Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Pitäis imuroida. Pitäis siivota muutenkin koti lattiasta kattoon, mutta inhoan siivoamista.

Imurointi on rankaa. Mulle tuli ihan hiki äsken.

Ei pysty imuroimaan kun menee alaselkä jumiin
Ei tartte (tai no joskus harvoin ns. pahat paikat)

20170210164727_46600.jpg

https://www.gearbest.com/robotic-va...MIzsCPn_uH3AIVx6sYCh0t8weIEAAYASAAEgKOCvD_BwE

Minullakin aina "joku" imuroi kun en ole kotona

Pitäis imuroida. Pitäis siivota muutenkin koti lattiasta kattoon, mutta inhoan siivoamista.
Mä olen sopinut itseni kanssa siivouspäivät. Niistä kun pitää kiinni niin pysyy kuri ja järjestys. Toki niistä pitää välillä joustaa eli en menojani peru siivouspäivän takia.
Koitan silti pitää kiinni viikottaisista siivouksista.
Jos asuisin yksin niin sotkua ei tulisi ollenkaan.
Toki teinit hoitaa myös osansa siistimisestä, koska osallistuvat sotkemiseen.

Mä olen sopinut itseni kanssa siivouspäivät. Niistä kun pitää kiinni niin pysyy kuri ja järjestys. Toki niistä pitää välillä joustaa eli en menojani peru siivouspäivän takia.
Koitan silti pitää kiinni viikottaisista siivouksista.
Jos asuisin yksin niin sotkua ei tulisi ollenkaan.
Toki teinit hoitaa myös osansa siistimisestä, koska osallistuvat sotkemiseen.

Oon yrittäny pitää aina loppuviikosta sen siivouspäiväni, yleensä se yrittää olla tämä torstai. Nyt se ihan toimii ku ei oo töitä, mutta ne mun siivouspäivät elää aina sen mukaan missä vuorossa oon milloinkin.

Mulle imurointi on intohimo - johtuen siitä, että intohimoisesti vihaan kissankarvaa ja kissanhiekkaa lattialla. Kissojen myötä musta on kuoriutunut crazy vacuum lady, joka imuroi päivittäin 1-3(!) kertaa. Jos jonain päivänä imurointi jää välistä, oleskelu kissankarvan ja -hiekan keskellä alkaa tuntua sietämättömältä. Tietysti sanomattakin selvää, että jos imuroi kolmesti päivässä se ei voi kovin epämiellyttävä suoritus olla. Siinä onkin jotain tyydyttävää, kun näkee imurin keräävän lattialta roskat, vähän samaan tyyliin kuin kuplamuovin poksuttelu on tyydyttävää, tai jonkun toisen karvojen nyppiminen pinseteillä. :hyper:

Tässä neljättä vuorokautta kissanomistajana kylppäri on viimeistään tänään pakko imuroida tai otsasuoni alkaa tykyttää liian korkeella frekvenssillä. Raskain osuus imurointia on kyllä sen masiinan kaivelu kaapista ja takaisinsijoitus.

Raskain osuus imurointia on kyllä sen masiinan kaivelu kaapista ja takaisinsijoitus.
Mä en edes viitsi enää vaivautua laittamaan imuria kaappiin, paitsi jos haluan jostain syystä että kämppä näyttää erityisen siistiltä. Siispä se on 24/7 kytkettynä pistorasiaan seinän vieressä paraatipaikalla. Siitä se on helppo ottaa käyttöön.

Mä en edes viitsi enää vaivautua laittamaan imuria kaappiin, paitsi jos haluan jostain syystä että kämppä näyttää erityisen siistiltä. Siispä se on 24/7 kytkettynä pistorasiaan seinän vieressä paraatipaikalla. Siitä se on helppo ottaa käyttöön.
Meillä about sama. Mies imuroi 95%. Joka pv - ei sentään montaa kertaa pv :eek:

Tulee hiki pelkästä ajatuksestakin.

Mä kyllä haluaisin olla semmonen siisti kodinhengetär, mutta tämä huithapeli luonne ei mene sen kanssa yksiin. Kerran meinasin, että luen sen Kon Mari-kirjan ja alan marittamaan tavaroitani, mutta ei sitäkään tullut mitään.

KonMari on ihana! Minä taittelen tyynyliinat, t-paidat ja pyyhkeet konmarilaisittain.

Kissojen ainoa huono puoli on hiekan leviäminen tassuissa - no, toki irtokarvat, oksennukset, pissat ja kakat väärässä paikassa, ilta- ja yöriehumiset, kynsiminen, tavaroiden tiputtelu ja repiminen yms voivat joskus hieman haitata.

Eilen rokkikeikalla. En pysty enää pomppiman koko aikaa: meinaa pissa lirahtaa housuun :unsure:

Ihmisillä on varmaan aina joku yksi juttu, jossa toteuttaa kontrollin ja järjestyksen tarvetta. Jos ihan kaikessa toteuttaisi sitä, se olisi jo patologista. Mulle se on oma elopaino. Jos siihen on tyytyväinen, kaikki muu saa olla miten sattuu (n)

Eipä tuossa marituksessa taida olla muusta kysymys, kuin saada naiset vähentämään kotiin haalimaansa krääsää. Totta kai koti pysyy yleisilmeeltään siistimpänä, kun ei omista turhuuksia tai haali uusia.

Täällä sujunut jo +7 vuotta ihan ilman marituksia. Säännöllisesti ylimääräiset rojut ja käyttämättä jääneet vaatteet jätesäkkiin ja pois. Ei tarvitse mitään opuksia tähän.

Eipä tuossa marituksessa taida olla muusta kysymys, kuin saada naiset vähentämään kotiin haalimaansa krääsää. Totta kai koti pysyy yleisilmeeltään siistimpänä, kun ei omista turhuuksia tai haali uusia.

Täällä sujunut jo +7 vuotta ihan ilman marituksia. Säännöllisesti ylimääräiset rojut ja käyttämättä jääneet vaatteet jätesäkkiin ja pois. Ei tarvitse mitään opuksia tähän.
Meillä valtaosa säilytystilasta menee miehen levyihin ja kirjoihin :sick:

Mäkin oon ajatellut ostaa isälleni sen Konmari-kirjan, josko vaikka tajuaisi sitten ettei tarvitse sitä kaikkea krääsää jonka säilytykseen mukamas tarvitsee kaksikerroksisen asunnon (vain siis itselleen ja krääsälleen), vaikkei rahaakaan ole.

E. yhden pitkän saarnan sille jo aiheesta pidin, mutta kun argumentit olivat luokkaa että tarvitsee ison asunnon, että on paikka kahdelle televisiolle, koska jos toisesta menee Netflix tms. rikki niin on toinen varalle, joten tuskinpa meni perille. Sanoin kyllä tuohon että tuon täytyi olla typerin tekosyy, minkä olen koskaan kuullut.

Back
Ylös Bottom