Nykäsen Masa pidätetty

Nicho sanoi:
Einsteinin olleen lähes lukutaidoton oppimisvaikeuksista kärsivä ihminen.

:anssi:
No niin... Ai, että lähes lukutaidoton? Osasi ilmeisesti sun mielestäsi ainoastaan tavailla sanoja vai mitä??? En oikein usko, että opettajaksi pääsi tuolloinkaan, jos ei osannut lukea.
Jostain pienistä oppimisvaikeuksista olen minäkin kuullut, mutta kyllä se sentään osasi lukea. Eikä sillä mitään vakavia oppimisvaikeuksia ollut. Joidenkin parin pääsykokeen kuseminen sen tyypin elinaikana ei paljoa kerro oppimisvaikeuksista...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
DoomStar sanoi:
Vai olinko jotenkin epädiplomaattinen kun sanoin apukoululaista tyhmäksi?
Voisit ilmeisenä psykologian ja oppimishäiriöiden asiantuntijana kertoa mitä tässä termi "tyhmä" tarkkaan ottaen tarkoittaa. Nykäsen äö ei ilmeisestikään kummoinen ole, mutta jos puhutaan apukoulun ja "tyhmyyden" suhteesta yleensä.

niinno. Minä olen kyllä huomannut, että apukoulun ja tyhmyyden(?) välillä vallitsee jokin yhteys.

Kaikki tietämäni apukoululaiset ovat tavalla tai toisella tyhmiä(?). Tosin tunnen ko. tapauksia vain n. 5.

Eli kaikki apukoululaiset on tyhmiä.

ps. jos 5 on tyhmiä, niin kaikki on. Ihan niinkuin kaikki neekerit on raiskaajia!

nii :jahas:

Ei Mattia SAA sanoa tyhmäksi. Se, että kaikki sun tuntamat aparit on aina ollu tyhmia, ei tarkota sitä, että myös Matti olis tyhmä. Matti voi oikeesti olla vaikka nero. Matti voi olla puuttuva lenkki, nero apari. Tyhmä-Matti voi olla ihan vaan median luoma vääristelty kuva. Kun Matti sanoo, että ”hyppyrin nokalla sä oot ihan yksin ja sulle tulee sellanen Bon Voyage –fiilis”, niin se voi olla ihan vaan itseironiaa. No, ensin jengi hekottelee ja sitten ne kauhistelee, kun Matti vetää viinaa ja hakkaa Mervin siniseksi. Hiljentykää hetkeksi ja kokeilkaa mielikuvaharjoitetta. Niinku mäkimies. Kuvitelkaa itsenne mielikuvaharjoitteen avulla väärinymmärretyksi neroksi. No, onko helppoa olla väärinymmärretty nero? Onko helppoa kun pidetään tyhmänä? Joko tekis mieli juoda pullo viinaa ja hakata joku siniseksi?

Käsitteet sekaisin ihmisillä..

Mitä on oppimisvaikeus?

Punatukkaisuus, likinäköisyys, ruskeasilmäisyys, erilainen oppijuus...

Ihmisen ominaisuus
Usein perinnöllistä
Ei tyhmyyttä, ei laiskuutta, vaan erilaisuutta
Erilainen tapa oppia, hahmottaa ja prosessoida tietoa
Erittäin yleistä: Jopa 20 %:lla väestöstä on oppimisen vaikeutta
Millä alueilla oppimisvaikeus näkyy?

Oppimisen vaikeus ei tapa.
Hahmottaminen voi olla erilaista näillä aloilla...

Kielellinen kehitys
Tilan, suunnan, ajan hahmottaminen
Lukeminen
Kirjoittaminen
Laskeminen
Tarkkaavaisuus
Miten oppimisvaikeuden huomaa?

Erilainen oppijuus ei näy naamasta, mutta...

Lukeminen hidasta
Vieraat kielet vaikeita
Tekstin tuottaminen työlästä
Matematiikka mahdotonta
Ääneenlukeminen ällöttää
Kirjoitusvirheet yleisiä
Kirjaimet ja numerot sekoittuvat ja vaihtavat paikkaa
Rivit hyppivät paperilla
Oikea ja vasen, itä ja länsi sekoittuvat
Riimien hahmottaminen hankalaa
Keskittyminen ja tarkkaavaisuus häiriintyvät helposti
Karttaa on kurja käyttää
Vaikeutta pysyä aikatauluissa
Ulkoaopettelu kangertaa
Lähde: LUKIBUSSI-esite

Mulla ei tähän muuta lisättävää.

