Nyrkkeilysäkki kerrostaloasuntoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hgu
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%

Hgu

Ikä
53
Elikkäs tuommoinen projekti on mielessä. Ajattelin vaan, että kun ripustus tulee pultattua elementtitaloon kiinni ja säkkiä hakkaa ja potkii sitten eläimen raivolla, niin kuinka suuri meluhaita tästä syntyy? ( olipas pitkä ja vaikea lause )

Anyway, onko kenelläkään kokemuksia? Tossahan voi käydä niinkin, että melusta huolimatta naapuri ei uskalla tulla valittamaan! :lol1:

Originally posted by Hgu
Elikkäs tuommoinen projekti on mielessä. Ajattelin vaan, että kun ripustus tulee pultattua elementtitaloon kiinni ja säkkiä hakkaa ja potkii sitten eläimen raivolla, niin kuinka suuri meluhaita tästä syntyy? ( olipas pitkä ja vaikea lause )

Anyway, onko kenelläkään kokemuksia? Tossahan voi käydä niinkin, että melusta huolimatta naapuri ei uskalla tulla valittamaan! :lol1:

Muista pistää katossa saumakohtaan, ite vedin meillä keskeltä läpi, ja hups vaan tyhjäähän siel oli..:) Ja väittäisin et kyl KUULUU naapurille

Re: Re: Nyrkkeilysäkki kerrostaloasuntoon?

Originally posted by jjj84
Ja väittäisin et kyl KUULUU naapurille

Jep. Kerrostaloon en kyllä säkkiä pistäisi missään tapauksessa, lätinä kun kuuluu todellä hyvin kivistenkin seinien läpi. Puhumattakaan sitten jos vielä treenatessa pomppii tennarit jalassa niin alakerran naapuri saa vielä extramökää.

Eli eiköhän säkillä saa naapurisovun kuralle aika mukavasti. Vaikka jonkinmoinen kamppailu-urheilija olenkin, niin itse en montaa iltaa läiskettä naapuristani alkaisi kuuntelemaan ilman toimenpiteitä.

Kyllä niitä säkkejä näkee kerrostalo asunnoissa, eikä niillä kuulemma oo mitään ongelmia, ainakaan tullu sillon harjanvartta katon läpi kun ite möykytin säkkiä vähän.

Joo uskoisin kanssa, että naapurilla palaa lakki hyvin äkkiä!
Mun yläkerrassa työntää joku tosissaan kuulaa... on välillä meinaan semmosta mölyä. Toisen naapurin penska oli saanut pukilta rummut (vittu ku se ei osaa ees soittaa):mad2:

ps.Tekis mieli kokeilla miten toi 45shelleyn signature tosissaan toimii!
:evil:

Ois kyllä tosi jees jos sais omaan kämppään säkin... Pitäs melkein ottaa asiaksi kysäistä isännöitsijältä uskaltaako/saako kattoon pistää koukkua kiinni.
Pitkään jo itseäkin harmittanu, kun ei ole oikein paikkaan missä voisi omatoimisesti hakata säkkiä. Muutamien vuosien kamppailulajitausta, mutta seuratoiminta ei kiinnosta enää juuri ollenkaan, itsekseen olisi kuitenkin kiva vähän treenailla lyöntejä/potkuja.

Täällä ei edes yläkerran naapurit voisi häiriintyä, kun tää on ylin kerros ja alakertalaisille ihan sama, kun ne välillä möykkää itsekki siellä aika lahjakkaasti.

Originally posted by id&t

Mun yläkerrassa työntää joku tosissaan kuulaa... on välillä meinaan semmosta mölyä.

