Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tänään piti olla kahden nuoren valmistujaisjuhlat.
Tähän mennessä tapahtunutta:
* Yhdet sukat kiinnitetty huolimattomasti remmeihin, josta johtuen silmäpako -> sukat roskiin
(yleensä ymmärrän pysyä erossa näin epäkäytännöllisistä vaatekappaleista, mutta ku juhlat ja mekko)
* Haettu kaupasta valikoima sukkia ja sukkiksia rikkoontuneiden tilalle
* Tälläydytty ja valmistauduttu lähtöön
* Saatu ilmoitus kaverilta, jonka kyytissä olin menossa, että hän ei lähdekkään juhliin ainakaan vielä - saattaa lähteä illempana
* Vaihdettu petivaatteet
* Harkittu siivousta, pyykätä ei voi, koska saattaakin yllättäen tulla lähtö sinne valmistujaisjuhliin

Jaa, lähtiskö illalla katsomaan Tenetin leffateatteriin... vai joisko yhden erikoisoluen.
Valintoja, valintoja...

Jumalauta.

JUMALAUTA!

200w.webp

Kalliilta näyttääpi.
Tuleeko 50 konetta ja ruottalainen valitaan, kokoonpanoa ja ehkä joidenkin osienkin valmistusta suomeen tämä olis mun veikkaus.
Solttujen valinta varmaan olisi F-35, mutta ottaako hallitus mielummin naapurista ja jotain työllistävää vaikutusta suomeenki.

Mitähän lihoja tuo TJJ muuten paistelee ettei sillä oo potilaita kadoksissa...

Minulla olikin sattumoisin kylmälaukku töissä mukana perjantaina. Odotin että joku olisi kysynyt miksi, punnitsin vastausvaihtoehtoja "voitettujen vihollisten haimat" vs "varastettuja munuaisia"..

Todellisuudessa siis työmaan vaihtotalous toimii ja sain poronkäristystä.. niinvarmaan

Kalliilta näyttääpi.
Tuleeko 50 konetta ja ruottalainen valitaan, kokoonpanoa ja ehkä joidenkin osienkin valmistusta suomeen tämä olis mun veikkaus.
Solttujen valinta varmaan olisi F-35, mutta ottaako hallitus mielummin naapurista ja jotain työllistävää vaikutusta suomeenki.

Ihan sukkaa tommonen "jotain työllistävää vaikutusta", jos sijoitetaan 10 miljardia. 10 miljardia! Se nyt on sama saako kymmenellä miljardilla 50 vai nolla työpaikkaa, tuhansiahan sillä pitäisi saada.

Unohtais valtio noi hävittäjät ja pistäs kotimaisen aseteollisuuden sillä kuntoon ja alettaisiin myymään sitten niitä valmistettuja aseita 10mrd joka vuosi ulospäin. Tähänhän kannattais sijoittaa vaikka 20 miljardiakin.

Maanpuolustuksen ja itsenäisyyden kannalta kuitenkin ykköstärkeintä että venäläisvähemmistö ei tästä juurikaan paisu. Siellä se Putin mellastaa, missä venäläisiä valmiiksi.

Back
Ylös Bottom