Tässä lisää tietoa jos jotain oikeasti kiinnostaa

Mää uskon että Einstein ei osannut lukea, se oli vaan niin SUPERLAHJAKAS että pääsi opettajaksi :jahas:

Eikse Nykänen ollutkaan tarkkailu-luokalla, kuten jotkut lähteet väittävät.
Eli se paikka minne joutuu jos on liian villi. (=eronneet vanhemmat, heh! Pientä provosointia loppuun)

Tässä uskossa minä ainakin olin, että Masa ois ollu tarkkiksen poikia.

onion sanoi:
Kyllä mun mielestä Nykäsen Masa on maailman paras mäkihyppääjä ja sillä siiti!

Matti Nykänen on kiistatta kaikkien aikojen paras mäkihyppääjä! Miettikää sitä ennenkuin seuraavan kerran mollaatte miestä. :worship:

No mä kyllä pitäisi itseäni "tyhmyyden asiantuntijana", kerta olen erityisopettaja. Sanoisin, että mun oppilaat menee noin kahden desimaalin heitolla tasan neljään kategoriaan:

1. Lukihäiriöiset
2. Asennevammaiset (laiskat, kusipäät yms.)
3. Puupäät.

Lukihäiriöisiä mulla on ehkä 70 prossaa, laiskoja kusipäitä 20 prossa ja puupäitä 10 prossaa. Mutta tää on vain mun mielipiteeni. Olen melko vakuuttunut, että niin tyhmää ihmistä ei ole, etteikö sen tyhmyys olisi poistettavissa jollakin diagnoosilla. Aivan samalla tavalla kuin allekirjoittanut ei oikeasti ole ylimielinen kusipää, vaan ainoastaan "sosioemotionaalisesti rajoitteinen". Tästä on muuten helposti johdettavissa, että mulla on 20 prossaa oppilaita, jotka viihtyvät aivan valtavan hyvin. Kyllä koira koiran tuntee. Mun mielestä Matti jää kyllä Rädyn Sepolle pahasti kakkoseksi. Ei sovi unohtaa, että Heli Koivulan valmistuessa Atlantassa keihään finaaliheittoon, karjaisi Räty lehtereiden puolelta kannustushuudon: "Heitä niin että vittu repeää!"

neutraali sanoi:
Mää uskon että Einstein ei osannut lukea, se oli vaan niin SUPERLAHJAKAS että pääsi opettajaksi :jahas:
:D Hyvät geenit jne.

DoomStar sanoi:
Kuinka moni tietää, että Nykänen M. on viettänyt nuoruutensa kouluvuodet apuluokalla oppimisvaikeuksiensa takia? Ts. hän on tyhmä.

http://www.nicehouse.fi/terveys/mieli/add.htm

Wallin on (epävirallisesti) sitä mieltä että herra M.N. on Suomen kuuluisin ko. oireyhtymän edustaja. Itse M.N. kiistää tämän. Ja varmaan aika monta muutakin juttua, ainakin iltalehtien lööpeissä.

ringside sanoi:
Ei sovi unohtaa, että Heli Koivulan valmistuessa Atlantassa keihään finaaliheittoon, karjaisi Räty lehtereiden puolelta kannustushuudon: "Heitä niin että vittu repeää!"
Toi oli pakko laittaa siguksi :D, hieman muokattuna.
Windir sanoi:
:D Hyvät geenit jne.
Ai niin sekin vielä ;)
edit
japa sanoi:
Äääähh, Matti vaan tekee duuniaan. Jostaihan se raha on saatava ryyppyyn. No näin se tulee että pääsee lehteen joka maksaa sen toilailuista.
Ja lehdet tekee karhun palveluksen eli maksaa jutuista jotta matti saa viina ja toilailee lisää ja taas saadaan juttua jne....

Äääähh, Matti vaan tekee duuniaan. Jostaihan se raha on saatava ryyppyyn. No näin se tulee että pääsee lehteen joka maksaa sen toilailuista.

ringside sanoi:
"Heitä niin että vittu repeää!"

