Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mikä keppi sulla on mielessä jos tarvii nelinumeroisen päälle vielä säästää?
Melkein kaikki Martinit, jotka vois tulla kyseeseen, maksaa lähemmäs kaksi tonnia tai yli. Menee oikeastaan kiinnostavimmat yli kolmen tonnin uutena. Vaikka nyt OM-28. Larriveita oon katsellut kanssa, mutta en muista malleja nyt ulkoa. Niissäkin noi halutun tasoiset pelit on luokkaa pari tonnia tai yli.

Oma kysymyksensä on vielä se, teetänkö customin. Silloin paikallisella, suht arvostetulla rakentajalla aletaan puhua veroineen neljästä tonnista ylöspäin. Oon joka tapauksessa hankkimassa enemmän sellaista kerta elämässä peliä, kun noita halvempia sotaratsuja on jo neljä entuudestaan. Yksi noista voi tosin mennä kaupaksi piakkoin.

Melkein kaikki Martinit, jotka vois tulla kyseeseen, maksaa lähemmäs kaksi tonnia tai yli. Menee oikeastaan kiinnostavimmat yli kolmen tonnin uutena. Vaikka nyt OM-28. Larriveita oon katsellut kanssa, mutta en muista malleja nyt ulkoa. Niissäkin noi halutun tasoiset pelit on luokkaa pari tonnia tai yli.

Oma kysymyksensä on vielä se, teetänkö customin. Silloin paikallisella, suht arvostetulla rakentajalla aletaan puhua veroineen neljästä tonnista ylöspäin. Oon joka tapauksessa hankkimassa enemmän sellaista kerta elämässä peliä, kun noita halvempia sotaratsuja on jo neljä entuudestaan. Yksi noista voi tosin mennä kaupaksi piakkoin.

Kyllä laatu saa maksaa ja käsityö, ja varsinkin harrastusvälineissä että homma on mielekästä. En tajua miksi kukaan ostaa tusinasoittimia. Tai vahvistimia. En mä nyt mitään neitsyen häpykarvoituksesta punottua piuhaa usko oikotieksi onneen, mutta kyllä se tällaisella vähän huonommalla soittajalla saa aika isonkin parannuksen soundiin kun laittaa hiukan enempi kiinni välineisiin.

Mitä ne neljä olevaa on?

Olen myymässä vanhaa tietokonetta ja eräs ostaja kysyy nyt, että palaako virtavalo aina. Pitää ilmeisesti vastata että: joo, ei tarvii olla ees töpselin seinässä.

Itse olen ostamassa autoa, ja kysyin eräältä myyjältä että onko hänen myynnissä olevassa autossa lohkolämmintä. Vastaus: " on varmaankin, ei ole ollut tarvetta käyttää."

Ei saatana.

@sanmig @Heatseeker oli tosiaan niistä siidereistä jossain kohtaa puhetta. Mähän en kyllä ihan paras näissä ole, kun juon kohtuu harvakseltaan ja aika suppeaa joukkoa merkkejä, mutta jotain kommenttia. Limuosastolta kärkeen nousee varmaan Somersby, Happy Joe ja Sherwood. Uskoisin jokaisen noista putoavan saunan lauteilla ihan hyvin, jos ei piittaa pienestä esanssisuudesta. Marketvahvuisia ja aitoja britti-/irkkutyylisiäkin todennäköisesti löytyy useampia, itelle putoaa esim. Magners eri makuisina vallan mainiosti. Bulmers sama homma. Kuivaksi nää luokitellaan, mutta semmoinen hedelmäinen makuhan näissä kuitenkin on. Päärynätkin Magnersilta ja Bulmersilta yllättävän hyviä vrt. esim. kotimaiset hirvitykset. Alkosta löytyy lisäksi semmoinen kuin Savanna. Sitä oli jonkun aikaa tuolla ravintolakaupassa, ja oli muistaakseni kanssa hyvin helposti nielaistava, ja lähinnä noita ensinmainittuja.

