Nyrkkeilyn aloitus

Joo olisin todella kiinnostunut aloittamaan nyrkkeilyn mutta "ujous" painaa päälle. Kohta tulee 17v täyteen ja pitkän aikaa kiinnostanut nyrkkeilyn aloitus ja ei oikein tiedä että mistä aloittaa.
Kunnosta senverran että kunto tällähetkellä on sellainen mikä normaalilla ihmisellä nyt yleensä on, että ei paljon liiku mutta ei myöskään vedä ruokaa naamaan ja kasvata mahaa kotona.
Porvoon lähellä asustelen, pitäiskö sinne nyrkkeilyseuraan soitella ja kysellä niitä aikatauluja että koska voi aloittaa tai jotain sentapaista ?

Siellä nyrkkeilyssä tulet rohkeemmaksi muutamien kuukauden jälkeen.
Tietty sparri- pelko on aina, jos kovien kanssa matsaa. :)

Sinne salille vaa, et sä kuole!

Joo olisin todella kiinnostunut aloittamaan nyrkkeilyn mutta "ujous" painaa päälle. Kohta tulee 17v täyteen ja pitkän aikaa kiinnostanut nyrkkeilyn aloitus ja ei oikein tiedä että mistä aloittaa.
Kunnosta senverran että kunto tällähetkellä on sellainen mikä normaalilla ihmisellä nyt yleensä on, että ei paljon liiku mutta ei myöskään vedä ruokaa naamaan ja kasvata mahaa kotona.
Porvoon lähellä asustelen, pitäiskö sinne nyrkkeilyseuraan soitella ja kysellä niitä aikatauluja että koska voi aloittaa tai jotain sentapaista ?

Soitat sinne vaan ja kerrot iän, kerrot kiinnostuksesi aloittaa :) Älä turhaan jännitä, itse olen 26 vuotias, ja aloitin vuodenvaihteessa. Hyvin menee, sulla varmasti vielä mukavammin aikaa kun olet luultavasti koulussa ja asut vielä kotona.

Kuntosi tulee nousemaan, yksilölaji omalla tavallaan :)
Tosta ujoudesta sen verran, ensimmäisen kerran jännittää, toinen kerta menee Huomattavasti helpommin kun jää murtuu.

http://www.pons.fi/?page_id=88

Tsemppiä!

Itteeki alkuu pelotti/jännitti, mutta oli sen arvosta. Sama fiilis oli kun piti mennä ekoihin kisoihin, mutta oon helvetin ilonen et menin vaikka hävisinki :)

Soitat vaan rohkeesti ja kysyt millon ois seuraavat treenit, että pääsis kokeilemaan. Nyrkkeilyseuroilta löytyy monesti hanskat yms. että pääsee testaamaan lajia, ja pari ekaa kertaa saa varmasti kokeella veloituksetta. Jos homma nappaa, niin sitten kannattaa katella vähän omia kamoja ja maksaa seuramaksu :) ei muutakun rohkeesti sekaan vaan, elämä on liian lyhyt aika turhaan miettimiseen ja ujosteluun ;)

Soitat vaan rohkeesti ja kysyt millon ois seuraavat treenit, että pääsis kokeilemaan. Nyrkkeilyseuroilta löytyy monesti hanskat yms. että pääsee testaamaan lajia, ja pari ekaa kertaa saa varmasti kokeella veloituksetta. Jos homma nappaa, niin sitten kannattaa katella vähän omia kamoja ja maksaa seuramaksu :) ei muutakun rohkeesti sekaan vaan, elämä on liian lyhyt aika turhaan miettimiseen ja ujosteluun ;)

Tuntuu vaan niin kuolemalta toi kysyminen ja paikalle esiintyminen, eniten varmaan haittaa se että siellä on kaikki kesken ja menisin kesken harjoituksen. Sentakia oon aatellut että odottelen että seuraavat alkais uudestaan eli joskus syksyllä.

Tuntuu vaan niin kuolemalta toi kysyminen ja paikalle esiintyminen, eniten varmaan haittaa se että siellä on kaikki kesken ja menisin kesken harjoituksen. Sentakia oon aatellut että odottelen että seuraavat alkais uudestaan eli joskus syksyllä.

Älä turhaan odottele, sulla kuitenkin innostusta löytyy. Oon ite kamppailusalilla töissä ja neuvon kyllä aina alottamaan heti jos vähänki kiinnostusta on. Kaikki on jossain vaiheessa ollut ensimmäisissä treeneissä, älä mieti mitä muut siellä ajattelee. Et sä ketään häiritse. Meidän salilla ei ainakaan ole varsinaisia lainahanskoja, joten kannattaa siitä työntekijältä kysellä kun sinne soittelet :)

Itsekin olin juuri 17-vuotias kun menin ensimmäisiin vapaaotteluharjoituksiin ja vielä vieraalle paikkakunnalle... Ajatus muhi pari viikkoa huolella, jännitti niin pirusti. Kyselin kavereista, lähteekö kukaan mukaan, mutta ketään muuta ei kiinnostanut kuin itseäni...
Sitten kun seuraavan kerran tiesi olevan harjoitukset, koko päivän sitä odotti ja jännitti, että tänään mennään vai tuleeko jänistettyä...
Lopulta ja onneksi, sinne talvipimeään kartan kanssa lähdin etsimään salia, kun oli niin jemmassa ja lopulta juuri ennen harjoituksia löytyi!
Tuhat kiloa kaksikymmentäkuusisadasosaa tippui harteiltani heti ja kaikki oli uutta ja kivaa!

Myöhemmin salin muut lajit kiinnostivat enemmän kuin vapaaottelu, mutta sanottakoon, että, jos vaparilinjalla oltaisiin jatkettu, olisi tällä hetkellä UFC:n featherweight king-pin-pallilla suomiväriä! :david:

Sinne sekaan vaan riehumaan, kerran sitä eletään! ;)

Mulla oli aika helppoa, kun olin lopettanu kuntonyrkkeilyn, alotin potkunyrkkeilyn kaverin kanssa. Olihan se kaveri ennen alkeiskurssin loppua lopettanut, jättäen mut yksin. Onneks jätti, koska muuten en varmaankaan olis tutustunu mun nykyisiin treenikavereihin. Parhaat treenikaverit ever.

Itsekin olin juuri 17-vuotias kun menin ensimmäisiin vapaaotteluharjoituksiin ja vielä vieraalle paikkakunnalle... Ajatus muhi pari viikkoa huolella, jännitti niin pirusti. Kyselin kavereista, lähteekö kukaan mukaan, mutta ketään muuta ei kiinnostanut kuin itseäni...
Sitten kun seuraavan kerran tiesi olevan harjoitukset, koko päivän sitä odotti ja jännitti, että tänään mennään vai tuleeko jänistettyä...
Lopulta ja onneksi, sinne talvipimeään kartan kanssa lähdin etsimään salia, kun oli niin jemmassa ja lopulta juuri ennen harjoituksia löytyi!
Tuhat kiloa kaksikymmentäkuusisadasosaa tippui harteiltani heti ja kaikki oli uutta ja kivaa!

Myöhemmin salin muut lajit kiinnostivat enemmän kuin vapaaottelu, mutta sanottakoon, että, jos vaparilinjalla oltaisiin jatkettu, olisi tällä hetkellä UFC:n featherweight king-pin-pallilla suomiväriä! :david:

Sinne sekaan vaan riehumaan, kerran sitä eletään! ;)

Vähän vielä mietityttää itseäkin että mennäkkö vai eikö mennä. Se kanssa mietityttää et mikähän noista on se oikea vaihtoehto kilpanyrkkeily , kuntonyrkkeily vai nyrkkeilykoulu joka on tarkoitettu 10-16vuotiaille ja itsellä ikää kohta sen 17v. Ja ei pelkästään nyrkkeily kiinnosta että vaihtoehtoja porvoossa on esimerkiksi taekwondo ja jujutsu yms yms, sentakia tässä on vähän auki että mitä kannattaa etsiä ja mistä/millon. Nyrkkeily nyt vaikuttaa alottelijalle parhaalta vaihtoehdolta.

Älä kuntonyrkkeilyyn mene. Mäkin olen kilpanyrkkeilyryhmässä vaikken ottele, vaikka mitään aikomustakaan ei ole otella. Voisit mennä aluks jokskin aikaa sinne nyrkkeilykouluun ja sitten vaihtaa kilpanyrkkeilyryhmään :)

Nyrkkeilykoulu on tarkoitettu 10-16v ja taekwondoa olen testannut samantapaisessa ryhmässä ja se on lähinnä pelleilyä, tuosta en oikein tiedä koska noin kuukauden päästä 17v täyteen joten ei siellä ehtis muutakun pari viikkoa olemaan. [Ujous iskee varmaan huomaat...]

No voin kyllä sanoa ettei se ole muutamasta viikosta kiinni, tuskin ne sua sieltä poiskaan heitä kun täytät. Nyrkkeilykoulussa on niitä jotka on siellä vanhempien pakottamina ja niitä jotka on oikeasti innoissaan lajista. Suosittelen ottamaan jälkimmäisiä pareiksi. Meillä nyrkkeilykoulun "ikärajat" on 12-17, mutta poikkeuksia on tehty ja tullaan vastasuudessakin tekemään. Älä anna ujouden estää sua.

Hei. Mulla on täysin sama ongelma itselläni.

Aloitin kuitenkin vapaaottelun, tärkeintä itselleni olla päästä ensimmäisiin treeneihin koska ne missatessa kynnys menemiseen on huomattavasti isompi. Seuraavaksi olisi potkunyrkkeily, en pääse kahdelle ensimmäiselle tunnille mutta toivottavasti uskallaudun silti menemään. Helpompaa kyllä olisi ollut jos olisi päässyt niihin ensimmäisille tunneille..

Jotkut ovat myös menneet kavereiden kanssa, ja sehän varmasti helpottaa. Samalla tavalla salilla käynnin aloitin 14-vuotiaana, en yksin olisi aluksi mennyt mutta sain kaverin mukaan.. Myöhemmin sitä sitten pystyi yksinkin!

Back
Ylös Bottom