Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mä laitan itse aina lanttua, perunaa, porkkanaa, fenkolia, purjoa, varsi-ja mukulaselleriä ja sipulia. Koska en näitä saa kuitenkaan kaikkia valmiina, on sama pilkkoa kaikki itse :) Ja maku paljon parempi. Hyvä keitto on kyllä hyvää :heart:

Ravinteita taitaa pakasteissa olla paremmin, tuoreet vihannekset (ellei ole omalta kasvimaalta) ei ihan välittömästi pomppaa kasvimaalta lautaselle. Tosin keittämällä, paiatamalla jne vähenee nekin ravinteet. Tuoreina ja sellaisinaan parhaita.

Mutta makuasioita, mulla on itellä huono maku siihen ei kannata luottaa. :LOL:

olen ”muistaakseni” ostanut viimeisen 10v aikana perunoita kotiin 3 kertaa, uusia perunoita&silliä

perunaa saa aina siksi kotona ja muuallakin jotain ihan muutamjos vain mahdollista

Mä laitan itse aina lanttua, perunaa, porkkanaa, fenkolia, purjoa, varsi-ja mukulaselleriä ja sipulia. Koska en näitä saa kuitenkaan kaikkia valmiina, on sama pilkkoa kaikki itse :) Ja maku paljon parempi. Hyvä keitto on kyllä hyvää :heart:
Meillä vaihtelee, mutta aina käytännössä nauris tai lanttu, porkkana tai palsternakka, sipuli ja peruna. Sit lisäksi vaihtelevasti vaikka bataatti, fenkoli, selleri, purjo ja yrttejä.
Lihakeittoa tartteekin tehä kun on aikaa. Muita voi tehä koska vaan.

olen ”muistaakseni” ostanut viimeisen 10v aikana perunoita kotiin 3 kertaa, uusia perunoita&silliä

perunaa saa aina siksi kotona ja muuallakin jotain ihan muutamjos vain mahdollista

Ei tuu ihan heti mieleen koska oisin viimeksi syönyt perunaa. Kotona menee aina riisiä, joskus pastaa.

Ei tuu ihan heti mieleen koska oisin viimeksi syönyt perunaa. Kotona menee aina riisiä, joskus pastaa.

"Uuniperunaa" mikrossa aina joskus, ja poronkäristyksen kanssa hyväksytään vain ja ainoastaan lapin puikulasta tehty muusi. Joten tasaisen harvakseltaan pottua ostetaan.

Keittoon jaksaa itse pilkkoa perunat ja purjon, muut on näppärä laittaa pakasteesta sekaan. #laiska
Keittojahan (siis 100 % tapauksista siskonmakkara- sellaista) tulee kuitenkin tehtyä se ehkä kerran kaks vuodessa. #megalaiska

Minä vihhaan pilkkomista, siksi pilkon keittoon vain perunat ja nekin hampaat irvessä. Muut pakastepussista. Tuoreet kyllä parempia, mutta ei kykene.

Minä vihhaan pilkkomista, siksi pilkon keittoon vain perunat ja nekin hampaat irvessä. Muut pakastepussista. Tuoreet kyllä parempia, mutta ei kykene.
Kun me tehdään ruokaa, minä yleensä kuorin ja pilkon mahdolliset vihannekset (en aina), ja sitten Heatseeker jää keittiöön ja ilmoittaa minulle, kun ruoka on valmista. :rolleyes:
Kyllä sen oman rastin jotenkuten on jaksanut hoitaa, justjust. :ROFLMAO:

Minusta parasta ruoanlaittoa olisi sellainen, että olen itse olohuoneessa pohtimassa tärkeitä asioita ja sitten minulle ilmoitettaisiin, että ruoka on valmista. Ja se ruoka ei olisi jauheNliha-pakastevihannes-makaronia sillä mausteella, joka ei ole kaapista loppu.

E. eikä kanafilettä kuivalla riisillä tai sillä mausteella, joka ei ole kaapista loppu.

Back
Ylös Bottom