Ulkolaisiahan Alkossa on vaikka mitä. Ecussoniin (Cuvée Spéciale) tulee helposti käännyttyä itse. Tyylikäs 0,75l pullo luonnonkorkilla, jolla voi ampua rouvaa vahingossa silmään. Kuivaksi tuokin luokitellaan, mutta kyllä sieltä hedelmäinen omenan maku ja mausteisuus löytyy. Thatcher'sin Vintage Oak Aged oli muistaakseni hyvä. Tammitynnyrin myötä tulee makeampiakin aromeja mukaan, eikä tuote ole ihan niin stydi kuin aikaisemmin mainittu Westonsin vintage. 7,4% tuossakin, mutta taksillahan saunaillan päälle liikutaan, jos liikutaan. Maistamisen arvoisia myös Thatchersin Peikko eli Green Goblin ja yhdestä omenalajikkeesta tehty Katy. Nämä Alko luokitteleekin puolikuiviksi. Valikoimissa näytti olevan myös Aspall Organic Suffolk Cider, mutta se on sekä aavistuksen tyyristä, että oikeasti kuivaa. Noin muuten kyllä ehdottomasti maistamisen arvoista.

Kuriositeettina Hartwallilla oli ainakin hetken aikaa markkinoilla Royal Cargo, joka oli eräänlainen oluen ja omenasiiderin sekoitus. Tuomitkoon jokainen henkilökohtaisesti. Itse sain silkasta mielenkiinnosta pullollisen ihan sujuvasti alas. Tuossa nyt jotain ei kovin kattavaa kommenttia, mutta josko noista joku löytyisi ostoskärryyn asti.

Thatcher's Vintage Oak:ia olen saattanut maistaa. Täytyy lähteä siitä liikkeelle kunhan tässä taas joskus Alkoon eksyy.
Täytyy laittaa tämäsivu Bookmarkkeihin..

Olisko seuraavaan Xtreme-runiin asu...

FDF_8704-2015.jpg

Kyllä!

Vuoden 2016 kostyymi on silti Sunny Car Center-tolppa viime penkkareista.

H%C3%A4meenlinna%20Sunny%20Car%20Center%20tolppa%20penkkarit%20abi%20Robin%20Kauhanen%20Parolan%20lukio.jpg

En mä nyt mitään neitsyen häpykarvoituksesta punottua piuhaa usko oikotieksi onneen, mutta kyllä se tällaisella vähän huonommalla soittajalla saa aika isonkin parannuksen soundiin kun laittaa hiukan enempi kiinni välineisiin.

Mitkä ne neljä olevaa on?
Joo, aloittelijan kannalta se tekee jo todella, todella paljon, että soitin on ylipäätään säädetty kunnolla. Korostuu erityisesti akkareissa. Ja toki paranee soundi, kun muutenkin vähän katsoo laitteiston perään.

Ibanezin RG, kohta 20 vuotta vanha, jotain limited-sarjaa on tuo sähköpeli. Steve Vai -ajoilta tommonen kunnon tilukeppi. Odotellut remonttia ja soittoa jo liian kauan, ja vahvarinkin kannoin jo varastoon jonkun aikaa sitten. Akkareista löytyy Alvarezin artist-sarjaa, tommonen lovellinen elektroakustinen. Oikein kevyt soittaa remontin jälkeen, vähän demppaantunut soundi akustisesti. Nää pari on meikäläisen "arvopelejä", olisko olleet luokkaa 600-700€ uutena. Lisäksi löytyy Yamahan LL-6 jumbokoppainen akkari. Käytettynä ostettu ja pirun hyväsointinen hintaansa nähden. Tää tulee jäämään työpeliksi. Ja jostain on jäänyt vielä Landolan nailonkielinen, joka sekin kyllä soi yllättävän hyvin ja on yllättävän hyvä soittaa.

