Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

Kysytäämpäs tälläistä, tekisi mieli kovasti nuuskaamiseen sortua.. mietin vain kovasti, että miten isoja ja nopeita muutoksia sanotaan nyt puolen vuoden käytöllä tapahtuu suussa (lähinnä meinaan ien-rajaa), vai tarvitaanko siihen vuosien käyttö? Onko toi Ettanin pussinuuska paljonkin miedompaa kuin normi?

..

Tää kyssä menee sarjaan "paljonko kultaa voi löytyä syötäväksi?"

Mä oon nyt kaks vuotta käyttänyt, mennyt vissiin joku 10 tornia tässä, eli aika säästeliäästi, eikä oo tapahtunut mitään huomattavia muutoksia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en kyll yhtään diggaa jos nainen nuuskaa. Nuuska assosioituu päässä jotenkin maskuliiniseksi.

Kysytäämpäs tälläistä, tekisi mieli kovasti nuuskaamiseen sortua.. mietin vain kovasti, että miten isoja ja nopeita muutoksia sanotaan nyt puolen vuoden käytöllä tapahtuu suussa (lähinnä meinaan ien-rajaa), vai tarvitaanko siihen vuosien käyttö? Onko toi Ettanin pussinuuska paljonkin miedompaa kuin normi?

Enpä voi nuuskaamista kenellekään suositella, mutta isot miehet tekee itse omat päätökset. Itse olen käyttänyt 6 vuotta tavallista nuuskaa ja itsellä ei mitään suurempia muutoksia ole tapahtunut. Keväällä hammaslääkärissä käydessä kysyin hammaslääkäriltä rehellistä mielipidettä (ei mitään holhoavaa) ja se sanoi ettei minulla ole tapahtunut mitään muutoksia ien rajassa. Sanoi vain että muista käyttää tasaisesti molemmilla puolilla niin ehtii ikenet "palautua". Nuuskaa minulla menee 1purkki 2-3päivässä. Onhan uusissa tutkimuksissa todettu, että tupakka on terveydelle haitallisempaa kuin nuuska.

Vaihteleeko porukka muuten sitä puolta huulessa missä pitää biittiä? Se vissiin on ihan suositeltavaa... Mites sitten yleensä toteutatte ton vaihdon eli heitättekö joka toiset paskat oikeelle ja joka toiset vasemmalle vai jonkun tietyn aikaa toisella puolella ja tietyn aikaa toisella? Toi jälkimmäinen olis ainakin järkevämpi vaihtoehto siihen jos haluu, että ne limakalvot palautuu normaaliksi, mutta onko sekään sitten kovin hyvä juttu, että niitä kalvoja rikotaan aina uudestaan ja uudestaan?

Mä olen aina heittänyt aamun ekan vasemmalle joka on lempipuoli, toisen oikealle kolmannen vasemmalle jne. Voisin oikeastaa siirtyä kuukausi toisella kuukausi toisella tyyliin. Ja jep. nuuskaa on mennyt on-off tyylillä jotain 4 vuotta, ja toissatalvesta aika koko ajan, välillä saatavuuskatkostaukojen kanssa, ja ikenissä ei näy minkäänlaista ollenkaan. Irtoettania käyttelen.. Ehkä ton tornin jälkeen voisi miettiä taas pitempääkin taukoa..
lisäys: jep, Mariellalla 22 e sinko, 5 neljän hinnalla.. arvaahan mitä sieltä tuli mukana..

Itse pidän vaan vasemmassa, sillon tällön tykitän oikeeseen pesään. Voisihan sitä jonkun pidemmän ajanjakson pistää vaan oikealle ja sitten siirtyä taas vasempaan. Nuuskaa oon käyttäny noin vuoden ja ienrajassa sun muissa ei ole ainakaan mitään näkyvää muutosta. 1 kiekko kestää melkein viikon eli päivässä ei mene kuin 3-4 tykillistä, joskus enemmän.

Poltitko aikasemmin?

Mä ainakin päätin että mä siirryn ihan viihdenuuskaajaksi, eli nuuskaa aattelin tulevaisuudessa käyttää maksimissaan tornin vuodessa ryyppyreissuilla. Eihän nuuska sellaan vaarallista ole kuin tupakointi, mutta kyl siihin rahaa menee, ja ei sitä aina saa vaikka haluaisi, kun en ruotsissa asu. onks muita nuuskaamisen vähentäjiä?

Mjoo tota viihdenuuskailuu mäkin oon enemmän harrastanu. En käytä esim töissä. Enkä missään muualla kun kotona tai viihteellä. Ja viihteellekkään en oo ottanut mukaan tässä vähään aikaan.

Ei se mulla edes tunnu missään jos käyttää vaikka viikon putkeen. Sit pitäs isontaa annoksii ja ne nyt menee sit niin naurettavan kokosiks jo..

