Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

muoks. yks tämmönen ultrawide on toiminu itellä hyvin. Läppärin näytön voi pitää pimeenä, kun sen tarjoamalle lisätilalle ei oo käytännössä tarvetta.

lisämuoks. hommasin myös vahvemmat lasit. Autto asiaan :D
Töissä on 2 laajakuvanäyttöä, ehkä 24 tuumaa? Silloin kun pelittää, on jopa liikaa tilaa. Nyt ei toimi, ahdistaa.

Kotona on yksi, 27 tuumaa. Se riittää työntekoon ihan yksinään.

Silmälasien hommaus ei ole poissuljettu. Tosin vasta keväällä kävin ilmaisessa näöntarkastuksessa; ei tarvetta laseille.
Miten nopeasti vanhuus iskee?

Jumalauta kun duuni ahdistaa.

Mikään bugifiksi ei korjaa juurisyytä, mutta rikkoo varmasti jotain muuta. Deadline lähestyy ja projekti kusee,

Mitähän muita uravauhtoehtoja olisi laiskalle.

Aattelin tilata jonkin antiikkimiekan, oisko tää kova?
Sopisi jotenkin tämän ryhmän aatteeseen ainakin? (vitsivitsi)
Mä tykkään enemmän japanilaisista katanoista.
Tosin ei kannata kokeilla niillä leikata vähänkään paksumpia oksia puista, terä menee mutkalle.

En pääse ikinä ajatuksesta irti alkaa miettiä millaiset nuo on vähän myöhemmin. :LOL:

Kaksi kaupan muovikassia, joissa melonit pohjalla.

Siksi appelsiinin kokoiset.

Kotona on yksi, 27 tuumaa. Se riittää työntekoon ihan yksinään.
Joo, riippuu toki hirveästi siitä, mitä tekee. Mulla pitää olla niin perkeleesti sälää ruudulla, niin kyllä yksi normilevyinen 27" vähän ahtaaksi käy, mutta resoluutiokin merkkaa kyllä pirusti.

Mulla oli joku vanha Samsungin monitori ennen tätä nykyistä ja se ei pystynyt kuin johonkin kuppaiseen, en muista mihin, resoluutioon, niin ero duunipaikan uudempaan 27-tuumaiseen tarkemmalla resolla oli jo suuri. Eniten tuossa Samsungissa vitutti kyllä se, ettei siinä ollu mitään korkeus- tai kallistussäätöjä. Piti kikkailla kirja jalan alle, että sai sen oikeaan kulmaan..

muoks. niin siitä vanhuudesta en tiedä, mutta itellä oli kyllä kaukonäkö huonontunut vielä tässä 35-39vee jonkin matkaa.. tyyliin 0,5 lisää miinusta tais tulla molempiin uusimmassa tarkastusta.

Ensimmäinen ortopedi maailmassa kuvattu.

katso liitettä 224903
Jatkaaksemme ortospedeilyn historian aikajanalla, tässä kuvassa niksautellaan nikamia keskellä sätkä huulessa ortopedi Hugh Owen Thomas.
DgVmrE1XUAAJhlV.jpg

Eniten tuossa Samsungissa vitutti kyllä se, ettei siinä ollu mitään korkeus- tai kallistussäätöjä. Piti kikkailla kirja jalan alle, että sai sen oikeaan kulmaan..

muoks. niin siitä vanhuudesta en tiedä, mutta itellä oli kyllä kaukonäkö huonontunut vielä tässä 35-39vee jonkin matkaa.. tyyliin 0,5 lisää miinusta tais tulla molempiin uusimmassa tarkastusta.
Minä tiesin, että tuo alkaisi vituttamaan myös, joten ostin suoraan sellaisen, jossa on säädöt. Isompaa ei olisi tuolle varattuun tilaan olisi mahtunut mutta tosiaan omissa hommissa ei tarvitsekaan.

