Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

tuli.webp

Onhan tää eräily nyt hienoa puuhaa. :heart:

Olis 4kg lihakimpale tuossa pöydällä. Se tarttis saada huomiseksi lounaaksi. 12h munaa ja pari tuntia vetäytymistä. Monelta pitää olla muna töissä?

Enemmän kyllä sitä "productivityä" on tuonut tuo ultrawide monitori. Tuo on oikeasti näppärä työskentelyn ja opiskelun kannalta, kun mahtuu pari tai kolmekin ikkunaa vierekkäin samalle ruudulle. Voi vetää copy pastea viereisestä ikkunasta tai koittaa samaan aikaan tajuta jotain speksiä, kun koodaa. Tai ihan kirjoittaessakin näkee jonkun lähteen (tai tehtävän annon) ja oman tuotoksen vieri vieren, niin mukavampi työstää. Jne.
Jäi tähän vastaamatta, kun kiire painoi.

Mutta joo, tarpeeksi paljon näyttöpinta-alaa on ensimmäinen suositus. Olen kahden näytön mies ollut jo monta vuotta ja ei parempaa ole, tai no tietenkin yksi iso.

Joskus voisi ehkä päivitellä nykyaikaisiin, mutta näillä on pärjätty. Toinen voisi olla iältään sen 15 vuotta - 19" litteä 4:3 johon konkat vaihdettu kertaalleen jokunen vuosi sitten, kun alkoi kuva pätkiä. Toisena varmuudella 2008 ostettu 24" jo hieman nykyaikaisemmalla 16:9 kuvasuhteella. Vaatisi ehkä päivitystä jossain kohtaa, kun oon jokusen ajan pyöritellyt vektoreita Illustratorilla ja videoita Premierillä, niin sävyt ei ehkä vastaa aivan todellisuutta. Mutta pärjätty on. Pitäis varmaan lähteä joskus LinkedIniin. Touhuan koneellakin aika montaa sorttia, mutta homma on niin isolla spektrillä, että mainostus aika haastavaa. Enkä ole kyllä edes yrittänyt.

Ja hiiri muuten hyvä. Alan tottua - pitää katsoa miten taipuu mallintamiseen, kun seuraava vehes tarvitsee mallailla näytölle. Hei yksi miinus muuten löytyi. Peukalolla alaspäin pöytää kohti painettava näppäin jolla saadaan eri toiminnot liikuttamalla hiirtä samaan aikaan on omaan käyttöön huono. Sillä kun hiiri ei liiku samalla kun nappia painaa ja hiirtä liikuttaa, niin onkin hiiri fyysisesti väärässä kohtaa mattoa. Noh, pitänee katsoa napille uusi käyttötarkoitus.

Voin väittää että tänään mulla oli asiakaspalvelu 10+ jos ei valuvaa kuolaa ja irstasta katsetta huomioida.
Paikalle pöläytti kutsumatta ja pyytämättä aivan järkyn hyvän näköinen ja kroppa näytti vaatteiden päältä katsottuna olevan melko timanttia.
Eniten ehkä vitutti toisella rinkula vasemmassa kädessä mutta ai että mun päivän pelasti sen katse joka poras varmaan reiät mun kallon läpi joten uskottelen itelleni että melkein sain, ainakin sen sähköpostiosoitteen. Pitäskö laittaa qllikuva?
Eiköhän se alennusta odota hintaan, mutta hommaa palkinto ensin.

Back
Ylös Bottom