Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Sitten joku suolistoneuvos teki temppunsa ja punoit juonen. Hankkiudut ammattiin, kamppaat suolistopellen ja sitten pilaat sen paikan minkä se sattuu murtamaan?
Ei, tämä on ortopedin syytä.
Suolistoneuvoksen temppujen jälkeen kyseenalaistin alan vahvasti. Etenkin kun osastolla ollessa oli menossa elinanatomia, GI.

Olisinpa minä niin fiksu, että olisi ollut asiaa lääkiksen pääsykokeisiin. Vaan enpä ole.

Olisinpa minä niin fiksu, että olisi ollut asiaa lääkiksen pääsykokeisiin. Vaan enpä ole.

Ei siihen fiksu tarvinnu olla. Silloin aikoinaan riitti kun osasi mekaanisesti suorittaa fysiikan ja kemian laskuja. Ja osasi lukea ulkoa IFAn.

No okei, fiksut sai vielä siitä aineistokokeestakin pisteitä. Itsehän sain siitä melkein minimipisteet mitä voi saada.

Ei siihen fiksu tarvinnu olla. Silloin aikoinaan riitti kun osasi mekaanisesti suorittaa fysiikan ja kemian laskuja. Ja osasi lukea ulkoa IFAn.

No okei, fiksut sai vielä siitä aineistokokeestakin pisteitä. Itsehän sain siitä melkein minimipisteet mitä voi saada.
Ei sinne silti kuka tahansa hae. Jos lukee lukiossa apukoulun matikkaa niin sillä ei kovin pitkälle pötki.

Menet pankkiin ja sanot, että lainaa mulle. Sen jälkeen kävelet lääkiksen valmiuskurssille. Kyllä sinne sisään pääsee helistökin, jos jaksaa lukea.

Jos minä osaan nykyään pyörittää kirjaimia ruutupaperilla, niin oppii helistökin vähän kemiaa. Tosin päivät voi olla pitkiä. Itsekin tässä parhaillaan simuloin sähköpiirejä vaikka ei edes tarvitse. Mutta kun on niin jännää.

Olen elävä todiste siitä, että jos on mielenkiintoa niin oppii.

No kyllä kun noita kandeja/lääkäreitä seuraa, niin kaikenlaista pällinaamaa sinne näyttää pääsevän :cautious:

Varmaan kaikilla se ratas pyörii, mutta hamsteri on menehtynyt jo kauan sitten.

Toki tietysti aivan älyllisiäkin ja normaaleita kandeja/lääkäreitä on runsaasti. Harvemmin ehkä kuitenkaan oikeuslääketieteessä.

No kyllä kun noita kandeja/lääkäreitä seuraa, niin kaikenlaista pällinaamaa sinne näyttää pääsevän :cautious:

Tsek.

Ja nykyään siellä on niin nuoriakin. (oikeastihan ne on keskimäärin useamman vuoden vanhempia kun minun opiskeluaikoina oltiin)

esikoulusta lääkikseen

Eihän tuo kaukana ole, kun nykyiset muodit todistusvalinnan suuntaan painaa. Pitää käytännössä jo lukion alussa tietää mihin haluaa jatkaa että tietää mitä pitää opiskella. Eikä kaltaiselleni ääliölle ole juuri enää mahdollisuuksia.

Tänään oli taas jakomielitauti. Aamupäivän olin tunari sairaalassa, iltapäivällä olin huippuosaaja yksityisessä sairaalassa. Huomenna taas tusinatunari. Ja ylihuomenna kaikkien alojen asijantuntia.

:cautious:

e: oli muuten kummallinen kiertäjäkalavosimen repiämä tänään skoopin edessä.

e2: ja sain julkisen puolen tunaroinnista pullon tsamppanjaa

e3: ei mulla muuta, panen maaten

Back
Ylös Bottom