Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tänää oli melkosen kuumapäivä harjotella noita putki systeemejä. Mun kaukolämpöhitsaus simulaattori on ihan next level!

Sain kesälomalle kesätyöpaikan noihin hommiin, saakeli nyt on hienoa!
49D757BC-35C6-4E1A-AF0F-CC158E2EDC4E.webp
2F0C9013-3FD3-4A03-B53E-EC9C2827C736.webp

Minä kuuntelisin mielellään NAISen puhetta, analogisesti, mutta mistä ihmeestä niitä saa
Eikö Sjoella pitäs olla ihan riittämiin sekä hoitsuja että rokkihenkisiä? Molemmat noista elon kokemuksen mukaan semmosta hyvällä tavalla miehennälkäistä porukkaa :D

Vaikkei kysyttykään minulta, niin jotain tänään soinutta:

* Queen - Live at the Wembley '86
* Dropkick Murhys - Blackout
* DGM - Momentum

Vikan pitäs ainakin toimia metallikitaroista pitävälle.
Hyvää soittoa ja näin, mutta ehkä hivenen liian progea mulle. Mutta jos joskus sen tyylinen alkaa jostain syystä kinostelemaan niin palaan asiaan.(y)

Hyvää soittoa ja näin, mutta ehkä hivenen liian progea mulle. Mutta jos joskus sen tyylinen alkaa jostain syystä kinostelemaan niin palaan asiaan.(y)
Joo, meikäläisen kuuntelema metalli on suurimmaksi osaksi jotain progeen kallellaan olevaa. Ei oikein jaksa pelkkää huutokohkaamista, jos ei oo muuta ideaa musassa.

muoks. en tiedä, miks Slayerkin on jääny niin vähälle kuuntelulle. Eihän siinä varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta ei oo vaan sen suuremmin iskenyt.
---

Kinkero mallia Helsinki katseli houkuttelevasti kaapista..

Tein oikeita töitä orapihlaja-aidan trimmauksen parissa, joten olen ansainnut pari kylmää alkoholijuomaa.
Ei oo yhtään ikävä pensasaitaa, entisessä elämässä sitä oli n. vitusti ja ei edes joka vuosi jaksanut hinkata, sitten se olikin sellainen perkeleen harva laitos ja taas 50cm nysäksi että siitä jotain iloa olisi.
Toisaalta sen jälkeen kun sitä jaksoi taas pari vuotta siloitella niin olihan se nätti aina.

Meillä on vanhemmilla kaupunkikodiksi pirun iso piha, jossa kasvaa kaikkea mahdollista. On marjapensasta, kukkaa, kuusta, paria pensasaitaa ja mitä lie, niin ei semmosta kyllä ite jaksais hoitaa.. Ja niin kiva kuin semmonen piha sen puolesta olisikin, että ois mahista tehdä pihaan melkein mitä vaan, niin kyllä tää pieni nurmiläntti ja emännän istutukset vie helppoudessaan voiton. Ei siis tarvii meikäläisen paljoa muuta tehdä kuin lykkiä toi nurmi puolisäännöllisesti.

Meillä on vanhemmilla kaupunkikodiksi pirun iso piha, jossa kasvaa kaikkea mahdollista. On marjapensasta, kukkaa, kuusta, paria pensasaitaa ja mitä lie, niin ei semmosta kyllä ite jaksais hoitaa.. Ja niin kiva kuin semmonen piha sen puolesta olisikin, että ois mahista tehdä pihaan melkein mitä vaan, niin kyllä tää pieni nurmiläntti ja emännän istutukset vie helppoudessaan voiton. Ei siis tarvii meikäläisen paljoa muuta tehdä kuin lykkiä toi nurmi puolisäännöllisesti.
Mulla on 5m2 nurtsia ja siihen hommasin akkutrimmerin jota muksu saa hoitaa, aitana on pylvästuijat. Istutuksina jokunen viinimarjapensa sekä raparperipensas josta tänään just tein piirakan.
Pitäsköhän viinimarjoista tehdä muuten viiniä?

Ehdottomasti. Jollain 48h turbohiivalla, jos semmoisia vielä myydään. Tulee jännittävän makuista. Sit vaan Tinder-deittiä kylään ja mukia eteen.
Yläasteella tein mummon sekomehua eli käytännössä sokeria, sekamehua ja hiivaa sekaisin eikä muuta kuin käymään.
Myin sitten sitä idiooteille luokkakavereille ja saaduilla rahoilla ostin olutta tai viinaa, jäi vielä ylikin.

Syrjemmissä kylissä ei myydä sitä kebab iskanderia (pyörivä), vaan kebu on grillattua okeata lihaa.

Eikös kebun idea ole se, että marinoituja ohuita kokolihalättyjä pinotaan, sitten kerros rasvalättyjä, sitten taas lihalättyjä jne kunnes varras on täynnä?
Sinällään ei kyllä mitään hajua mitä sana/käsite kebab varsinaisesti tarkoittaa.

Eikös kebab ole Kreikassa gyros?
Olen itse käsittänyt että usein se grillissä pyörivä liha on nauta+lammas jauhelihaa?

Back
Ylös Bottom