¨Tempaise niin että vittu repeää ¨

Rädyn letkautukset
"Vittuillakseni heilutin." (selitti iloista vilkuttelua Barcelonan
palkintopallilla 1992)

"Puoliväkisin olen juonut viiniä." (IS:n haastattelussa ennen
Barcelonaa)

"Vapaa-aika kuluu korttia pelatessa ja kaljaa juodessa."
(latautumisestaan Barcelonassa 1992)

"Ooppera? Hyi saatana!" (IS:n haastattelussa 1991)

"Kai se jossain on." (Räty hopeastaan mitalikahveilla. Hän joutui lainaamaan jousiammuntajoukkueen hopeamitalia kuvaukseen.)

"Saksa on paska maa" (pudottuaan MM-finaalista Stuttgartissa 1993)

"Lepäilen tai ryyppään" (latautumisestaan ennen EM-kisoja Helsingissä
1994)

"Iisalmesta saa parempaa" (arvostelee italialaisen kuohuviinin aromia
EM-hopean jälkeen)

"Viissataatonnia käteen ja keihäs lentää 100 metriä" (Ennen Atlantan
olympiakisoja kesällä 1996)

"Joka toinen vuosi tuntuu menevän vanhalla miehellä perseelleen"
(Göteborgin MM-kisoissa 1995)

"Atlantaan lähtiessä päätin, että en perkele puhu koko matkalla englannin sanaa - suomella on pärjättävä." (Atlantan olympiamatkasta 1996)

"Mikä perkeleen seura?" (Rädyn ensimmäinen kommentti hänen kuultua
Aleksis Kiven seurasta ja hänelle myönnetystä palkinnosta)

"Jos viistoistavuotiasta sais." (Räty eräässä radiohaastattelussa
kysyttäessä seuraavan vuoden tavoitteista)

"Tempaise niin että vittu repeää." (Räty kannusti Heli Rantasta ennen
naisten keihään finaalia.)

"Halvarin kanssa ollaan ajeltu autolla, kun on ollut niin kylmä." (Räty
kertoo valmentautumisesta Barcelonan kisoihin.)

"Ensin mä ainakin menen syömään." (Räty kommentoi kun häneltä
kysyttiin tulevaisuuden suunnitelmia hänen juuri voitettuaan
kultamitalin.)

ringside sanoi:
Ei sovi unohtaa, että Heli Koivulan valmistuessa Atlantassa keihään finaaliheittoon, karjaisi Räty lehtereiden puolelta kannustushuudon: "Heitä niin että vittu repeää!"

Ei helvetti... Nyt lopetatte nuorempienne(minun) kusettamisen tässä thredissä..!!!
Ensin Einstein ei osaa lukea ja sitten Koivula heittää keihästä...
Heli Koivula ei ole heittänyt keihästä senttiäkään. Eikös se tyydy hyppelemään sinne hiekkalaatikkoon ja näyttämään nätiltä?

alumiini sanoi:
Ei helvetti... Nyt lopetatte nuorempienne(minun) kusettamisen tässä thredissä..!!!
Ensin Einstein ei osaa lukea ja sitten Koivula heittää keihästä...
Heli Koivula ei ole heittänyt keihästä senttiäkään. Eikös se tyydy hyppelemään sinne hiekkalaatikkoon ja näyttämään nätiltä?

Yep, Heli Rantasta käskettiin repäisemään vittunsa.

Vielä herra Einsteinista.....
Pistäkääs vaikka kaikkein rakkaimpaan googleenne hakusanaksi Einstein ja lukihäiriö(dysleksia,sanasokeus,oppimisvaikeudet....blaa blaa) Ihan millä vaan kielellä niin tulette löytämään varmasti useita linkkejä joiden kirjoittajat eivät ole mitään "peruspaskanjauhajia". Eli on tunnettu TOSIASIA, että Albertti poika oli L-U-K-I-H-Ä-I-R-I-Ö-I-N-E-N.
Mutta niin kuin monesta muustakin asiasta mistä ei voi enää hankkia ajankohtaisia todisteita on aivan turha vänkätä.

Tuosta hyvä aloittaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom