutuneet helvettiin, ei voi muuten käsittää miten ne siellä voi viihtyä.
Samaa mieltä.

Itseä alkanut jo ahdistamaan tampereella liikennevaloissa möllötys. Kyse siis ydinkeskustan vilinästä. Tätä havaittu noin vuosi. Ennen ei moista piirrettä esiintynyt, mutta nykyään havaittu lisääntyneen.

olisiko kunteilla maustetyttöjen musiikkiesiintyminen vaihtoehto jos toinen vaihtoehto olisi yksin möllöttämistä valitsemassasi paikassa (yksin möllötystä siis on ohjelmassa jo jokainen arki-ilta, se ei ole mikään erityislaatuinen vaihtoehto)

nyt on kuntit tiukka paikka, en osaa päättää

Back
Ylös Bottom