Asuin joskus Tampereella kesätöissä kun olin, niin yläkerran pojat alko kymmeneltä illalla pelaamaan koripalloa joka ilta. Ite olin ysin-kympin maissa viimeistään nukkumaan menossa, kun neljältä piti herätä hommiin. Voihan pillu, sillonkaan en tosin käyny valittamassa... Muut asukkaat oli ilmeisesti kuuroja mummoja ja vaareja, kun heitä ei asia häirinnyt, tai sitten olivat yhtä laiskoja/kilttejä kuin mitä iteki olin... :mad:

Yks mahdollisuus olis laittaa se säkki leuanvetotangon tapaseen tai siihen roikkuu, siinä ei luulis niin paljoa häirittevän yläkertalaisia, potkut nyt on vähän sovellettava siihen, mut lyöntejä voi piestä siihen, säkin saa sitten heivattua siitä pois tarpeen tullessa

Tähän voisin pistää varoituksen sanan sillä kannattaa kyllä harkita sitten kunnolla mihin sen säkin pistää. Kävipä meinaan serkulle (joka asuu kerrostalossa) hieman ikävästi sillä kesken raivoisan mätkinnän säkki putosi ja haukkasi mukanaan ihan kiitettävän palan kattoa :D Tiedä sitten kuinka hauras se katto oli mutta joka tapauksessa kannatta olla varovainen.

Säkin myllyttely kerrostaloasunnossa lienee vähän sama kuin mitä nuorempana oli visiitit tytön vanhempien luona. Jos säkin laittaa kiini kattoon kunnolla niin varmasti ainakin yhdet naapurit vittuuntuvat suhun. Joku vaimentava kiinitys voisi auttaa jonkin verran, esim. sopivan joustava kuminen hässäkkä väliin (ensimmäisenä tulee mieleen pakoputken kannatinkumi). Meillä on pienimuotoinen kuntosali kellarissa ja sieltä kuuluu säkin iskeminen yläkertaan, vaikka välissä yksi tyhjä kerros onkin. Niin kuuluu myös vähänkään railakkaampi levytangon tipauttaminen lattialle.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Itsellä on ollu säkki kotona ja eipä naapurit valittanu yhtään. Mutta nykyään kun on kerrostalon kellarissa sali ja säkit jne. niin salin yläpuolella olevat valittivat esim. säkistä ja sen ketjujen kolinasta niin että piti vaihtaa ketjut köyteen. Ja muutenkii hieman huomauttelivat että kun 100kg tipahtaa lattialle niin hieman kuuluu heille. No ei muuta kun lisää kumimattoa niin meluhaitat vähenivät.
Ainoastaan nyt vaarana että kun 30kg käsipainon tiputat lattialla niin se melkein kimpoaa takaisin otsaan kun niin paljon kumimattoja:rolleyes:

Jos oot fiksu, niin et laita sitä säkkiä sinne. Melua aiheutuu väkisinkin elementtitalossa. Olisko taloyhtiöllä paikkaa kellarissa minne sen vois laittaa?

Originally posted by Rebel
Tähän voisin pistää varoituksen sanan sillä kannattaa kyllä harkita sitten kunnolla mihin sen säkin pistää. Kävipä meinaan serkulle (joka asuu kerrostalossa) hieman ikävästi sillä kesken raivoisan mätkinnän säkki putosi ja haukkasi mukanaan ihan kiitettävän palan kattoa :D Tiedä sitten kuinka hauras se katto oli mutta joka tapauksessa kannatta olla varovainen.
Jos on hyvät välit yläkerran naapureihin ni voi kysyä saisko pultata läpi, kestää varmasti. :evil:

Miten muuten, tuo nyrkkeilysäkki olohuoneen sisustuselementtinä on sen verta, hmmm, erikoisempi, että taitaa olla ainoastaan poikamiesboxien optio tuommoinen...?

Mulla on kanssa tarkotus pultata säkki olohuoneen kattoon. Asun ekassa kerroksessa eli ei pitäisi tulla kuin säkin äänestä "meteliä" enkä usko siitä niin paljon tulevan että se ketään häiritsee.

Kannattaa varmaankin laittaa ripustus sillälailla, että ainoa ääni joka säkistä syntyy tulee osumista eikä ketjuista tms. Eli köysi tai joku muu viritelmä.

Ja eihän tuota säkkiä siellä olohuoneessa pidetä kuin silloin kun sitä säkkiä taotaan, eli muina aikoina katossa pilkistelee vain ripustuskoukku.

Re: Re: Nyrkkeilysäkki kerrostaloasuntoon?

Originally posted by jjj84
Muista pistää katossa saumakohtaan, ite vedin meillä keskeltä läpi, ja hups vaan tyhjäähän siel oli

Mun käsittääkseni näissä tämmöisissä elementtitaloissa, ku itelläki, on katto semmosta ontelolaattaa (?), minkä rakenne ei kai kestävyyden kannalta ole kaikkien paras, kun laatan sisällä paljon tyhjää. Eli sellaiseen saumakohtaan pitäisi siinä osua, niin olisi hieman paremmat saumat onnistua... (joku talonrakentaja saa korjata)
Ite tuota säkkiasiaa olen miettinyt kohta kolme vuotta, enkä ole sitä lopulta ripustanut. Ja homma on aika pitkälti haudattu niin kauan ku täällä asutaan...

Mutta jos laittaisin säkin, niin voisi olla, että päätyisin esim. Wrangelta myytävään seinätelineeseen, tai siis paikallisen ammattikoulun versioon siitä, jos hintaa katsoo...

Erinomaisia kommentteja, kiitos! Tarkoituksena on asentaa säkki makuuhuoneeseen ja tyyliin: mätön ajaksi roikkumaan ja sitten kaappiin.

Ja jos ketjujen tilalle laittaisi muutaman polkupyörille tarkoitetun "mustekalan". Siinä mäiskinnän tuoksinnassa sitten yksi mustekala irtoaa kiinnityksestään ja kimmahtaa mua kiukulla otsaan. Säkki tyrmäsi nyrkkeilijän... :lol1:

Originally posted by Hgu
Ja jos ketjujen tilalle laittaisi muutaman polkupyörille tarkoitetun "mustekalan".

Käy ostaa biltemast sellasii hienoi mustii kuminpätkii, tiedätsä, niit mustii;) Niitten luulis kestävän, mustekala taitaa venyy aika reippaasti säkin painosta

Originally posted by Hgu
Tarkoituksena on asentaa säkki makuuhuoneeseen ja tyyliin: mätön ajaksi roikkumaan ja sitten kaappiin.

Ja jos ketjujen tilalle laittaisi muutaman polkupyörille tarkoitetun "mustekalan".

Minkälaisia pyykkipusseja te oikein hakkaatte? Sitä vaan että kunnon säkki painaa kyllä sen verran että sitä ei pahemmin viitsi sessioiden välillä punnertaa irti koukusta, saatikka että se millään köykäisillä naruilla koukussa edes pysyisi.

Aiemmassa kommentissa mainittu seinäteline auttanee elementtitalossa kiinnitystä, mutta edelleen olen vahvasti sitä mieltä että säkin viritys kerrostaloon on melkoista haista paska meininkiä naapureita kohtaan oli se kiinni sitten millaisilla kumivaimennuksilla hyvänsä.

Mulla on nyrkkeilysäkki kerrostaloasunnossa... On järeällä kiila-ankkurikoukulla pultattu kattoon... Jos talon välipohjat on tehty ontelolaatoista, niin täytyy vaan toivoo että sattuu poraamaan oikeeeseen kohtaan :D Kannattaa myös varoo mahdollisia sähköjohtoja tai niitä mitä lie "metalliruotoja"... Metallinpaljastin vois olla ehkä avuksi oikeeta kohtaa haettaessa... Sit siihen koukun ja nyrkkeilysäkin väliin saa ostettua sellasii vaimennusjousia, jotka vähentävät rasitusta katossa olevasta kiinnityksestä... ja tietty vaimentamat ääntä..

edit: mulla siinä säkin ja koukun välissä on ihan kunnon kettinkiä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom