Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

^ Pahin hilse on helpompi raaputtaa pois tiheällä täikammalla kuin mäkki kolmosella.

^ Pahin hilse on helpompi raaputtaa pois tiheällä täikammalla kuin mäkki kolmosella.

Mun isä on käyttänyt vuosikaudet Bio+ Original -shampoota, kun se on hänelle ainoa, millä ei tule hilsettä eikä muitakaan kutinoita.
Tuosta on tujumpikin versio olemassa, mutta todennut tuon vihreän putelin itselleen toimivaksi.

Jos sulla ei ole mitään erikoisempaa vaivaa mihin tarvitsee erikoistökötit, niin tuota ehkä kannattaa kokeilla.
Kampaamojen lisäksi saa nykysin monesta marketistakin, olen tainnut Prismassa ja Sokos Emotioneissa ainakin nähdä.
Bio_original_special_shampoo_netista.jpg

Tämä apteekkishampoo toimii monelle myös, muistelen että on enemmän kuuriluonteiseen käyttöön (saatan muistaa väärin).
ml_60_ml_19442_10.jpg

Vein perjantaina auton hitsattavaksi. No siellä oli pohja enemmänkin laho joten hitsauskeikka venyy... No kunhan sen nyt saa kuntoon ennen katsastusta.

Vein perjantaina auton hitsattavaksi. No siellä oli pohja enemmänkin laho joten hitsauskeikka venyy... No kunhan sen nyt saa kuntoon ennen katsastusta.

"Tota noin, tässä kävi nyt vähän niin että kun me alettiin hiekkapuhaltamaan sun auton pohjaa, niin niin. Tässä ois ratti, muuta ei oikein jäänyt jäljelle..."

Jos ei puhuta harrasteautoista niin siinä vaiheessa kun pohjaa tarvitsee hitsata on jo oikeasti aika vaihtaa autoa. Se hitsailu alkaa olemaan jokavuotista kun ensimmäiset reiät on tullut jos ei sitä pohjaa tosiaan kerralla puhalleta ja kaikkea korjata samantien.
Toki jos on sellainen tuttu joka tekee lähes ilmaiseksi niin voi kannattaa mutta jos täyden hinnan joutuu maksamaan niin kannattaa miettiä.

Mullakin on auto pösö 2006 vuosimallia ja vaikka ei ole ajettu kuin 160tkm niin en tee enää öljyvaihtoa kummempia huoltoja siihen, pari vuotta jos sillä saisi kitkuteltua niin olisin tyytyväinen.

Alkaa liikkumattomuus riittämään niin että pitäisi oikeasti alkaa etsimään toimivaa jumppapaikkaa, mutta helvetti kun ei jaksaisi. Jos ei epäespoolaistumisesta muilta osin ole muuta kuin hyvää sanottavaa, niin se vituttaa kyllä, että juuri kun sieltä oli löytänyt lähes moitteettoman salin (ompun fressi), niin se meni muuton takia logistisista syistä alta.

Jos ei puhuta harrasteautoista niin siinä vaiheessa kun pohjaa tarvitsee hitsata on jo oikeasti aika vaihtaa autoa. Se hitsailu alkaa olemaan jokavuotista kun ensimmäiset reiät on tullut jos ei sitä pohjaa tosiaan kerralla puhalleta ja kaikkea korjata samantien.
Toki jos on sellainen tuttu joka tekee lähes ilmaiseksi niin voi kannattaa mutta jos täyden hinnan joutuu maksamaan niin kannattaa miettiä.

Mullakin on auto pösö 2006 vuosimallia ja vaikka ei ole ajettu kuin 160tkm niin en tee enää öljyvaihtoa kummempia huoltoja siihen, pari vuotta jos sillä saisi kitkuteltua niin olisin tyytyväinen.
Tämä auto on tarkoitus kunnostaa ensi kesänä alkuperäiskuntoon eli tätä ei paaliin pistetä. (Ikuisuus)projekti.

Tämä auto on tarkoitus kunnostaa ensi kesänä alkuperäiskuntoon eli tätä ei paaliin pistetä. (Ikuisuus)projekti.
Se onkin sitten eriasia, onnea kalliiseen harrastukseen!
Mä ostin auton 17 vuotiaana ja laitoin sen vimpan päälle kuntoon, pohjat ja helmat hiekkapuhallettiin eikä sen operaation jälkeen paljoa uutta hävennyt sieltä. Kunnon automaalarilla värit pintaan jne.
Ajelin sitten vuoden verran ja sähkötolppaan tuusanpaskaksi koko laitos, sen jälkeen en ole harrasteautoihin koskenut.

Ikuisuusprojektit ovat parhaita projekteja. Ei tule sitä tyhjyyden tunnetta, kun kaikki on valmista - mitäs nyt sitten?

Nimim. Kaksi laittoa kaipaavaa harrasteautoa ja yksi keskeneräinen vene. Niin ja yksi remontissa oleva aittarakennus. Ja aloittamaton autotalli.

Se onkin sitten eriasia, onnea kalliiseen harrastukseen!
Mä ostin auton 17 vuotiaana ja laitoin sen vimpan päälle kuntoon, pohjat ja helmat hiekkapuhallettiin eikä sen operaation jälkeen paljoa uutta hävennyt sieltä. Kunnon automaalarilla värit pintaan jne.
Ajelin sitten vuoden verran ja sähkötolppaan tuusanpaskaksi koko laitos, sen jälkeen en ole harrasteautoihin koskenut.
No mutta mulla on onneksi ikää enemmän kuin 18-vuotta ja oletan olevani vähän järkevämpi ajaja enkä aja "kallista" autoani sähkötolppaan - ellei nyt sitten tule talvella leikittyä ja kädet ei ehdi mukaan kääntää rattia ja mällään auton johonkin.

No mutta mulla on onneksi ikää enemmän kuin 18-vuotta ja oletan olevani vähän järkevämpi ajaja enkä aja "kallista" autoani sähkötolppaan - ellei nyt sitten tule talvella leikittyä ja kädet ei ehdi mukaan kääntää rattia ja mällään auton johonkin.
Ei mullakaan paljoa vauhtia ollut mutta lähti vaan mutkassa lapasesta kun oli joku helvatan töyssy siinä mistä otti pompun.
Kuitenkin kun pakilla vetää vanhan auton 50-60km/h tolppaan niin se tolppa tulee melkein takapenkille asti, onneksi siellä ei ollut ketään kun olisi tullut ahdasta.

Minä olen saanut jonkunlaisen ikuisuusprojektin luotua muutamasta Artekin tuolista. Oli kyllä vihoviimeistä päättää, että haluankin petsata Domukset, koska niiden hiomisessa on nyt mennyt tunti jos toinenkin, että mitään hintaa niille ei ainakaan enää kannata laskea. Eilen pääsin vihdoin maalaamaan istuinosat ja selkänojat, ja tänään pääsen tarttumaan petsiin!

Jos @Laardi päänahka kukkii, siellä on todennäköisesti seborrea. Aluksi nizoral-hoito ohjeen mukaisesti, päänahka on pestävä joka päivä, mieluiten vaikka head&shouldersilla, välillä kun on paha tilanne niin tosiaan nizoralkuuri. Akuutissa vaiheessa kortisoniliuos on avuksi kutinaan. Viikossa pitäisi jo helpottaa, mutta tosiaan pää on pestävä joka päivä etten rasva jää päänahkaan.
Missään tapauksessa päähän ei saa mitään öljyjä tai rasvaa laittaa.

Jotain vinkkiä ruusufinniin? On syöty isotretinoiinit ja menossa puolen vuoden antibiootti. Siitä huolimatta otsassa on tulehdusnestepaukamia ja poskissa kihelmöi ja punoittaa. Olisiko jostain teepuusaippuasta apua?

Jotain vinkkiä ruusufinniin? On syöty isotretinoiinit ja menossa puolen vuoden antibiootti. Siitä huolimatta otsassa on tulehdusnestepaukamia ja poskissa kihelmöi ja punoittaa. Olisiko jostain teepuusaippuasta apua?
Paluu kansanlääkintään, kokeile pihkasalvaa? Vaikka Abilar apteekista jos ei torimyyjän luomukama houkuta.

Kahvia nyt vaan ei, ei ole suodatinpusseja. Jos kävisin Lidlissä, siellä on paistopiste siellä on hyviä munkkeja.

Eikun suodatinpussejahan mun pitää hakea, no mutta koukkaan kuitenkin paistopisteen ohi.

Back
Ylös Bottom