Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tästä olleesta keskustelusta tuli mieleen eräs tapaus, muistan peruskoulussa vuoden vanhempi kaveri päätti peruskoulun vuosiluokkansa parhaimpana ja KA oli oikeasti lähemmäs kymppiä. Tyyppi meni lukioon ja muutama vuosi myöhemmin kaveri opiskeli leipuriksi.

Kaikki on mahdollista.
minä tunnen 6 ällän sairaanhoitajan

edit sen oli oikeasti vaikea päästä siihen kouluun, eivät aluksi päästäneet ja sanoivat että lääkäriksi pitäisi lukea. Noh tästä on 24v aikaa.

Nämä on niitä huvittavia hetkiä, ei se minulle ole tärkeää mutta minä vaan satun tuntemaan tuon nuoren miehen niin hyvin että luulisin hänen olevan tyytyväinen jos RUKin kävisi. Hän on todella urheilullinen, nyrkkeily, crossfit, uinti jne ja nyt ennen inttiä on vetänyt perusmatkan triathloneita. Musiikkilukiosta kovilla papereilla ulos ja niillä lunasti jo Aalto Yliopistosta paikan KTM. Luulen että jos menee rukkiin niin vuosi on haastava mutta menee nopeasti, jos menee/joutuu perus hessuksi niin luulen että vuodesta ei jää mitään käteen ja vuosi tuntuu todella pitkälle/pitkästyttävälle. Luulen myös että RUKissa on eniten samanhenkisiä kavereita.

Olen elänyt ihan omat unelmani ja poika tekee mitä hän itse haluaa, ihan paska provo mutta antaa Irmelin provoilla...

No niin, saithan sinä kunnollisen vastauksen aikaiseksi. Sait sen ensimmäisessä viestissä kuulostamaan siltä, että olisi sulle myös tärkeää. Tai sitten luin sen vaan niin. Ja ihan aidosta uteliaisuudesta kysyin.

Tähän kohtaan vielä lisään, että onhan se sinullekin tärkeää, koska selkeästi ajattelet poikasi parasta ja sitä potentiaalia mikä hänellä on.

Tuo jälkimmäinehän ei ollut enää sulle millään tavalla kohdennettu vaan vastaus TJJ:n viestiin, joten turhaan otat minkäänlaisena provona.

Viimeksi muokattu:
Sattana kun aivot jauhaa tyhjää. Pari päivää kun niitä liuotti alkomaholilla, niin nyt ei oikein kulje.

Kontsa kun puhui, että etäkonttuuri vie työtehoa. Niin ennemmin sanon, että kyllä se on vkl rälläys mikä vie tuottavuuden. Kotona etäillessä kaffitauot ei veny ja tekee tuottavasti.

Eli, jos haluaa tehua ajattelutyöhön, niin kieltää työntekijöiltä viinanjuonnin.

Ohan se niin että toisinaan pitää sulkeutua kammioon. Itekki pitää valmistella joku raportti tai presis niin jään etään autotalliin, pistän teamsin away ja puhelimen äänettömälle niin saa tehtyä.
Muutoin niin työ vaatii sen verran kommunikaatiota joka on ylivoimaisesti parempi f2f että puosta on etänä.

Niin, itelle vakiintunu 3 konttori 2 etä. Ihan vaan logistisista syistä. En jaksa ajaa työmaalle. Pitkä matka.

Ohan se niin että toisinaan pitää sulkeutua kammioon. Itekki pitää valmistella joku raportti tai presis niin jään etään autotalliin, pistän teamsin away ja puhelimen äänettömälle niin saa tehtyä.
Muutoin niin työ vaatii sen verran kommunikaatiota joka on ylivoimaisesti parempi f2f että puosta on etänä.

Niin, itelle vakiintunu 3 konttori 2 etä. Ihan vaan logistisista syistä. En jaksa ajaa työmaalle. Pitkä matka.
Näin on.

Taidan vetää tämän viikon samoilla luvuilla.

Huomenna ehkä jo ajatus kulkee, niin hommakin luistaa.

Ja tää oli sen Jonen faija. Lienee ollut jotain näkemyseroja kun isänsä oli vihreä. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Paavo_Nikula
Mietin myös Jone Nikulan äitiä, että poika on kyllä vierähtänyt puusta aika kauas. Fiksu mies, mutta välillä vähemmän sivistyneen ihmisen populismi ja toimittajana junttien nuoleskelu paistaa läpi. Akateemisesti menestyneiden ihmisten lapsista voi tulla jotain muuta kuin vanhempansa, mutta hyvin tuo silti on pärjännyt.

Lähtisikö salille vai alkaisiko tissuttelemaan parvekkeen siivouksen verukkeella?

Työ_hommia. Vai voiko tätä hauskuutta edes työksi kutsua?

2021-07-05 14.51.13.webp
2021-07-05 14.51.05.webp

Onko palstan kelloihmisillä kokemuksia Midon ja Sinn:n automaateista? Mietin että jos tähän "kelloharrastukseen" lähtee, niin kokeilisi alkuun edullisemman pään tuotteilla että tuleeko pidettyä vai löytyykö se Polar edelleen ranteesta 😀

Esim tämä Sinn iskisi omaan makuun hyvin: Sinn 104
Midolta monikin malli Ocean start gmt:stä pukukellomaiseen Multifortiin . Gmt:ssä voi koko olla jo rajoilla, koska mulla aika pienet ranteet, sen puoleen esim sinn 104 ois aika varma valinta sirompana.

Ja tää oli sen Jonen faija. Lienee ollut jotain näkemyseroja kun isänsä oli vihreä. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Paavo_Nikula
Niin voi olla, en nyt tarkalleen tiedä näiden julkisuuden henkilöiden poliittisia näkemyksiä mutta taisi Jonekin olla kallellaan Kokoomuksen suuntaan, enkä tiedä kuinka paljon on ollut mukana politiikassa. Aika vähän tullut herraa kuunneltua radioissakaan.

Back
Ylös Bottom