Itelläkin toi nuuskaaminen on aika satunnaista. Välillä saattaa(esim.eilen)mennä monet satsit päivässä, välillä ei tuu laitettua ollenkaan. Leffaa katellessa pitää tietty aina olla! :D

Vielä ienrajasta, mulla on kyllä tässä parin vuoden aikana vähän noussu, käytän noin purkin kolmessa päivässä.
Taitaa olla aika yksilöllistä kuinka limakalvot nuuskaan reagoi, tiedän kavereita joilla ei raja nouse yhtään ja toisilla taas nousee aika nopeestikkin.
Ite heitän vuorotellen vasemmalle ja oikealle, niin se on fiksuinta.

Serkun vaimon isä (ruotsalainen) on käyttänyt nuuskaa purkin päivässä 13 -vuotiaasta ja on nyt 50v, pystyy liikuttaan sormella silmiä huulen alta... :D

Vielä ienrajasta, mulla on kyllä tässä parin vuoden aikana vähän noussu, käytän noin purkin kolmessa päivässä.
Taitaa olla aika yksilöllistä kuinka limakalvot nuuskaan reagoi, tiedän kavereita joilla ei raja nouse yhtään ja toisilla taas nousee aika nopeestikkin.
Ite heitän vuorotellen vasemmalle ja oikealle, niin se on fiksuinta.

Serkun vaimon isä (ruotsalainen) on käyttänyt nuuskaa purkin päivässä 13 -vuotiaasta ja on nyt 50v, pystyy liikuttaan sormella silmiä huulen alta... :D

Lääkärin mukaan sillä ei ole kuulemma merkitystä pitääkö siellä huulen alla nuuskaa tai purukumia tms. Molemmilla syntyy sama ilmiö. En sitten tiedä tämän tieteellistä faktaa. Mut näin mulle kertoi hampilääkäri.

Lääkärin mukaan sillä ei ole kuulemma merkitystä pitääkö siellä huulen alla nuuskaa tai purukumia tms. Molemmilla syntyy sama ilmiö. En sitten tiedä tämän tieteellistä faktaa. Mut näin mulle kertoi hampilääkäri.
On varmaan ihan totta, esim kielikoru tekee itelleen kuopan kieleen ja voi kuulemma kuroutua sinne sisäänkin, niin ettei sitä enää näy.

Luulis kuitenkin että nuuska syövyttää jonkin verran enemmän kun normaali ruoka...
Tarvii alkaa pitään vasemmalla puolella kirsikoita ja oikealla nuuskaa, näkeepä sitten oikeasti miten on. :jahas:

sain just jenkeistä 4purkkia Kodiak Icea... joulu tuli etuajassa.. On sitten niin hyvää ettei sanotuksi saa:D

Kannattaa muistaa, että nämä "ei ruotsalaiset" on myrkyllisempiä. Nopeasti muistelin että tätä Kodiakkia aikoinaan käytin jenkeissä. Eli karkille maistuvaa long cuttia mitä pidetään alahuulessa (ainakin Jenkeissä)

Eikös tuota ole otettu jo aikaisemmin puheeks ja aina teilattu ajatus?!? Helpottais kyllä elämää kummasti ku vois lähikaupasta hakea aina ku tarvii.

Swedish Matchin vaade kumottiin, jossain EU:n tuomioistuimessa, pari vuotta sitten. Taisi osakekurssikin tulla noin 10% alas. Eli tokkopa mitkään muuttuu.

Onko kukaan tietoinen saako Turkista nuuskaa? Olen lähdössä sinne ensi viikolla, enkä kerkeä saada mistään sitä ennen nuuskaa.
Kaiken järjen mukaan sitä siellä voisi olla, koska myyminen ei ole kielletty, mutta ken tietää? Varmaan ei ihan perus kaupungeissa ole, mutta entä turistirysät?
Eihän tässä hätää ole, sillä UPS:hän sitä Ruottista tuo, jos ei muuten saa. Ja turkkiin sitä saa tilata käsittääkseni ilman veroja, tai ainakaan online nuuskakaupat eivät lisää veroja normaali hinnan päälle.
Kokeilin yhdestä nuuskakaupasta mikä hinta olisi, jos tilaisi Turkkiin. Neljälle tornille Ettan Whitea tuli hintaa noin 130$, tähän sisältyi siis UPS kuljetus.
Mutta jos joku tietää saako Turkista nuuskaa, niin mielellään tiedon kuulisin.

Niin ja onko kukaan tietoinen "aasialaisesta nuuskasta"? En siis ole varma mistä on kysymys, mutta Madventureksessa toinen kaveri käytti tätä ja sanoi sen olevan parempaa kuin ruottalainen. Onko kellään tästä tietoa?

Joo, Intialaista on tullut käytettyä kun Aasiassa oleskelin, ja onhan se paljon vahvempaa. Kuivaa jonkin näköistä lehtilastua pusseissa. Tosin siinä taitaa sitten ollakin ne tuholaisten torjuntaan käytetyt myrkyt mitkä imeytyvät :)

onko infformaatioo et kuinka helposti virosta löytää nuuskaa

Aika olematon tarjonta. Parin Virossa asuvan tutun kautta yrittänyt kysellä, mutta eipä olleet nähneet pahemmin edes käytettävän, saati sitten kuulleet missä myytäisiin. Virossa ei nuuskakulttuuria ole lähes ollenkaan, joten tuo nyt vaikuttaa aika paljon saatavuuteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom