Nyrkkeilyn aloitus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sinne vaan mukaan. Ensimmäisen treenin jälkeen olo on mahtava ja sitten puolen vuoden treenaamisen jälkeen toistelet itsellesi, että onneksi tuli lähdettyä mukaan.
Ja lisäksi kannattaa aloittaa mielummin nyt nuorempana kuin odottaa kolmikymppiseksi niin kuin itse tein. Treenihaluja olisi joka päivälle mutta aikaa ei tahdo riittää enää tässä vaiheessa kun on vähän muitakin velvollisuuksia.

Soittelin sinne ja kyselin että mistä kannattaa aloittaa ja sanoivat että kuntonyrkkeily siellä keskitytään kuntoon ja sieltä olis hyvä aloittaa ja sit jos löytyy kiinnostusta niin kilpanyrkkeilyyn missä keskitytään tekniikkaan, tänään tai perjantaina pitäisi mennä mutta vittukun ujous iskee.

Mä en kyllä yhtäkään nuorta jässikkää laittais kuntonyrkkeilyyn... Nojaa ehkä toisella salilla on toisenlainen asiakaskunta kuntonyrkkeilyssä. Siinä ei vaan saa mitään kontaktia, kuntonyrkkeily on pelkkää pistareihin lyömistä.

Mun mielestä toi kuulostaa ihan järkevältä, kun kyseessä on aivan aloittelija. Ensin kuntonyrkkeilyyn oppimaan peruslyönnit, asento ja liikkuminen, sitten kun ne on jotenkin hallussa niin kilpanyrkkeilyn puolelle oppimaan väistöjä, torjuntaa ja sparria sitten kun on sen aika. Tätä siellä on ehkä haettu takaa, kun on kuntonyrkkeilyyn ohjattu. Ja tietysti siellä kunto kohenee.

Jos sua ujostuttaa tai pelottaa se päähänlyöminen, tai enemmän se että siellä joku vetäisi sua hulluna korville, niin sellaiset tyypit jotka tulevat "treenaamaan" tarkoituksena satuttaa toista, lähtevät kokonaan pois kun tajuavat että vittu;
-tässähän tulee hiki
-mulla ei lähdekkään lyönnit kuin pacquiaolla ja;
-itsekkin saan lättyyn.
Yhteisöllä on tapana kouluttaa siihen sopimatonta henkilöä.

Et näköjään kuulu tuollaiseen kastiin, on sellaisiakin kysymyksiäkin tullut että; "Missä hei lähin sali on että pääsee lyömään päähän oikeen kunnolla?!"

Ja toi sun ujous... Ujous lähtee kun itsetunto treeneissä kasvaa. Tytöt tykkää enemmän pojista jotka urheilee, on selvinpäin eikä haise röökille Harrastuksesi tulee siis korreloimaan myös pillun saantiin :D

Sinnne vaan salille!!!! Voin kertoa että helpottaa heti ;) ja jälkeenpäin ujous/pelko muitten asenteista tuntuu lähinnä huvittavalta ja positiiviselta kokemukselta.

Juu, soitin sittenkin sinne kilpanyrkkeilyn puolelle ja mukavan kuulonen kaveri ja ymmärs että jännittää ;) ! Sanoi että "totta kai voi aloittaa kilpanyrkkeilyssä, että tuu vaan ens keskiviikkona treeneihin ja katotaan siitä sitten" ! Helpotti kyllä ja todennäkösesti menen !

Jos sua ujostuttaa tai pelottaa se päähänlyöminen, tai enemmän se että siellä joku vetäisi sua hulluna korville, niin sellaiset tyypit jotka tulevat "treenaamaan" tarkoituksena satuttaa toista, lähtevät kokonaan pois kun tajuavat että vittu;
-tässähän tulee hiki
-mulla ei lähdekkään lyönnit kuin pacquiaolla ja;
-itsekkin saan lättyyn.
Yhteisöllä on tapana kouluttaa siihen sopimatonta henkilöä.

Et näköjään kuulu tuollaiseen kastiin, on sellaisiakin kysymyksiäkin tullut että; "Missä hei lähin sali on että pääsee lyömään päähän oikeen kunnolla?!"

Ja toi sun ujous... Ujous lähtee kun itsetunto treeneissä kasvaa. Tytöt tykkää enemmän pojista jotka urheilee, on selvinpäin eikä haise röökille Harrastuksesi tulee siis korreloimaan myös pillun saantiin :D

Ja nainenhan jo löytyy ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun mielestä toi kuulostaa ihan järkevältä, kun kyseessä on aivan aloittelija. Ensin kuntonyrkkeilyyn oppimaan peruslyönnit, asento ja liikkuminen, sitten kun ne on jotenkin hallussa niin kilpanyrkkeilyn puolelle oppimaan väistöjä, torjuntaa ja sparria sitten kun on sen aika. Tätä siellä on ehkä haettu takaa, kun on kuntonyrkkeilyyn ohjattu. Ja tietysti siellä kunto kohenee.

Pyhpah, harrastin ite ekat kaks vuotta kuntonyrkkeilyä eikä siellä mikään kunto kasvanut. Ehkä jos on keski-ikäinen joka ei ole muutamaan kymmeneen vuoteen mitään tehnyt niin sitten, mutta 17 vuotiaan pojan paikka ei omasta mielestäni ole siellä. Hyvä että päätit kilparyhmään mennä suoraan :)

Riippuu tottakai lähtötasosta, mutta myös paikasta. Sekä treenaajan asenteesta. Hienoa kuitenkin, että aloittaja pääsi suoraan kilparyhmään.

Olin 13v. pikkutyttö joka ei ollut mitään golfia enempää harrastanut koskaan :D Toisaalta, mulla on kokemusta vaan yhdestä salista.

Itse olen käynyt suunnilleen 5-6 seuran treeneissä pyörähtämässä tässä vuoden aikana ja laiskan aktiivisesti treenailen 2-3 seuran kanssa. Ei pahemmin jännitä mennä uudelle salille, ennemminkin alkaa vanhojen naamojen näkeminen ja samat rutiinit kyllästyttämään melko nopeaa. Sillon kun itse aloittelin nyrkkeilyn parissa (ei kovin kauaa sitte), ni kävin kaupungin kaikki seurat läpi. Ne on niissä seuroissa tottunu kyllä siihen että sielä pyörähtää monen näköistä porukkaa, ei tarvi jännittää.

Jos kuntonyrkkeily porukkaa vetää kaveri joka osaa nyrkkeillä (kiinnittää huomiota tekniikkaan), ni kannattanee aloittaa sieltä.

Juu, kyllä meilläkin on enemmän kuin pätevä valmentaja kuntonyrkkeilyä vetämässä. Siinä ei kuitenkaan saa tarpeeksi tempoa pistareita hakatessa (niin kunnon, kuin tekniikankin kannalta) mitä tuon ikäinen nuori tarvitsee kehittymiseen.

- - - Updated - - -

Kuntonyrkkeilyhän voi olla ihan mitä tahansa. Parhaimmillaan se on pätevän nyrkkeilyvalmentajan vetämiä nyrkkeilytreenejä ilman sparria. Huonoimmillaan taas joku bodybalance-ohjaaja joka ei ole koskaan edes nähnyt ihmistä lyötävän opettaa käsien ojentelua kohti säkkiä.

Joo, ei mitään Elixioiden bodycombatteja nyrkkeilyksi voi kutsua.

Updatea: Kävin sitten kuntonyrkkeilyssä ja sieltä loppupuolella kaveri otti mut mukaan ja mentiin hakkaamaan vähän säkkiä ja opetti perusasioita, tottakai kyselin kaikkea mahdollista liikkeistä ! :D Todella mukavaa oli ja todellakin kannatti mennä !

Menoon mukaan !
Itse harrastanut kohta puolitoista vuotta ja kunto kasvaa :) Treenasin aluksi vain kerran viikossa ja sitten siirryin kolmeen kertaan. Eikä stressata kannata ! Porukan oppii tuntemaan parin kerran jälkeen ja hikeä puskee :D Sparrista sen verran, että usein valmentaja ei anna sparrata parilla ekalla kerralla ja sen jälkeenkin vastustaja valitaan melko tasaväkiseksi :hyvä: Sähän päset alkeiskurssin vielä varmaan junnuna ( d,c,b ja sä olet a:ssa ) Kuntonyrkkeily eroaa jonkun verran tekniikka- ja kilpa-nyrkkeilystä, riippuen valmentajasta, mutta jos haluaa treeni mielessä mennä, niin sinne vaan :)

Yleensä pidempään harrastaneiden nyrkkeilijöiden kanssa ei ole paha olla kehässä vaan uudempien sällien jotka koittaa lähes aina vetää voimalla. Varsinkin kun tykkään usein lyödä samaan aikaan kuin sparrikaveri niin voi joskus harvoin lähteä kova lyönti ihan vahingossa.

Tuon kilparyhmän vetäjä on muuten Robert Heleniuksen isä joten varmasti ammattitaitoinen valmentaja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom