Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ehkä toisella kierroksella ihmiset tajuavat ja jaksavat panostaa keskimäärin enemmän?
Onneksi monia kierroksia voi järjestää samankin kumppanin kanssa, jos tahtoa ja sitkeyttä riittää ja on tarpeeksi multipersoona :)
Ei kierroksilla ole juurikaan merkitystä, ihmisen ja yksilön integriteetillä on. Olen sellainen että opin virheistäni yleensä heti ja panostan sen mukaan.

Tässä kun jokusen parisuhteen kokenut, niin fakta on vaan se, että ihmiset perustaa sen perheensä väärän ihmisen kanssa.

Kun se oikea osuu kohdalle, niin fiilis on että mitäs vittua, nytkö se sit oikeasti löyty. Jokaiselle varmaan ei osu ikinä kohdalle ja epäsopivan kanssakin pärjää. Mutta kun tarpeeksi hyvä löytyy, niin olo on kun halolla lyöty päähän.

Kaikissa niissä joku valuvika on. Kuitenkin.

Jumaklavita, eihän sitä tänää olisi voinutkaan reenata. Tuli nimittäin huonekalukaupasta viestiä, että pöydät ja lipastot on saapunut. Se tarkoittaakin, että illan ohjelmassa on asennusolutta, porakone ja lopuksi kyyneleitä ja ylijääneitä ruuveja.

Tässä kun jokusen parisuhteen kokenut, niin fakta on vaan se, että ihmiset perustaa sen perheensä väärän ihmisen kanssa.

Kun se oikea osuu kohdalle, niin fiilis on että mitäs vittua, nytkö se sit oikeasti löyty. Jokaiselle varmaan ei osu ikinä kohdalle ja epäsopivan kanssakin pärjää. Mutta kun tarpeeksi hyvä löytyy, niin olo on kun halolla lyöty päähän.

Mä oon sitä mieltä että sellaisin kumppaneita on varattu muutamia tän elämän varrelle. Semmosia joiden kanssa on lähtökohtaisesti niin samalla aaltopituudella että on kuin halolla lyöty. Semmosista kannattaa pitää kiinni, sillä kaikissa meissä niitä valuvikoja on, niitten kanssa pitää vaan oppia elämään.

Kaikissa on varmasti vikansa. Mutta ihan noin simppeli koko asia ei ole, sillä ihmiset muuttuvat ajan myötä ja saattavat vaikka sairastua.
E. Siis kaikki muuttuvat joka tapauksessa ja kaikki saattavat sairastua.

Mä olen ihan varma siitä, että jossain on joku mulle. Ja kaikesta huolimatta uskon siihen, että joskus se joku kävelee mua vastaan.

Oeln kuitenkin hyvä ihminen vaikka ei uskoisi.

Kaikissa on varmasti vikansa. Mutta ihan noin simppeli koko asia ei ole, sillä ihmiset muuttuvat ajan myötä ja saattavat vaikka sairastua.
E. Siis kaikki muuttuvat joka tapauksessa ja kaikki saattavat sairastua.
Juu, ihan selväjärkisen oloinen henkilökin voi hurahtaa esim. feminismiin tai uskontoon. Muuten muutokset ovat melko hitaita ja täten niihin on mahdollista mukautua ja jos mukautuminen ei onnistu, on aina vaihtoehtona uuden kumppanin etsintä.
Sairastumista en tässä yhteydessä oikein ymmärrä. Meillä on ollut parisuhteen aikana jos jonkinlaista sairautta ja nyt molemmilla loppuelämän kestävä vakava sairaus, jotka haittaa elämää vaihtelevasti. Parisuhdetta ne ovat vaan vahvistaneet.

Lapsia ei kyllä kannatakkaan tehdä ellei parisuhde ole hyvällä mallilla ja jollain tavalla koeteltu. Mikään ei ole muuttanut elämää niin paljon kun ensimmäisen lapsen syntymä aikanaan.

Juu, ihan selväjärkisen oloinen henkilökin voi hurahtaa esim. feminismiin tai uskontoon. Muuten muutokset ovat melko hitaita ja täten niihin on mahdollista mukautua ja jos mukautuminen ei onnistu, on aina vaihtoehtona uuden kumppanin etsintä.
Sairastumista en tässä yhteydessä oikein ymmärrä. Meillä on ollut parisuhteen aikana jos jonkinlaista sairautta ja nyt molemmilla loppuelämän kestävä vakava sairaus, jotka haittaa elämää vaihtelevasti. Parisuhdetta ne ovat vaan vahvistaneet.
Niinpä. Sattuuko yksikään sairauksista joista kokemusta olemaan psyykkinen?

Niinpä. Sattuuko yksikään sairauksista joista kokemusta olemaan psyykkinen?
Juu, itsellä on ollut. Tai kai nuo jotenkin mukana seuraa.
Tosin, omasta mielestä kaikki vähänkään vakavammat, henkeä uhkaavat sairaudet (esim. syöpä) ovat molempien psyykkeelle vähintään yhtä raskaita kuin iso osa psyykkisistä sairauksista.

Hirveä valokuva siitä tuossa jutussa. Tsiisas sitä toimittajaa.
Juu, kerran paljon parempiakin löytyy esim.

862628.jpg

On niitä sellaisia henkisen puolen sairauksia, missä ihminen enemmän tai vähemmän lakkaa olemasta oma itsensä loppuelämäkseen ja läheiset saavat kantaa jatkuvaa huolta sairastuneesta, joten sellaisessa tilanteessa en ainakaan itse haluaisi sitoa kumppania minusta huolta kantamaan ja ahdistuksessa elämään, jos itse sairastuisin. Jos olisin täysin todellisuudesta irrallaan ja sairaudentunnoton, niin mieluummin sitten yksin ja aiheuttamatta huolta muille.

Mutta toivotaan, ettei näin kävis, kohtalaisen selväpäinen olo kuitenkin. Vähän yksinkertainen korkeintaan.

On niitä sellaisia henkisen puolen sairauksia, missä ihminen enemmän tai vähemmän lakkaa olemasta oma itsensä loppuelämäkseen ja läheiset saavat kantaa jatkuvaa huolta sairastuneesta, joten sellaisessa tilanteessa en ainakaan itse haluaisi sitoa kumppania minusta huolta kantamaan ja ahdistuksessa elämään, jos itse sairastuisin. Jos olisin täysin todellisuudesta irrallaan ja sairaudentunnoton, niin mieluummin sitten yksin ja aiheuttamatta huolta muille.

Mutta toivotaan, ettei näin kävis, kohtalaisen selväpäinen olo kuitenkin. Vähän yksinkertainen korkeintaan.
Tottahan toki on, mutta paljon enemmän on vastaavia fyysisiä sairauksia/tiloja. Tuota sitomista ei tuollaisessakaan tilanteessa siltä sairastuneelta välttämättä kysytä. Vaikka toisen ei antaisi olla lähellä, huoli ja ahdistus ei katoaisi sillä, että poistutaan paikalta. Jos toista siis tosissaan rakastaa.

e. Ymmärrän siis pointtisi kyllä täysin, mutta todellisuus voisi ainakin omalla kohdallani olla toinen.

Back
Ylös Bottom