Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No vähän niinku ja ei sinnepäinkään. Souvlaki ehkä lähempänä?Eikös kebab ole Kreikassa gyros?
"Kebap"Miksi turkkilainen kutsuu nimenomaan sitä pystyvartaassa pyörivää klönttiä mitä sheivaillaan?
Minulla nyt aika rajoittuneet kokemukset tuohon maahan mutta ne mitä syönyt gyrosta niin ei paljoa eroa kebusta.No vähän niinku ja ei sinnepäinkään. Souvlaki ehkä lähempänä?
e: nooo...souvlaki taas vartaassa olevaa lihaa, gyros leipään rullattua isosta köntistä veisteltyä lihhaa..
Döner kebab.Miksi turkkilainen kutsuu nimenomaan sitä pystyvartaassa pyörivää klönttiä mitä sheivaillaan?
Saksankielisissä maissa ainakin. Shish kebap on ilmeisesti lähinnä se varrasliha versio.Google ehdottelee että Döner olis nimi pyörivälle pystyvartaalle.
Ylsi versio aiheesta "paistettu liha leivässä" kyllä.Minulla nyt aika rajoittuneet kokemukset tuohon maahan mutta ne mitä syönyt gyrosta niin ei paljoa eroa kebusta.
Mää olen aina tulkinnut/ymmärtänyt että Döner viittaa koko lihasta, ei jauhelihasta tehtyyn versioon. Voi hyvin olla että olen tulkinnut väärin. e: aina luotettava wikipedia sanoisi että olen tulkinnut väärin ja döner tarkottaa nimenomaan pyörivää varrasta.Döner kebab.
Kyllä mää edellisellä kreikan retkellä niitä jo aika monta mutustin.@TJJ vois selvitellä siellä paikan päällä Gyroksen ja Kebapin eroja, kylän suurimmassa maineessa olevaan gyros paikkaan maistelemaan. Tekis itekin mieli lähteä kyllä.

Kyllä mää edellisellä kreikan retkellä niitä jo aika monta mutustin.
e: erot ehkä lähinnä annoskoossa enkä kyllä muista syöneeni leipään käärittyä kebua missä on myös ranuja
katso liitettä 228953
Kah, uusi asia mulle että turkinmiesoletettukin laittaa sinne ranuja.Mä muistan kattelleeni sellaisen mahd aidoksi väitetyn (döner?) kebapin tekijän videon turkista, niin ihmettelin kun siinä laitettiin muutama jonkin sortin ranu sinne leipäkebapin sekaan. Niinku muiden kasviksien kanssa(tomaatti, sipuli ym) tasavertaisena.
Eikö Sjoella pitäs olla ihan riittämiin sekä hoitsuja että rokkihenkisiä?