nynnyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makew
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Iltalehden juttu:

"Tutkimus: Kiusaajista tulee onnettomia aikuisia
Nynnyistä lapsista kasvaa menestyjiä

Jos kymmenvuotias lapsi leikkii paljon yksinään, itkeskelee ja on usein huolissaan, se on hyvä merkki. Tuoreen tutkimuksen mukaan hänestä todennäköisesti kasvaa menestyvä ja onnellinen aikuinen. Sen sijaan öykkärilapsen aikuispäivät eivät näytä ruusuisilta.

Lontoon yliopiston tuoreen tutkimuksen mukaan kymmenvuotiaan lapsen käyttäytymisestä voidaan kohtuullisen hyvin ennustaa, millainen aikuinen hänestä on tulossa.

Nynnyiksi haukutut varttuvat usein tasapainoisiksi ja menestyviksi kansalaisiksi, joiden riski päätyä alkoholistiksi tai huumeiden käyttäjäksi on tavallista pienempi. Aikuisena he myös nauttivat elämästään useammin kuin toisenlaiset ikätoverinsa.

- Syrjään vetäytyvät lapset tottuvat toimimaan yksin ja tekemään päätöksensä oman mielensä mukaan. Heitä muotioikut tai toisten lasten päätökset eivät horjuta.

- Siinä saattaa olla yksi syy, miksi heistä kasvaa onnellisia aikuisia, arvelee tutkimuksen johtaja professori John Bynner.

Kovikset kärsivät

Huonommin menee todennäköisesti pienillä kovanaamoilla, jotka kiusaavat kavereitaan ja aiheuttavat harmia vanhemmilleen ja ympäristölleen. Heidän mahdollisuutensa menestyä yhteiskunnassa ja elämässä ovat pienemmät ja aikuisena he voivat vain haaveilla sellaisesta tasapainosta ja onnellisuuden tunteesta kuin lapsuuden ajan nynnyt.
- Tulokset ovat aika merkittäviä. Meidän olisi syytä miettiä, pitäisikö koulujärjestelmää hieman korjata, Bynner pohtii.

Hänen mielestään ala-asteen opetuksessa voitaisiin enemmän painottaa lasten onnea ja harmoniaa pänttäyksen ja perinteisen koulumenestyksen kustannuksella.

Tutkimuksessa löytyi näyttöä myös sille, minkä useimmat vanhastaan tiesivät: epärehellisistä lapsista kasvaa epärehellisiä aikuisia. Varasteleva lapsi joutuu aikuisena paljon todennäköisemmin kahnaukseen lain ja järjestyksen kanssa kuin lapsi, joka pysyy kaidalla polulla.

Matematiikasta iloa tytöille

Pojat eivät usein pidä lukemisesta ja kirjoittamisesta. Monet tytöt taas vierastavat matematiikkaa. Turhaan.
Tutkimuksen mukaan ne pojat, jotka pärjäävät äidinkielen opinnoissaan hyvin, elävät aikuisena tavallista todennäköisemmin onnellista elämää. Sama koskee tyttöjä, jotka menestyvät matematiikassa.

Lontoon yliopiston tutkimuksessa seurattiin 30 vuoden ajan 12 000:n vuonna 1970 syntyneen englantilaisen elämää. Tutkimuksen tulokset esiteltiin viime viikolla brittihallituksen seminaarissa."

Re: Re: Re: nynnyt

Originally posted by Andy_T
tunnus: pakkis
salasana: pakkis

..nyt kaikki tuntkee samoilla tunnuksilla ja ihmettelee, että mikä tässä on kun pätkii yhtetyttä..

--> ilmanen se rekisteröityminen on.. eikä muistaakseni kestäny ees kauaa

Itseasiassa kertoo, jos vertailee omiin kokemuksiin. Itse en tosiaankaan ollut mitään "luokan kermaa" ala-asteella, ja taannoisessa luokkakokouksessa tuli huomattua että olen porukan ainoa joka opiskelee korkeakoulussa ja elää vakituisessa parisuhteessa.. siis pojista.

