Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

No vähän niinku ja ei sinnepäinkään. Souvlaki ehkä lähempänä?

e: nooo...souvlaki taas vartaassa olevaa lihaa, gyros leipään rullattua isosta köntistä veisteltyä lihhaa..
Minulla nyt aika rajoittuneet kokemukset tuohon maahan mutta ne mitä syönyt gyrosta niin ei paljoa eroa kebusta.

Ćevapčići on erittäin makoisa versio jauhelihavartaista. Näitä tuli vedettyä Dubrovnikissa ja Mostarissa. Aivan huippu esitys. Onneksi tuossa lähellä on Bosnialainen ravintola josta näitä saa.

Döner kebab.
Mää olen aina tulkinnut/ymmärtänyt että Döner viittaa koko lihasta, ei jauhelihasta tehtyyn versioon. Voi hyvin olla että olen tulkinnut väärin. e: aina luotettava wikipedia sanoisi että olen tulkinnut väärin ja döner tarkottaa nimenomaan pyörivää varrasta.

Muutin koko päivän. Sitten pizzan päälle vähän myös ruokaa. Ruuanlaitto ollut muuten aika vähällä, kun välineet väärässä paikassa tai pahvilaatikossa.

59A5E79E-D378-4377-AA2E-BBA25AB15993.webp

@TJJ vois selvitellä siellä paikan päällä Gyroksen ja Kebapin eroja, kylän suurimmassa maineessa olevaan gyros paikkaan maistelemaan. Tekis itekin mieli lähteä kyllä.

@TJJ vois selvitellä siellä paikan päällä Gyroksen ja Kebapin eroja, kylän suurimmassa maineessa olevaan gyros paikkaan maistelemaan. Tekis itekin mieli lähteä kyllä.
Kyllä mää edellisellä kreikan retkellä niitä jo aika monta mutustin.

e: erot ehkä lähinnä annoskoossa enkä kyllä muista syöneeni leipään käärittyä kebua missä on myös ranuja

Screenshot_20210619-211813_QuickPic.webp

20210619_211814.webp
Mä en turkkia osaa, enkä taida halutakaan osata. Voidaan kyllä ottaa napanderia ja kilauttaa ryhmäpuhelu tädin miehelle. Hän on syntyisin Istanbulista ja käynyt hienot kokkikoulut/pitänyt ravintoloita. Tuo kuva on muistaakseni Diarbakirista.
Piru vie, että noi annokset oli halpoja suomi-boylle. Kaikki alle 4€.

Kyllä mää edellisellä kreikan retkellä niitä jo aika monta mutustin.

e: erot ehkä lähinnä annoskoossa enkä kyllä muista syöneeni leipään käärittyä kebua missä on myös ranuja

katso liitettä 228953

Mä muistan kattelleeni sellaisen mahd aidoksi väitetyn (döner?) kebapin tekijän videon turkista, niin ihmettelin kun siinä laitettiin muutama jonkin sortin ranu sinne leipäkebapin sekaan. Niinku muiden kasviksien kanssa(tomaatti, sipuli ym) tasavertaisena.

Mä muistan kattelleeni sellaisen mahd aidoksi väitetyn (döner?) kebapin tekijän videon turkista, niin ihmettelin kun siinä laitettiin muutama jonkin sortin ranu sinne leipäkebapin sekaan. Niinku muiden kasviksien kanssa(tomaatti, sipuli ym) tasavertaisena.
Kah, uusi asia mulle että turkinmiesoletettukin laittaa sinne ranuja.

Eikö Sjoella pitäs olla ihan riittämiin sekä hoitsuja että rokkihenkisiä?

a) ei ne tule juttelemaan mulle
b) itse en uskalla mennä juttelemaan kenellekkään

esimerkki etelliseltä aurinkoterassilta: toisen yksikön loppupuolella muodostui naapuripöydän sormuksettoman NAIShlön kanssa häiritsevän pitkä katsekontaksti, tästä johtuen; vaikka olin jo ajatuksissanu vaihtamassa paikkaa, sukupuolivietti vei taas Miestä 100-0 ja kävinkin tilaamassa seuraavan juoman
no, se tuli juotua asian etenemättä mihinkään, ei pelkoakaan että olisin uskaltanu mennä sanomaan hänelle etes ”hei”, puhumattakaan IsonG:n kikasta iskeä silmää

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom