Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kävin toissapäivänä verikokeissa taas ja ferritiini noussut heinäkuusta 22 -> 86. Tämän myötä oon huomannut seuraavia asioita:

- kynnet lakkasivat lohkeilemasta
- silmäripset kasvoivat pidemmiksi
- mustat renkaat silmien alta hälvenivät selvästi enkä enää näytä narkomaanilta
- limakalvot TOOSASSA eivät ole enää kuivat
- kuukautiset rauhoittuivat runsaudelta ja kestolta
- mieliala parani todella merkittävästi
- väsymys ja unentarve väheni

Nämä kaikki tavallisia ja odotettavia muutoksia. Yksi erikoinen efekti oli myös, että aloin laueta selvästi aikaisempaa nopeammin ja helpommin, sitä ehdottomasti en odottanut ja olen vähän skeptinen, johtuuko se raudanpuutteen korjautumisesta vai jostain muusta.

Mutta valitettavasti:
- päänsäryt pysyivät ennallaan, joten aiheuttaja on jokin muu.

Tämä viimeinen kohta vähän harmitti, koska siihen olisin todella toivonut muutosta.

Ois saatanasti hommia ja jouluviikollakin niin perkeleesti työtä painettavana.
Onneksi näin tämän kaukaa ja otin välipäivät lomaa. Ei ne työt tekemällä lopu.

Kaksi pikkupoikaa leikkii kun toinen pojista yhtäkkiä kysyy mitä se nussiminen on. Toinen pojista vastaa: En ihan tarkalleen tiedä mutta kuulin kerran että jos esim antaa tädille rahaa niin silloin ehkä saa nussia. Pojat päättää pistää rahansa yhteen ja saavat kasaan pari euroa. Ei muuta kun rimputtamaan naapurin tädin ovikelloa. Täti avaa oven ja pojat ojentaa rahat pyytäen että saisivat nussia. Täti antaa pojille kunnon korvatillikat ja paiskaa oven kiinni. Hetken pojat siinä seisoovat silmät suurina, kunnes toinen pojista toteaa: Oli se hyvä ettei meillä ollu enempää rahaa, se ois nussinu meidät hengiltä.

Mie rakastan sua elämä.... ihana syleilevä pimeys. Mukava jäätävä kylymyys.
Talvi-ihmemaa.

On tää hienoo.

00fa91002ced5af1a9b964371171dbf2.webp

Kuntit. Ootteko saanu verottajalta postia? Ma sain. Oli mukana ens vuodelle joka kuukaudelle verolasku. Tätit oli konttorilla vähän laskeskellu. Ens vuoden tienistit tulee olemaan about 35% siitä mitä tätit oli lappuun laskenu.

https://www.helsinginuutiset.fi/art...a-tisseilla-laakari-essssa-hairittiinko-minua
Opiskelija läpsytteli mieslääkäriä tisseillä – lääkäri ESS:ssa: "Häirittiinkö minua?"

Yleislääketieteen ja psykiatrian erikoislääkäri Jyrki Joensuu kirjoittaa Etelä-Suomen Sanomien mielipidepalstalla tositapauksesta, jonka koki 1980-luvulta.

Tytöille piti tehdä terveystarkastus. He valmistautuivat siihen toisessa tilassa, riisuivat pikkuhoususilleen ja laittoivat vain valkoisen kaavun ylleen.
– Vuoronperään he tulivat lääkärin vastaanottohuoneeseen, heittivät kaavun yltään, ja minä tein tarkastuksen. Ehkä rinnat paljaina esiintyminen oli heille häirintää tai sitten se oli häirintää minua, nuorta miestä kohtaan.
Eräs nuori nainen oli Joensuun tutkimuksen jälkeen tullut hänen viereensä seisomaan, kun hän oli kirjoittanut tarkastuksen tietoja pöydän ääressä.
Kääntyessäni hän läpsi täyteläisillä tisseillään minua kasvoille edestakaisin, läps-läps. Ei se sattunut! Ei edes henkisesti. Etkös meinaa tutkia näitä ollenkaan, hän kysyi.
– Nyt Etelä-Suomen Sanomia lukiessani tajusin, että minun olisi pitänyt järkyttyä. Tulin tisseillä pahoinpidellyksi! Olisin tarvinnut tissikontaktin aiheuttaman trauman terapiaa. Käsittämättömästi olen pärjännyt pinnallisesti terveenä kaikki nämä vuodet

"Etkös meinaa tutkia näitä ollenkaan"
2827_9fe4.gif

Hieno mies Jyrki!

Back
Ylös Bottom