Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ainakin tuo Rio on aivan tasan hintansa väärti. Halvalla saa halvan, ei yhtään enempää. Hyi. Harvinainen ajokokemus, kun tuntuu että ratti ei ole juuri yhteydessä renkaisiin.
En oo kokeillu mitään Kiiaa vielä. Saa nähdä. Ja mihin hintoihin tuo nyt asettuu kun julkastaan.

En o muuten aikuisiälläni käyttäny penkinlämppäriä. Aina tolpassa tai webastolla, ei se pelkkä kuuma perse (oma) paljoa lämmitä.

en minäkään, kun pari kertaa, koska: käytän pitkiä kalsareita

Mitä muuten, kuntit, luulette, onkohan @gonzaless koeajanut Kiian joskus?

On tullut. Ajettua.

Autoista jos puhutaan, jos joku ei tiennyt niin mulla on Kia. Joku aiemmin vaitti, etta hintansa vaarti. Pitaa paikkansa. Puo-aukisena ei ole varaa audiin, mersuun, bemmiin tai porsheen niin tyydyin Kiaan. Sen kun saa 60ke:lla. Noi saksalaiset painuu pitkalti paalle 100k. Ja en periaatteesta ota vipua autoon.
200hv, 450nm, 2,5 tonnia, neliveto (ei oikea). oikeesti tilava, 7v takuu. Kulutus sekalaisessa ajossa 7,5l/100km. Vitun hyva ajaa, on nahat, panoramat, navit, kamerat. Vittuakin silla saa.

Ei varmaan niin hyva ajaa mita audi tai bemmi, eika niin hyvia varusteita. Mut hintakin on puolet. Mutta mulle taysin riittava. Vahanku nykyinen vaimo.

Juuri muistelin että olikohan se Kia jolla ajoin autokoulussa, mutta juuri muistin että muistin väärin, se olikin Seat Ibiza ihan mukava pikkuauto sekin oli pääs paikasta a paikkaan b ja kaikkeen tottuu kun tovin ajelee.

Munki pitäs vielä käyä 4 kertaa kartinkia ajelemassa. Powerparkis. Se on hienoa, tykkään kovasti

Pieni näytön paikka edessä kaverit vahvasti tsemppas jo veikkaamalla monella kierroksella ohittavat meikäläisen, no eiköhän se ihan nastaa silti oo. :D

ompas taas, jutut

jos Minä malttaisin laittaa yli 25 tonnia kiinni henkilöautoon, vaatisi se lottovoittoa

tosin ajelenkin kuluneilla vehkeillä eikä yksikään autoistani ole maksanut etes kahtakymppiä

gLvNjl5.gif

Kohtuu nätti tuo Stinger. Paskin uusi auto, jolla olen ajanut oli Kia, joka tuntui ihan lelulta. Olikohan Venga, noh joku pikkuauto kuitenkin. Tuskin siinä kovin paljon yhteistä on Stingerin kanssa, vähän kuin Nissanillakin on Micra ja 370Z - aivan erilaisia.

Muita kammottavia ajokokemuksia: 1) huonosti pidetty 90-luvun Vectra. 2) Lada 2107.

Tarttuiko pieru sormiin?
Nein. Työpaikalla sentään sen verran laadukasta paperia, ettei sormi ole heti napukassa.

Prkl. Hirveä monsuuni iski, eikä oo juuri mitään järkeviä romppeita matkassa. Tulee varmaan jokseenkin märkä ja kylmä kotimatka.

muoks. ostin eilen bodylehden kaupasta. Olikohan eka kerta elämässä. Voitti kolme kertaa kalliimman kitarajulkaisun. Oli ehkä sisällöltään vähemmän paskaa kuin odotin, mutta eipä tuossa montaa sivua luettavaa ollut. Pari persekuvaa sentään bonuksena.

Min en tajjuu nelivedon fanitusta. Aina possua ihmetellessäkin keskustelu menee: "ajakko talvella?" "joo" "ai tää on neliveto?" "takaveto". Väitän että suurimmalle osalle täysin turha ja jopa vaarallinen ominaisuus. #provo
Kun ekan nelikon sai alle, niin ei oo ollut paluuta.

Ässällä kävin Tahkolla ajaan jäärataa ja Audi winter driving schoolissa.

Myöhemmin se oli enemmänkin enään se liikkeellelähdön ihanuus talviliukkailla + satunnainen leikkiminen.

Nykyisellä kalunkuljettimella ei leikitä, mutta se on se herkku kun kuskaa kärryä, venettä mitä lie. Ei jää joka mäkeen ja kumpareeseen jumiin. Ajoliuskat mukava kiskasta vene vedestä, kun tarvi pelätä kumpaan suuntaan auto lähtee jos on sepeliä luiska täys.

Kun ja jos mukula joskus siunaantuu, niin nelikko sen takia että turvallisuus ja edelleen liikkeellelähdön ihanuus talvella.

Niin ja perslämmitin on silloin hyvä, kun tulee ajolähtö. Ei auta webasto tai tolppa. Muuten aina toki tolpassa ja liikkeellä ollessa webasto.

Autot on vähän kun emännät. Oikeesti aina kaverilla on parempi ja silti sitä omaa pitää kehua.

niin nelikko sen takia että turvallisuus ja edelleen liikkeellelähdön ihanuus talvella.

Tätä juuri tarkoitan. Mitä turvallisuutta neliveto tuo? Nuo veneen vetämiset ym ymmärrän, mutta ei se neliveto kyllä mitään turvallisuutta tuo, tai ainakaan minä en ymmärrä miten se sitä tuo. Jarrutusmatkoja se ei lyhennä yhtään, eikä tuo kitkakerrointa lisää renkaan ja tien välille. Käyttäisin termiä "valheellinen turvallisuuden tunne", joka tulee siitä helpommasta liikkeelle lähdöstä. Mutta mistäpä minä mitään tiedä, kun vajaavetoisilla ajelen.

e: pointtina siis että se onko mun golffi tai poshu neliveto tai etu/takaveto, en näe mitään eroa turvallisuudessa/käytettävyydessä talvikeleillä. Minun käytössä, missä ei vedetä kärryjä jäisiä ramppeja ylös vaan ajellaan normiteitä kaikissa keleissä. Talvella ei ole edes kiire lähtiä valoista, jos on niin lähden aiemmin kotoa

Oonko ainut joka lukee "gonzaless" -nimimerkin aina, että gönzäless. :D

Back
Ylös Bottom