Nyt vinkkejä tänne! Pakaratreenistä :)

Moikka!
Olen nyt puolenvuoden sisällä tehnyt kaikennäköisiä kyykkyjä saadakseni hyvät/timmit pakarat. Tuloksia on hyvin tullut mutta tuo kyykky-liike vaikuttaa sitten samalla myös tottakai reisiin, ja omia reisiäni en tahtoisi enää yhtään isommiksi koska lihasmassaa reisistäni jo tarpeeksi löytyy!
Haluaisin jatkaa pakaroiden treenausta ja haluaisin ne vielä parempaan kuntoon!

Mikä olisi semmoinen liike mikä treenaisi hyvin pakaroita mutta ei niin paljoa reisiä?
Ja miten itse treenaisit pakaroita minun tilanteessani? :)

Millainenkohan vastaanotto tulisi mikäli joku janteri eksyisi pakkikselle kysymään kuinka saisi ison haukan ja upeat rintalihakset. Jalkoihin ei tarttis mitään kun se hoituu säbällä.

Millainenkohan vastaanotto tulisi mikäli joku janteri eksyisi pakkikselle kysymään kuinka saisi ison haukan ja upeat rintalihakset. Jalkoihin ei tarttis mitään kun se hoituu säbällä.

Eikö tälläinen kysymys tule suoraan tai epäsuorasti vähintään kerran pari viikossa? Erityisesti tuolla aloitteiljoiden treeniohjelmia -puolella... :jahas:

Tässä teille kuva pakaroista. Eikö näitä ketjuja ole muka vielä tarpeeksi, missä pissikset kinuaa huomiota ja kehuja omalla lättäperseellään?

attachment.php

Uskaltaako tähän ketjuun enää vastata olematta :david: Sama vika, puri sika, eli itellä etureidet tuppaa aktivoitumaan liikaa kyykyssä ja pakarat laiskottelee, sama tapahtuu rauhallisessa hölkässä. Hyviä liikkeitä pakaroille: bulgarian split squat, hip thrust, (pahanmaiset) loitontajat koneessa sekä pikajuoksupyrähdykset. Lisäksi teen aktivoivia liikkeitä, eli selinmakuulla toinen jalka koukussa ja nostan toista jalkaa suorana kohti kattoa pakaralla puristaen. Askelkyykkykävelyä teen myös, tosin siinä saa reidetkin kyytiä.

Mun ehdottomat suosikit pakaratreeniin on sjmv ja glute bridge! Etenkin jälkimmäiseen saa kyllä heti alkuun lastata yllättävän paljon painoa, että tuntuu missään. Ei käy etureisiin ja pakarat saa kyytiä. Saattaa tosin alkuun joutua vähän tekemään töitä, että oppii työskentelemään nimenomaan pakaroilla.

En jaksanut katsoa noita videoita onko jo mainittu, mutta oma suosikki on vaakaprässi tai vaaka-hack "kuoletuksilla" eli tehdään periaatteessa pelkkiä ykkösiä esim. 10-15 kertaa. Aloitusasento aina syvällä ja jalat leveällä, niin tuntuu pakarat aktivoituvan todella hyvin. Wilenius tätä jollakin Fastin videolla muistaakseni teki. Sitten toki perinteinen loitonnuskone kunnolla puristaen pakaralihaksilla. Tota tekee myös Mentula ja Greene treeneissään eli sitä kyllä kehtaa tehdä.

Back
Ylös Bottom