Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä olen edelleen peukku suussa ja peitto päällä lähdössä töihin...

images

Mä veikkaan, että ajan hammas tulee puraisemaan tähän juoksuhousubuumiin ja tästä saavat tulevat sukupolvet hienoja naurunaiheita.
Veikkaan, että toikin äijä piti itteensä aika kurkona tuolloin:

Silloin kun minä olin nuori, mikään ei ollut niin nolo yhdistelmä kuin verkkari/college-housut ja nahka- tai farkkutakki, tai mikään muukaan takki kuin samaa materiaalia alaosan kanssa oleva. Farkkujen kanssa verkkatakki tai huppari oli ihan ok. Ei sillä että kukaan olisi suostunut näyttäytymään urheiluvaatteissa missään muualla kuin liikuntatunnilla, jos sielläkään. Itse pelasin pesäpalloa polvimittaisessa nahkatakissa ja maihinnousukengissä. Nykyään on in olla FITTI ja harrastaa ruumiin kuritusta, joten kandee näyttäytyä jumppavaatteissa vaikka ei ikinä jumppais. Pyh.

Joutuis käymään aika usein lenkillä, jos jaksaa juosta kerrallaan vain muutaman sata metriä.
Höhlä. Ei sitä tartte jokaista erikseen käydä pyrähtämässä vaan käy vaik 10 kilsan lenkin josta vuorotellen juoksee 100 m ja kävelee 100 m.
Silloin kun minä olin nuori, mikään ei ollut niin nolo yhdistelmä kuin verkkari/college-housut ja nahka- tai farkkutakki, tai mikään muukaan takki kuin samaa materiaalia alaosan kanssa oleva. Farkkujen kanssa verkkatakki tai huppari oli ihan ok. Ei sillä että kukaan olisi suostunut näyttäytymään urheiluvaatteissa missään muualla kuin liikuntatunnilla, jos sielläkään. Itse pelasin pesäpalloa polvimittaisessa nahkatakissa ja maihinnousukengissä. Nykyään on in olla FITTI ja harrastaa ruumiin kuritusta, joten kandee näyttäytyä jumppavaatteissa vaikka ei ikinä jumppais. Pyh.
Sillon ku minä olin nuori, kaikki oli niin köyhiä meillä päin et kaikilla oli yhtä nolot vaatteet joten kukaan ei loppujen lopuksi näyttänyt nololta.

Kyllä ollaan mademoisellen kanssa eletty eri maailmoissa, tai sitten unohdat aikakauden, jolloin alaosastoa verhoili urheiluasusteeksi luettavat nappiverkkarit tai sali- eli collegehousut. Näiden housujen kanssa looginen valinta kengäksi oli tietysti teräskärkinen maihari ja takiksi mikäpä muukaan kuin pilottitakki. Tosin ehkei niin yleistä pimpsaeläimillä. Veikkaankin, että tämä juoksuhousubuumi tulee tulevaisuudessa olemaan nappiverkkarit 2.0. Eipä silti, ei minua haittaa, jos naiset pukeutuvat kireisiin vaatteisiin.

e. Eipä pahemmin löydy tästä aikakaudesta todistusaineistoa interwebsistä...ehkä parempi niin, mutta nykysukupolvet eivät ole yhtä onnekkaita koska some.

Sillon ku minä olin nuori, kaikki oli niin köyhiä meillä päin et kaikilla oli yhtä nolot vaatteet joten kukaan ei loppujen lopuksi näyttänyt nololta.

Juu, meillä Itä-Vantaan lähiöissä suorastaan kierittiin rahaa. Kukaan ei oo niin tarkka noloudestaan kuin köyhä, rikkaalla on varaa olla välittämättä :D

Kyllä ollaan mademoisellen kanssa eletty eri maailmoissa, tai sitten unohdat aikakauden, jolloin alaosastoa verhoili urheiluasusteeksi luettavat nappiverkkarit tai sali- eli collegehousut. Näiden housujen kanssa looginen valinta kengäksi oli tietysti teräskärkinen maihari ja takiksi mikäpä muukaan kuin pilottitakki. Tosin ehkei niin yleistä pimpsaeläimillä. Veikkaankin, että tämä juoksuhousubuumi tulee tulevaisuudessa olemaan nappiverkkarit 2.0. Eipä silti, ei minua haittaa, jos naiset pukeutuvat kireisiin vaatteisiin.

e. Eipä pahemmin löydy tästä aikakaudesta todistusaineistoa interwebsistä...ehkä parempi niin, mutta nykysukupolvet eivät ole yhtä onnekkaita koska some.