Eli kyllä tuo vähän huutais edes yhtä oikeasti laatupeliä.

Universumissa on virhe. Jos ihminen ahkerasti siivoaa kämppänsä, palkintona pitäis olla automaaginen karkkitoimitus kotiovelle. Siwaan on ainaki puol kilsaa :(

Myös se virhe universumissa on, et se koti on siivoamisen jälkeen jo seuraavana päivänä sikolätti.

Mulla tosin edelleen kämpän siivous vaiheessa kun oon vaan nukkunu pari päivää :david: miks tuo ei siivoonnu itestään...

Kun mä siivoan, menee alle tunti ja näyttää kun pommi ois räjähtänyt... siksi siivoan illalla(kun muksut on nukkumassa), ettei toi 4v pikku-trombi pääse tekemään tuhojaan.

Eli kyllä tuo vähän huutais edes yhtä oikeasti laatupeliä.
Kyllä mä lähtisin liikenteeseen jostain monipuolisemmasta kepistä, kuten Parker. Onhan ne rumia kuin saatana mutta taipuu musiikkigenrestä toiseen ja vaikka pesäpallomailaksi jos niikseen tulee. Hintaa niillä kyllä on, omani ostin käytettynä lähes minttinä puoleen hintaan, joutui silloinkin pulittamaan reilu 1600€.

Myös se virhe universumissa on, et se koti on siivoamisen jälkeen jo seuraavana päivänä sikolätti.

Mulla tosin edelleen kämpän siivous vaiheessa kun oon vaan nukkunu pari päivää :david: miks tuo ei siivoonnu itestään...
Mites muuten sen pierunhajun kanssa kävi? Löytyikö alkulähde? dave vai oliko omaa tuotantoa?

Kissojakaan ei voi sitten aina syyttää...

Kyllä mä lähtisin liikenteeseen jostain monipuolisemmasta kepistä, kuten Parker. Onhan ne rumia kuin saatana mutta taipuu musiikkigenrestä toiseen ja vaikka pesäpallomailaksi jos niikseen tulee. Hintaa niillä kyllä on, omani ostin käytettynä lähes minttinä puoleen hintaan, joutui silloinkin pulittamaan reilu 1600€.
Kyllä se on niin tässä kitarahommassakin, kuten kaikessa muussakin, että kaikki pitää tehdä itte.

Esim.

skebadiveinau.webp

Mites muuten sen pierunhajun kanssa kävi? Löytyikö alkulähde? dave vai oliko omaa tuotantoa?

Kissojakaan ei voi sitten aina syyttää...
Davea ei ainakaan voi syyttää, jos ei sit ole ylläriä tänne jättänyt viime kerralla :D saattoi olla ihan omia tuhnuja kun on vähä ummettanu, mut veikkaisin kuitenkin ennemmin tuota koiraa tällä kertaa. Kissaa en ole yllättänyt pieremästä ja asioinnit se hoitaa nykyään sisävessan sijaan ulkona o_O koko päivän näköjään pidättelee mitä sisällä on joten kai se sit yöllä tuonne metsään paskoo.

Mähän en ole nyt hankkimassa mitään yleispeliä, enkä edes sähkökitaraa, vaan aika tarkoilla spekseillä hyväsointista ja riittävän kevytsoittoista akkaria. Toi Parker ei oikein istu tähän tarpeeseen.

Sähkiksissä kiinnostaisi käsintehdyt Mayoneset, mutta nekin lähtee kolmesta tonnista, eikä sähkökitaralle ole ylipäätään akuuttia tarvetta. Toi Ibanezikin todennäköisesti herää ihan hyvin henkiin, kun remppaa ja vaihtaa vähän uutta mikkiä tilalle. Toi on kuitenkin äärimmäisen helpposoittoinen peli, ja tottunut noihin tilukauloihin.

Back
Ylös Bottom