Nyt Jeesiä :D

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja R-A
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

R-A

Joo eli oon käyny salilla nyt sen puolisen vuotta, no onhan se varmaa aika säätöö ollu :D Jalkoja en oo oikeestaan treenannu koska mulla on kumpikin polvi niin huonossa kunnossa pari vuotta sitten loppuneen futisharrastuksen jäljiltä, kaikki missä niihin kohdistuu rasitusta ei tee hyvää.... Eli jalkoja ei ole tultu trenaamaan. Treeni on kohdistunut ylävartaloon, vatsa ja selkä lihaksiin. Sain proteiinijuomajauhetta Hera800 nimi muistaakseni oli ja tarkotus olisi oppia käyttämään sitä oikein palauttavana ja lisäproteiinin tarpeena. Apua tarvis saada hyvään treeniohjelmaan ylävartalolle. Painot mulla on sellaisia, että penkistähän nousee n.75-80kg (tavoite 100kg kesään mennessä, hyviä vinkkejä, mielestänne mahdollista?) ja haukkareita teen fiiliksen mukaan 18-20 kilon painoilla.Salilla käyn 3-4 kertaa viikossa. Tavoitteena lihasten kasvu ja voima.
Normaali päivittäinen safka:

aamupala= kunnon satsi kaurapuuroa
Ruoka= Koululounas
Välipala= Leipää jogurttia yms.
Ruoka= himassa perus-suomalainen kotiruoka
Iltapala= Puuroa leipää yms.

Eli kommentoikaa tätä ja antakaas vinkkejä miten tästä eteenpäin, kiitos:worship:

Käytä vaan hakua, tää mesta on täynnä ohjeita ja hyviä sellaisia ! =) Suosittelen kyllä että alkaisit jalkojakin treenaamaan, sua vaan kaduttaa parin vuoden päästä kun et niitä treenannut..Ja lisää nyt ihmees noihin safkoihis proteiiniä, sitä ei tuolla paljon näy. Sitä voi/kannattaa laittaa joka ateriaan. Ja tsemppiä vaan ! :)

Treenistä: 1-jakoinen sopii sulle varmasti hyvin, jos alkuaika on tullut treenailtua säännöllisen epäsäännöllisesti. Lueskele noita aloittelijoiden osion tärkeäksi merkattuja threadeja. Ja niitä jalkojakin kannattaa treenata. Osta vaikka polvituet ja tee sellaisilla painoilla kuin pystyt.

Ravinnosta: Tosiaan proteiinia täytyy saada, jos meinaa kehittyä. Vedät vaikka normiruokailujen lisäksi aamuin illoin purkillisen maitorahkaa. Illalla ei kannata syödä mitään kovin hiilaripitoista iltapalaa, eli korvaa se puuro ja leivät esim. maitorahka+mehukeitto+öljy -combolla. Ja sitä Hera80:ä vedät noin desin aina treenin jälkeen. Malto voisi olla seuraavana ostoslistalla, jotta saat treenin jälkeen nopeasti hiilareitakin ja palautumisen nopeasti käyntiin.

Penkistä: Helposti menee 100 kg kesään mennessä. Jos treenaat vaikka 1-jakoisella kolmesti viikossa, niin teet yhden niistä kolmesta voimatreeninä, eli toistot esim. 3-6.

Omakohtaisesti voin sanoa että jalkoja kannattaakin treenata, vaikka kipeetä tekiskin. Fysioterapeuttis anoi mulle (mulla hyppääjänpolvet ja kivut oli tosi kamalat yötä päivää jokunen vuos sit) et teet vaan, hieman pienemmillä painoilla ja älä työnnä ihan loppuun asti liikettä. En voi esim syväkyykkyjä tehdä koska en pääse sitten ylös tai edes ihan 90asteen kulmaan, vaan pikkasen ennen on pakko ponnistaa ylös. Aloitin ihan perus ojentajilla ja koukistajilla, pienillä painoilla ja sitä mukaa nostin painoja ku alkoi sujumaan. Kyllähän se oli tuskaa ekat kuukaudet mut painoin vaan menee. Lekuri sillon sanoi muuten et reisilihaksia olis syytä vahvistaa ja paljon. Nykyään ei paljoa kipuile nuo polvet. Välillä jos vetäsen liian isoilla painoilla ja erehdyn ottaa liian syvän vedon niin sit vihloo. Tsemppiä..

Joo kiitos vastauksista. Voisin tosiaan koittaa ottaa noita jalkojakin mukaan, no tietenkin tehdä niitä sitte aikalailla itseään kuunnellen ja omien rajojen mukaan. Ja koitan tehdä/katsella itselleni juuri tuollaisen 1- jakoisen treeniohjelman. Ja ei muuta ku salille :)

Back
Ylös Bottom