Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Sen sijaan voisin väittää että krooninen rautavarastojen todellinen vaje näkyy väistämättä hb:ssa.
Kai se siellä jossain vaiheessa näkyy, mutta ei siitä kovin monessa lähteessä oltu eri mieltä etteikö hemoglobiini monesti ole viitearvoissa vaikka rautavarastot olisivat todella tyhjät. Mä nyt joka tapauksessa katson, lakkaako päänsärky, väsymys ja mielialaoireet kun saan sen ferritiinin ylös. Vaikka olisi plasebo niin ihan sama jos toimii.

^ vielä kun potilaatkin tuon tajuaisi, mutta ei..

Tämäkin palsta on täynnä kipeää ahdasta olkapäätä.

e: itseasiassa minulla on mennyt hieman usko suomalaiseen ortospedian tutkimukseen kun olen noita tutkijoita oppinut tuntemaan..tutkimusten lähtökohdaksi päätetään, että tämä on perseestä ja tehdään tutkimus sen mukaan. Eräät näistä Suomen aktiivitutkijoista keskusteli joskus illallisella että pitäs tutkia tämä juttu (joka jääköön nimeämättä) että saatas se homma loppumaan.

Minua kiinnostaisi paljon enemmän se että kun noissa ryhmissä on aina niitä joita leikkaus auttaa paljon enemmän kuin fysioterapia, niin millä löydän ne potilaat kenet kannattaa leikata..

Viimeksi muokattu:
Iltapalaa jolla jaksaa aamulla salille :oujee:
Osui Prismassa silmään niin hieno pullo että pakkohan sitä oli.

Liitteet

• 00CB57F6-7FC2-4CC5-9747-C6F09701E1F0.webp
    00CB57F6-7FC2-4CC5-9747-C6F09701E1F0.webp
    90,1 KB · Katsottu: 165
Parkkeerasin sohvalle ja avasin tv:n : sieltähän tuli Satuhäät!

Jestas, kunnon röökimuija. Parhaita jaksoja just nää.

Olen tainnut viimeksi katsoa telkkaria kun tuli world cup finaali.
#kysyksjoku.

Et ole nainen! Aivan varmasti voi johtua.
Mä apeana tässä aloin laskeskella että mulla joskus saattavat kuukautiset kestää jopa 10 päivää. Viimeisimmät pitivät sisällään seitsemän päivää tasaista vuotamista ennekuin alkoivat hiljentyä (eikä niiden loppua näy vieläkään). Mä en oikein ymmärrä, miksen ole koskaan edes ajatellut asiaa, että ne oikeasti ovat pitkät. Nyt kun mietin, niin eivät ne koko tätä kahdeksaa vuotta ole tuollaiset olleet vaan niihin on pikkuhiljaa tullut ehkä pari-kolme päivää (runsaampaa vuotoa) lisää. Mä olen karvan verran päälle 50 kiloinen, se ei varmaan ainakaan auta sietämään verenhukkaa.

Mä apeana tässä aloin laskeskella että mulla joskus saattavat kuukautiset kestää jopa 10 päivää. Viimeisimmät pitivät sisällään seitsemän päivää tasaista vuotamista ennekuin alkoivat hiljentyä (eikä niiden loppua näy vieläkään). Mä en oikein ymmärrä, miksen ole koskaan edes ajatellut asiaa, että ne oikeasti ovat pitkät. Nyt kun mietin, niin eivät ne koko tätä kahdeksaa vuotta ole tuollaiset olleet vaan niihin on pikkuhiljaa tullut ehkä pari-kolme päivää (runsaampaa vuotoa) lisää. Mä olen karvan verran päälle 50 kiloinen, se ei varmaan ainakaan auta sietämään verenhukkaa.
Todellakin. Olen miettinyt voisivatko nuo 7+päivää menkat olla varhainen kierukan aiheuttama keskenmeno..! Mulla maksimi on ollut 8pv, yleensä 5-7pv. Jännä että kun luovuin parin vuoden jälkeen kuukupin käytöstä koska se vain ei pitänyt, eikä kyseessä ollut käyttövirhe ja vaihdoin takaisin tamponeihin, vuodon määrä alkoikin heti tuntua paljon vähäisemmältä. Jopa pienempi ob riittää valtaosan siitä n. 6 päivästä falskaamatta.

Todellakin. Olen miettinyt voisivatko nuo 7+päivää menkat olla varhainen kierukan aiheuttama keskenmeno..!.
Kai kaikki on mahdollista, mutta yleensä kait kierukan kanssa hedelmöittymistä ei edes tapahdu, saati alkion kiinnittymistä. Sillähän senkin varmaksi tietäisi, jos ei olisi seksiä silloin kun on mahdollista tulla raskaaksi ja silti olisi runsaat kuukautiset.

Kai kaikki on mahdollista, mutta yleensä kait kierukan kanssa hedelmöittymistä ei edes tapahdu, saati alkion kiinnittymistä. Sillähän senkin varmaksi tietäisi, jos ei olisi seksiä silloin kun on mahdollista tulla raskaaksi ja silti olisi runsaat kuukautiset.
Niinpä, ei yleensä :eek: Seuraatko kiertoa jollain apilla? Se on kyllä kätevää, osaa ennakoida elämää hyvin kun tietää koko ajan missä mennään. No joo, tuskin se keskenmenoteoria on sellainen jota kannattaa sen enempää miettiä. Pääasia ettei ehkäisy petä.
E. Itse asiassa olen itse osannut yhdistää runsaammat kuukautiset juuri siten, että teoriassa voisi ollakin perää!

Minäki tuota kuparikierukkaa harkitsin, mutta sanottiin että se voi lisätä kuukautisvuodon määrää ja minä taas halusin eroon runsaista kuukatisista, joten piti valita hormonikierukka. Oon ollu ihan tyytyväinen, kun saa elää veretöntä elämää. Enkä oo enää niin kauhia hormonihirviö mitä olin ilman mitään. Mutta hormonikierukka ei tosiaan kaikille varmaankaan sovi tai ei halua sitä käyttää.

Back
Ylös Bottom