tosiaan sohva pitää joka ainoa kertoa kynsiä perusteellisesti ennen kuin siihen voi käydä maate, jopa pariinkin kertaan.
Miksi koira pitää päästää sohvalle maate?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tosiaan sohva pitää joka ainoa kertoa kynsiä perusteellisesti ennen kuin siihen voi käydä maate, jopa pariinkin kertaan.
Dobermannit on tunnettuja siitä että ne tunnistaa aidon nahan ja eräällä oli kirjaimellisesti syöty sohva keskeltä kahteen osaan työpäivän aikana.
Mun piski nappas kerran erään neidin kädestä nahkahanskan ja ennen kuin ehdin sanoa tai tehdä mitään niin oli nielaissut sen kokonaisena
Kenkiä mennyt itseltä ja muilta varmaan parilla tuhannella eurolla ja tosiaan sohva pitää joka ainoa kertoa kynsiä perusteellisesti ennen kuin siihen voi käydä maate, jopa pariinkin kertaan.
Koska kädet ei ylety sohvalla maatessa rapsuttamaan sitä lattialle.
Sulla ei taida olla koiraa.
Niin, itse tarkoitin kissoja jotka terottaa kynsiään sohvaan.
Kyllä meillä on parikin koiraa ollut kotikotona eikä niitä ole koskaan sohvalle tai sänkyyn päästetty. Pitkäkarvainen collie ei ole mukavaa sohva- tai sänkyseuraa.
Ymmärsin, että puhuit kissoista.
No mitä virkaa niistä sitten oli? Oli ulkona häkissä kesät talvet. Välissä kävitte heittämässä perunankuoret ja lihantähteet sinne ja taistelivat siitä. Lopulta naapuri kävi lopettamassa haulikolla.
Otin kaiken mitä sain kasvoilleni, sitten on hienoa vain pönöttää kotona keittää kahvit
Minä kyllä uskoisin, että halvemmilla käyttökustannuksilla asuisin kaupungissa kun maalla.Kyllä se asuminen metsän keskellä on halvempaa, kuin immeisten keskellä. Ei siihen lottovoittoa tarvita.

Yksi mies kyllä kerran kertoi, että mun koira kuulemma kiinnostui hänestä siksi, että hänellä on nahkakengät. Juu'u, mulla ei niitä kotona montaa paria olekaan...
Ei toki mutta kun keskustellut noista niin tuntuu että kaikilla ihan samat ongelmat nahkatuotteiden kanssa.ööö, ei mikään koirarotu sen enempää kuin toinenkaan ole nahkan perään, saati että rodulla voisi jotain nahkatuotteiden tuhoamista selittää
Yksi mies kyllä kerran kertoi, että mun koira kuulemma kiinnostui hänestä siksi, että hänellä on nahkakengät. Juu'u, mulla ei niitä kotona montaa paria olekaan...
Mulla oli piski kaverina siinä vieressä kuin ihmiset kun sohvalla makoili katsomassa telkkaa.Miksi koira pitää päästää sohvalle maate?
Onhan niitä vaikea vertailla. Mutta jos ottaa tsadin keskustasta 50 neliön luukun, vs. keskeltä mettää 50 neliön mummonmökin ja lämmittää omilla puilla ja touhuilee ajankuluksi remppaa sun muuta, niin ei se nyt mahdottomia maksa. Eri asia, jos siellä keskellä metsää haluaa asua nätisti sisustetussa talossa jossa sähkölämmitys ja kaiken työn joutuu teettään.Minä kyllä uskoisin, että halvemmilla käyttökustannuksilla asuisin kaupungissa kun maalla.
Mutta voi tietty olla, että teen jotakin perusteellisen väärin tässä.
Onhan se totta että halvallakin pärjää. Mutta lähes väistämättä tulee sellaisia kuluja mitä kerrostalossa ei tule tai ovat merkittävästi pienempiä: kiinteistöverot, nuohoukset, yksityistiemaksut, sakokaivon tyhjennykset, remonttikulut (materiaalit vähintään), rakennusten vakuutukset, tien sorastukset, lumen auraukset jos ei itse tee jne.Mutta jos ottaa tsadin keskustasta 50 neliön luukun, vs. keskeltä mettää 50 neliön mummonmökin ja lämmittää omilla puilla ja touhuilee ajankuluksi remppaa sun muuta, niin ei se nyt mahdottomia maksa. Eri asia, jos siellä keskellä metsää haluaa asua nätisti sisustetussa talossa jossa sähkölämmitys ja kaiken työn joutuu teettään.
Onhan niitä vaikea vertailla. Mutta jos ottaa tsadin keskustasta 50 neliön luukun, vs. keskeltä mettää 50 neliön mummonmökin ja lämmittää omilla puilla ja touhuilee ajankuluksi remppaa sun muuta, niin ei se nyt mahdottomia maksa. Eri asia, jos siellä keskellä metsää haluaa asua nätisti sisustetussa talossa jossa sähkölämmitys ja kaiken työn joutuu teettään.
Vaikea vertailla kyllä.
Mutta kyllä se mukavuus ja vapaus mikä maalla tulee on monen asian arvoista, eikä välttämättä tarvitse olla missään oikeasti kaukana kaikesta. En pystyisi kauaan Helsingissä asumaan, vaikka alkuun voisi olla siedettävää ja kiehtovaa.