Listalla ollut jo hetken ajan varaaminen gynelle, koska edellisestä kerrasta on aikaa. Ehkä se optikkokin siihen sitten, samalla vaivalla.
Feeling old. 😑

Aidot vaan maksaa niin prkleesti.
No mulla on noita, yksi on saksalaistekoinen Böker katana mutta sitten on japanissa tehtyjä. Ei ne nyt niin kalliita ole, mutta kannattanee pysyä melonien leikkaamisessa niillä, tai ei ainakaa koivua kannata yrittää katkoa :LOL:
En pääse ikinä ajatuksesta irti alkaa miettiä millaiset nuo on vähän myöhemmin. :LOL:

Kaksi kaupan muovikassia, joissa melonit pohjalla.

Siksi appelsiinin kokoiset.
Riippuu miten hyvin niitä tukee. Mulla ainakaan ei roiku vielä tässä keski-iän kynnyksellä mitenkään merkittävästi. Tosin en tiedä jos olisin imettänyt niillä pari muksua että roikkuisiko sitten tyhjänä. Mutta oon tosi tarkka että ne on tuettuna lähes koko ajan ettei iho veny ja rasvailen myös ihoa että se pysyy kimmoisana.

Sairaalamaailmassa näkee mummuilla valtavia vyötärölle asti valuvia rintoja. On varmaan ollut niska- ja hartiakipuja aikoinaan, kun on ollut enemmän täytettä ihon alla ja imetetty lapsikatras eikä nykyisiä liivejä saatavilla 🙁

On tämä nyt taas yks perkele.
Kolme vuotta sitten viimeiset koulut käyty ja nyt tekis mieli taas lähteä opiskelemaan.

On tämä nyt taas yks perkele.
Kolme vuotta sitten viimeiset koulut käyty ja nyt tekis mieli taas lähteä opiskelemaan.
Minä voisin opiskella vaikka aina.

Jos siitä maksettaisiin edes pikkasen reilummin.

Tulevia mahdollisia aloja voisi olla pusiness ja sen jälkeen joku humaani.

Kolunkäynti on mukavaa. Fiksuuntuu ihan huomamatta.

Päinvastoin. Sitä huomaa miten vähän tietää. Ja miten paljon pitäisi osata ja tietää.
Kukin asettaa vaatimuksensa henkilökohtaisesti. Ei kukaan muu vaadi oikeastaan mitään paitsi itse itseltämme.

Tai näin minä asian koen. Joten stressiä hyvin harvoin, paitsi kun vaadin loppurypistyksessä hyviä arvosanoja. Nekin aivan täysin puhtaasta mahdollisuudesta mennä yliopistoon, jos vielä joskus haluan. Tällä hetkellä ei houkuta ajatus. Mutta muuten tosiaan numeroilla ei olisi väljä.

Minä voisin opiskella vaikka aina.

Jos siitä maksettaisiin edes pikkasen reilummin.

Tulevia mahdollisia aloja voisi olla pusiness ja sen jälkeen joku humaani.

Kolunkäynti on mukavaa. Fiksuuntuu ihan huomamatta.

Sama juttu. Voisin opiskella vaikka jollain pienellä palkallakin. 4 kiloa kuussa niin kyllä opiskelis.

Päinvastoin. Sitä huomaa miten vähän tietää. Ja miten paljon pitäisi osata ja tietää.
Tää on mun mielestä sitä, mistä on kyse ylipäätään sivistyksessä. Tietää, miten paljon on olemassa asioita, mistä ei tiedä mitään. Fiksuuntumista toki tapahtuu sen oman kapean alan tiimoilta, kun siihen keskittyy ja syventyy. Mutta kokemus siitä miten vähän asioista ylipäätään tietää, on vain lisääntynyt mitä enemmän opiskelua on takana.

Toki tajuan, että minun ei tarvitse tietää ihan kaikkea, kunhan tiedän että joku tietää.

Back
Ylös Bottom