Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

Mulle tulee göteborgs rapesta jouluinen tunnelma :D. Viime joulun aikoihin sain sitä ekaa kertaa 5tornia ja ostin sitä taas, ni se muistuttaa sitten joulusta :D

Pakastimessa:
4x ettan lös
5x general extrasterk lös
5x skruf stark lös
3x O2 portion stark
2x general extrasterk portion
4x camel portion
4x ettan portion, 1x ettan white portion
edit: ainiin ja 1x mocca miniportion granaattiomena :D

Kait noilla taa shetken selviää. Jos sit jouluna taas laivan antimia. Skruffin starkki on parasta löössää mitä on tullu testailtua. Generalia (löössää) tuli tilattua justiinsa testiin ja ekan käisän sain huuleen just runtattua ja samalla piti sit ottaa noita starkkiportioneja. O2:et ainakin vaikutti hyviltä.

Generalin sterk white mielestäni parempaa kuin extra sterk pussi. Pussit myös asetettu kivan Onyxmaisesti purkkiin. Tietääkö joku tuon white-version saatavuudesta ruotsin puolella? Purkeissa lukee sivulla kyllä Norwegian edition.

Generalin sterk white mielestäni parempaa kuin extra sterk pussi. Pussit myös asetettu kivan Onyxmaisesti purkkiin. Tietääkö joku tuon white-version saatavuudesta ruotsin puolella? Purkeissa lukee sivulla kyllä Norwegian edition.

Haaparannan nuuskatukussa tuota ainakin mainostettiin kun siellä tänään kävin eli kai niillä on sitä hyllyssäkin.

Käsittääkseni tuota ekstra sterkkiä ei oo kun valkosena, eli juurikin tuo norwegian edition. Ja kai sitä ihan ruotsistakin saa varma en toki ole. Laivalta ainakin olen itse ostanut.

Käsittääkseni tuota ekstra sterkkiä ei oo kun valkosena, eli juurikin tuo norwegian edition. Ja kai sitä ihan ruotsistakin saa varma en toki ole. Laivalta ainakin olen itse ostanut.
Ruotsalaisen kaverini mukaan ei myydä ilmeisesti Ruotsissa. Hänkin on nähnyt sitä vain Norjassa.

Generalin perusmultaa menee 3-4 kiekkoa/viikko. Välillä tulee ostettua muutama kiekko pussia kouluun, mutta yleensä tulee käytettyä pelkkää tykkiä. Ja kyllä General aina eetun voittaa ainakin maussa. ;)

Tuli tossa viikonloppuna tehtyä itse nuuskaa ja lopputulos oli erittäin positiivinen! Suosittelen kokeilemaan.

30g tupakanpuruja
n. 0,3 dl vettä
n. 1,5 tl ruokasoodaa
ja maun mukaan suolaa, itse laitoin varmaankin 2tl

-kuivaa purut uunipellillä n. 60min 60 asteessa
-jauha purut blenderillä pieneksi jauhoksi
-lämmitä ruokasooda folion päällä uunissa 20 min 200 asteessa
-sekoita 0,3dl vettä, suola, ja sooda keskenään
-sekoita purut ja vesiliuos

Tökötti on valmista käytettäväksi. Jääkaapissa on hyvä antaa tekeytä vuorokausi. Näin nuuska saa sille ominaisen tuoksun ja värin.

edit. nuuskan voi maustaa erikseen esim aniksella tai rommilla. Itse laitoin hieman anisviinaa sekaan.

Testasin tossa pari päivää sitten, kuinka paljon nuuskaa saan kulumaan yhden päivän aikana. Pidin koko päivän nuuskaa hulessa enkä saanut edes yhtä kiekkoa menemään, taidan pitää melko pitkään yhtä biittiä huulessa. Tosin tykkinä käytän 2ml ruiskua, enkä laita sitä edes täyteen. Tuon kokeilun jälkeen käytön määrä selvästi lisääntyi :D

Pakko kirota vielä ettania. Ettan on niin vitun paskaa nuuskaa (IMO), ei pysy mulla yhtään huulessa. Mitä nyt ennen oon ettania käyttänyt niin parempaa on ollut, tiedä sitten jos vika on vaan tässä satsissa. vittu. :curs:

Nuuskat loppu, käydä kavereiden kans hapitsus tässä tuleval viikol tai seuraavalla, ajattelin generalin perus lös ja granit vit portion torneja.
pidän itse kyl molemmasta!

Pakko kirota vielä ettania. Ettan on niin vitun paskaa nuuskaa (IMO), ei pysy mulla yhtään huulessa. Mitä nyt ennen oon ettania käyttänyt niin parempaa on ollut, tiedä sitten jos vika on vaan tässä satsissa. vittu. :curs:

Mäki oon huomannu nyt ettanis et se ei pysy enää yht hyvi mulkaa huules. Et voikyl olla et jossai satsis o tehty jotai erillailla.

Tarvitsee tässä nyt itsekin nuuskakeskusteluun osallistua, vaikka salitouhut ovat olleet jo vuoden jäissä alunperin ylikunnosta johtuen (Pakkista tosin tulee luettua silti).

Olen tuota nuuskan tilaamista Ruotsista miettinyt ja kummastellut tuota, miksi toiset saavat jotain lisäveroja maksettavaksi, toisten paketit jäävät tulliin ja toisille ei tule mitään.

Mahdetaanko EU:n sisäinen kirjeliikenne läpivalaista vai millä ihmeen arvalla nuo noita nuuskia arpovat sisällöksi tullissa ?

Kummastelin lisäksi tuota mahdollisuutta ylipäätään saada mitään valmisteverorapsuja, koska EU sanoo näin:

"B) The products are sold from an internet site situated in another EU Member State than the one in which the purchaser is established and sent to the purchaser in a postal consignment:

Excise products sold via the Internet and supplied from one Member State to a customer in another Member State are subject to excise duties in the Member State where the purchaser receives his goods. So, before the excise product can be legally delivered to the purchaser, the excise duties and taxes will have to be paid. Note that in the case of distance selling, the obligation to pay excise duties in the Member State of the purchaser rests upon the vendor. Moreover, in particular in respect of manufactured tobacco products, the distance selling of such goods is also limited by the requirements, in certain Member States, to use fiscal markings or other marks of the Member State where the excise is due to show that excise has been paid, and/or by requirements to provide health warnings in the languages of the Member States where the products are placed on the market.
"
Lähde:http://ec.europa.eu/taxation_customs/common/travellers/within_eu/faq_1179_en.htm#17

Back
Ylös Bottom