Originally posted by Ced G
Itseasiassa kertoo, jos vertailee omiin kokemuksiin. Itse en tosiaankaan ollut mitään "luokan kermaa" ala-asteella, ja taannoisessa luokkakokouksessa tuli huomattua että olen porukan ainoa joka opiskelee korkeakoulussa ja elää vakituisessa parisuhteessa.. siis pojista.

ite en kovin nynny ollu koskaan...
Mutta nykyään voin olla jonkun mielestä :david: , koska harvoin juon alkoholia ja en paljon muuta tee kuin syön, treenaan, lepää.
Mä olen kuin 30 v. tunnollisen, perheen isän prototyyppi:D. Mikään absolutisti en kuitenkaan ole ;) mutta saattaa olla, että seuraava ryyppy kerta on ensi kesänä, kun valmistun:kippis1:. Siihen mennessä täytys saada: a. lisää massaa, b: pitää kunnon dietti, päästä 10 % rasvoihin tai alle:D.

Kyllähän tuossa tutkimuksessa jotakin perää on. Ne "kovimmat" pojat yläasteelta on nykyään työttöminä, alkoholisteina, ja osa jo haudassa.
Itse tuli aina oltua se omien teiden kulkija, joka viihtyi vanhempien ihmisten seurassa. Eli tosi :david:

Joo, onhan se aika päivän selvääkin, että nuoret kirjasto-/tietokonenörtit pärjäävät tulevaisuudessa keskimäärin paremmin kuin nää 5-vuotiaana tupakanpolton aloittaneet raggarinuoret.

Originally posted by Richard75
Kyllähän tuossa tutkimuksessa jotakin perää on. Ne "kovimmat" pojat yläasteelta on nykyään työttöminä, alkoholisteina, ja osa jo haudassa.

Hassua... Kai tämä mun tilanne sitten johtuu siitä, että ihminen hakeutuu kaltaiseensa seuraan.

Nimittäin minä olin kersana ongelmalapsi, josta opettajat olivat sitä mieltä, että tosta ei ikinä voi tulla mitään. En nyt jaksa mehustella, mitä kaikkea tuli tehtyä, varsinkaan kun en kauhean ylpeä ole siitä kaikesta.

Mutta joka tapauksessa, muutama lähin ystävä ovat molemmat samanlaisia, kuin minä: ongelmalapsia nuorina, sitten täysin yllättäen ja oma-aloitteisesti rauhoittunut ja nykyään ainakin muodollisesti onnellinen elämä.

Originally posted by Richard75
Samoilla linjoilla Richardin kanssa. Oma asuinalueeni mukulana ja edelleenkin, olisi voitu ehkä listata tuohon pahimmat slummit threadiinkin. Monet lapsuuden aikaiset ikätoverit ja puolitutut, jotka olivat niitä kovanaamoja ja murrosikäisten tyttöjen ihanteita, ovat sittemmin lähteneet isäinsä jälkiä kulkemaan eli istuvat aamusta iltaan pubissa tai metsän reunassa pussikaljalla kiroamassa miten huono tämä suomalainen yhteiskunta onkaan ja kun ei oikein ole töitäkään. Nämä ovat juuri niitä nuoruusajan "himmeneitä tähtiä", jotka laulavat paikallispubin karaokeilloissa, että "oli elämän valttikortit mulle kerran kädessäin". Oikeita Hannu Karpon ohjelman prototyyppejä. Ei säälitä pätkääkään.

Originally posted by Ozzy
ovat sittemmin lähteneet isäinsä jälkiä kulkemaan eli istuvat aamusta iltaan pubissa.

Tuli täällä Oulussa eräänä päivänä mieleen, kun luisteli torinrannasta merenrantaan, että kyllä Beachillä oli paljon terveemmän näköistä porukkaa verrattuna patiolla istujiin. :kippis1: :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom