Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä voisin opiskella vaikka aina.

Jos siitä maksettaisiin edes pikkasen reilummin.

Tulevia mahdollisia aloja voisi olla pusiness ja sen jälkeen joku humaani.

Kolunkäynti on mukavaa. Fiksuuntuu ihan huomamatta.
Kun minä en edes hirveesti tykkää koulunkäynnistä. Ja siitä huolimatta sitä on tullut tehtyä 18 vuotta elämästä.
En vaan tykkää siitä etten osaa jotain.

Tää on mun mielestä sitä, mistä on kyse ylipäätään sivistyksessä.

Länsimainen sivistys lähti aikoinaan euroopasta kun myönsivät, että eivät tiedä. Kutsutaan myös tieteelliseksi vallankumoukseksi. Siitä lähti liikkeelle löytöretket sun muut. Eurooppaan syntyi suurvaltoja. Kaikki tekninen kehitys ja sitä kautta sivistys on tästä lähtöisin. Ne toiset maat, jotka jo tiesivät kaiken mitä pitää jo tietää, eivät kehittyny. Eikä ole kehittynyt tähän päiväänkään mennessä. Sillä ei Muhammadin tarvitse oppia uutta, tietää jo kaiken tarvittavan.

Lukekaa tuo Israelilaisen hinttarin kirja Sapiens, ihmisen lyhyt historia. Hyvä opus. Jatko kirja Homo Deus ei ollut ihan niin mukaansatempaava mutta sivistystä on lukea sekin.

Pitääpä laittaa varaukseen.
Tästä on maailma kohissut viime aikoina. Ja olihan se sellainen opuskin. Oma näkemys kasvoi ainakin hurjasti.

Ja sen jälkeen 21 oppituntia maailman tilasta.

Tätä en itsekään ole vielä kahlannut. Arvostelut ei ollu niin hyviä. Pitää silti kai lukea.

Oikeesti en mitään lue. Bookbeat. Ajan 2h päivässä.

Laitetaanko vähän tisuja, saa osallistua ;).

Fqh32j.md.jpg

Jatkaaksemme ortospedeilyn historian aikajanalla, tässä kuvassa niksautellaan nikamia keskellä sätkä huulessa ortopedi Hugh Owen Thomas.
DgVmrE1XUAAJhlV.jpg
Tekis mieli väittää että niksutellaan olokapäätä paikalleen, mutta en väitä kun en tiedä.

Sitä huomaa miten vähän tietää.
Tärkeintähän on tietää mitä ei tiedä.

Minä kyllästyin Storytelliin nopeasti. Huono tarjonta, vaikka se voittikin Bookbeatin alkuvertailussa. Nyt on jo toista vuotta Audible + podcastit.

Vasta tällä viikolla tuli eteen psykologiaan liittyvä kirja, jonka olisin halunnut kuunnella. Siis suomalaisen professorin kirjoittama kirja. Storytellista tai Bookbeatista ei saa äänikirjaa tästä vaikka kirja on julkaistu jo 2014. Eli pitäisi hankkia kirjastosta ja aktuaalisesti lukea - tai vain hakea samasta aihepiiristä englanninkielinen kirja Audiblesta: nyt.

e. En siis kuuntele romaaneja ollenkaan, joten se toki vaikuttaa valintaan. Vaan esimerkiksi liike-elämään/psykologiaan liittyviä tai kuten tuo mainittu Sapiens - se oli Audiblessa jo vuosia sitten. Englanniksi se on julkaistu kirjana jo 2015.

Viimeksi muokattu:
Oonkohan mä jotenkin lapsellinen?
Pelasin äsken codia ja kun oli pelin paras ja vielä play of the game niin aattelin kertoa tämän ilosanoman viestillä junnulle :X3:
Ja näköjään myös teille :LOL:
E: Oon vaihtanut naiset tohon pelaamiseen, ihan samat kiksit saa siitäkin kun pärjää, toisaalta saman ketutuksen kun joskus eli aika usein ei mee putkeen.

Back
Ylös Bottom