Myllyverkkarit on kyllä kokonaan toinen juttu. En ole unohtanut, vaikka voisi olla syytä yrittää.

No jaa, te olitte sitten cityköyhiä, joilla oli varaa hienostella vaatteilla. Tai jotain. Me maalaiset puettiin päälle sitä mitä sattu löytymään ja kyllähän sen huomas... sillon ei nolottanu mut nykysin kun kattoo niitä kuvia ni huhhuh :D

69,6. Vielä ei pääse leuhkimaan uudella kymmenluvulla. Kevyt viikko jatkuu ikuisesti, tänään oon sentään antanut luvan ittelleni penkkailla kunnolla.

Oon yrittänyt torjua muistikuvat ysäristä ja ala-asteaikaisesta pukeutumisesta, jotain aika hirveetä se oli. Ala-asteen päättäjäisiin sain mekon ihan oikeesta vaatekaupasta eikä kirppikseltä, se oli hämmentävä hetki se.

Ei vittu, hienostella lamavuosien Itä-Vantaalla :D :D :D

Ehkä aika kultaa muistot siellä maaseudulla, tai sitten teillä ei ollut niin kova tarve keksiä perusteluja vetää luokkakavereita turpaan.

Ne perusteet turpiinvedoille oli sitten jotain muuta. Vaatetus ei ollut kriteeri, koska tosiaan kaikki näytti yhtä paskoilta maalaisjunteilta. Toisaalta ei täällä nyt hirveesti tapeltu, käsittääkseni cityihmiset jengeineen rähisee enemmän niissä kerrostalolähiöissään...

Vaan niinpä tuol kotikonnuilla moni näyttää edelleen. Ja nykyiselläkin kotipaikalla on paljon nuoria, joista kyllä näkee et ei paljo vaatetuksia ajatella. Ainut trikoopöksyinen oon tainnu olla ite, tosin en tarkoituksella. Yleensä näytän eräurpolta, silleen sulautuu porukkaan.

Viimeksi muokattu:
Pilotti, Addun väkivaltaverkkarit ja kävelykengät joissa ne helvetin kaksi tupsua, tai purjehduskengät joihin oli nyöritetty nauhat silleen hirttoköysimäisesti:konsta: Pyhäkäyttöön sitten tietysti vain ja ainoastaan Levi`s 501!

Kyllä lamavuosinakin kurjuuden/köyhyyden tasoja oli monenlaisia täällä Porissakin. Omalla luokalla oli esim. monilapsisen perheen poika, jossa äiti lähti tai kuoli (en muista) ja isä työtön. Se söi koulun ruokalassa aina meidän muidenkin edestä (kotona ei turhia syöty) ja pukeutui isoveljensä isoveljen vanhoihin vaatteisiin. Ei ollut Addun nappiverkkiksia sillä. En itsekään kaikkea saanut, kun ei ollut rahaa, mutta asiat oli kuitenkin ihan ok. Itse tosin tuli yläasteikäisenä pöllittyä kaikki tarvittava, mihin ei ollut varaa, joten en joutunut elämään puutteessa [tavaran (ei sen tavaran)].

Oon yrittänyt torjua muistikuvat ysäristä ja ala-asteaikaisesta pukeutumisesta, jotain aika hirveetä se oli. Ala-asteen päättäjäisiin sain mekon ihan oikeesta vaatekaupasta eikä kirppikseltä, se oli hämmentävä hetki se.

Ja ne mekot, millaisia ne oli :D :D Mulla oli joskus koulun päättäjäisissä semmoinen vallan kaupasta ostettu mekko, ja se oli oikein muhkea vaaleanpunainen pitsi/tylli/satiini -unelma että :D Nykyään varmaan silmät vuotais verta jos edes näkisi semmoisen :D

No niin mulla on sellainen käsitys, että kivikaudella miehet tappoivat eläimet paljain käsin ja pukeutuivat niistä tehtyihin lannevaatteisiin. Toki tämä voi olla Disneyn luoma harhakuvitelma.

Back
Ylös Bottom