Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjQr_GIoe3XAhWEHpoKHWdEAmoQFggmMAA&url=https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/6165/Piparitaikina/&usg=AOvVaw3yEqPnhyiJmxYGuXxYDakz

kaikki on suhteellista, tietty jos rupee "nyppimään" joulutorttutikinaa eikä siitä saakkaan kotona yhtä lehtevää, niin. mut jos vaikka Hanna tädin kakut tai kaurakeksit, noi viimemainitut on helppoja :)
Tiedän miten taikina tehdään. Minusta se ei ole vaikea sanoi Kotikokki mitä vain.
Mulla on oma ohje jota olen vuosia käyttänyt. Mutta ohjeitahan on maailma täynnä.

Paljon vaikeampaa minulle on keittää riisiä niin, että se ei kiehu oli.
Lopetin sen ja ostin riisinkeittinen.

Pikkuiset joulut juhlittu, valkkaria, Fresitaa ja Baileyssia tuli nautiskeltua jouluruuan ohessa.

Aamubebat käyty tsiikaamassa oman jumpan lomassa.
Hieman oli tosin peput näin aamusta vähissä eikä laatukaan korvannut määrää mutta salipökät tekee melkein perseestä kuin perseestä kuolattavan.

Minä en nyt ymmärrä mitä vaikeaa tuossa paparitaikinan tekemisessä on?

Sotket asiat tai et lukenut kunnolla, en puhunut vaikeasta vaan "aika dusaaminen, eli työläs. Voi sen nyt tietenkin halutessaan "vaikeaksi tulkita"

eikä pipareista eikä papareista nyt sen enempää, hyviä ovat :)

Hihhhiih, mä pääsen tänään uudelle salille.
Mulla on joulukuun ajan toinen kakkossali.

Työläys on tekemisen funktio. Jos ei tarvitse tehdä paljoa, ei ole työläs. Jos on tekemistä, on työtäkin, eli on työläs, tykkäsi siitä tekemisestä tai ei.

Harmaa on taas päivän väri ja märkyys teema. Ehkä useammassakin mielessä. Siis teema, ei väri.

Tuli tässä piparikeskustelusta mieleen, että en myöskään ymmärrä, miksi jotkut käyttää pakastevihanneksia keitoissa yms. Jopa superkotikokki, äitini tekee näin. Ite pilkon aina juurekset ihan ite. Saa tasan mitä haluaa ja niin paljon kun tarttee.

Tuli tässä piparikeskustelusta mieleen, että en myöskään ymmärrä, miksi jotkut käyttää pakastevihanneksia keitoissa yms. Jopa superkotikokki, äitini tekee näin. Ite pilkon aina juurekset ihan ite. Saa tasan mitä haluaa ja niin paljon kun tarttee.

Joo ei keittoihin pakasteesta mitään! :eek:

Back
Ylös Bottom