Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jenkkejä ei pajon EU:n sisäiset lait koske. On se kumma kun Itänaapurissa myydään nuuskaa ja kyynelkaasua.

:offtopic: Saksastakin saa kyynelkaasua. Oli pakko ostaa sellainen ja sähköpamppu, kun olin siellä työmatkalla. Pojat on aina poikia.

No sähköpamppu oli aivan surkea. Humalapäissäni pamputin sillä loppuillasta itseäni ja eipä ollut erikoinen.

Kyynelkaasu taas joutui toisena iltana (humalapäissä) poliisille, kun sillä itseäni puolustin:) No ampuma-ase rikoshan siitä tuli.

Nämä siis hurjassa nuoruudessa. Ei vanha jaksa enää tollasilla leikkiä.:)

Ei minusta kyllä. Jenkeissähän saa tehdä vaikka mitä suomessa ei ...

Toisaalta se mitä ajoin takaa on, että kun esim. Ruotsissa saa myydä niin onhan Suomessakin mun mielestä ihan yhtälailla vahvat perinteet nuuskan käytössä. Ok, ei ehkä ihan niin vahvat kuin Ruotsissa, mutta melkein... naapurimaitahan tässä ollaan. Mun mielestä Suomessa sais myydä nuuskaa niin kauan ku ollaan myös kaksikielinen maa.
Jenkkejä ei pajon EU:n sisäiset lait koske. On se kumma kun Itänaapurissa myydään nuuskaa ja kyynelkaasua.
Koen vääryyttä. Ks. ylempi posti.

Osta se nuuska jenkeistä. Paljon parempaa :hyper:

EDIT: toi tulikin jo.. Gopenhagen on "lähimpänä" ruotsalaista, IMO. Jos hyvää haluat kokeilla, niin osta Kodiak Icea tai Kodiak Wintergreeniä

Saako sitä biittiä ihan oikeesti koko USAsta, vai onko kyseessä vain pohjoisosien ja New Yorkin juttu (näin olen nimittäin kuullut). Itse kun lähden syvään etelään, missä lienee kuultu vain purutupakasta :rolleyes:

Missäpäin jenkkilää ootte biittiin törmänneet?

Saako sitä biittiä ihan oikeesti koko USAsta, vai onko kyseessä vain pohjoisosien ja New Yorkin juttu (näin olen nimittäin kuullut). Itse kun lähden syvään etelään, missä lienee kuultu vain purutupakasta :rolleyes:

Voi hyvinkin olla näin...

Mä ostin Copenhagenit ja Skoalit Wisconsinin ja Minnesotan osavaltioista. Siis kun asuin siellä. Etelämmässä ei tullut pyörittyä.

Ainaki dallasista saa huoltoasemilta. Uskoisin että muualtaki. Ite koitin bandit nimistä pussinuuskaa ja en pystyny käyttämään, aiheutti ikävän tuntemuksen ylähuuleen:urjo: Ruotsalaiseen verrattuna aivan paskaa.

Kyllä sitä tuntui länsirannikolla (lue: california) olevan miltei kaikkialla. Myös texasista Forth Worthista (lähellä Dallasia) oli myös.

Voi vittu siljalla oon lähössä tossa 16 päivä... mistähän tuo korotus johtuu kun veroja vaan siellä ruotsissa nostetiin ei pitäisi vaikuttaa tax-free hintaan.

No, 20.6. pitää lähtee tarkistamaan paljonko se nuuska maksaa. Itse risteilyn hinta ku on kaikki 13€/ naama kuljetuksineen täältä Keski-Suomesta ni ei paljon itketä yks +5€ nuuskatornin hintaan.. ja sitä paitsi se on köyhille aina kallista ja muille saman hintaista. :thumbs:

Tuo syöpä on kyl kummallinen juttu. Miten pelkkää nuuskaamista voi syyttää syövästä. Miten purujen pitäminen huulen alle altistaa syövälle? Mä en ihan hiffaa tätä juttua. Syöpähän vaatii syöpäsoluja, miten ne kehittyy huuleen nuuskaamisen seurauksena? Tarkoitan nyt ihan tieteellistä pohjaa, en mitään mutu-teorioita. Tulehdukset yms on kyl ymmärrettäviä mutta tuo syöpäsolujen muodostuminen mietitytää. Voiko huulisyöpää ennaltaehkäistä pitämällä taukoja nuuskaamisesta?

Juttu on hyvin yksinkertainen; Syöpäsolun syntymistä edistää ärsyke, esim. tupakan tai nuuskan sisältämät kemikaalit. Huomaa sana edistää, sillä juuri koskaan ei etukäteen voi tietää mikä on kullekkin yksilölle riittävä ärsyke, tai tarvitaanko sitä ylipään, sillä syöpä saattaa tulla kenelle tahansa, myös täysraittiille ituhipille. Vitsin ydin on se, että vähentämällä turhia ärsykkeitä kuten asbestityöt, tupakointi, yletön ryyppääminen ja kukaties nuuskaaminen, voit vähentää mahdollisuuttasi sairastua. Jos taas tekee kaikkensa lisätäkseen ärsykkeitä, ei kannata hämmästyä jos pääsee tavoitteeseensa.

Kaikki verukkeet kuten "naapurin pappakin poltti koko ikänsä ja kuoli satavuotiaana viinaan" ovat perseestä, sillä naapurin pappa eli lapsuutensa ja aikuisikänsä täysin eri yhteiskunnassa kuin nykynuoret; jos ekat viiskyt vuotta luudaa pellolla heinänkorsi suussa haistelemassa hevonpaskaa, niin se on pikkuisen eri asia kuin kasvaa keskustassa hengittämässä diiselinokea.

Syövän synnyssä ne ekat viiskyt vuotta ovatkin olennaisimmat, sillä tauti alkaa todennäköisimmin silloin, noin 15 - 20 vuotta "altistuksesta". Ts. peruskoulussa alkanut tupakointi kantaa hedelmää vasta nelikymppisenä, jolloin lunastetaan ne palvelukset jotka kukin nuorena terveydelleen tekee. Yli viiskymppisenä ei oikeastaan ole enää väliä, sillä kaiken siihen ikään mennessä vedetyn paskan rapauttama terveys tekee loppuaan joka tapauksessa ja jos kuolee, on melko sama mihin kuolee. Jos peruskoulussa on sekakäyttäjä, vetää tupakkaa, nuuskaa, viinaa, aineita ja vielä roinaa kuntoilun vuoksi, voi olla ettei ole viisasta tehdä kovin isoja suunnitelmia toteutettavaksi eläkkeellä.

Itse olen lähestymässä viittäkymmentä ja olen saattanut hautaan monia ns. hauskanpitäjiä, joiden motto on ollut "omapahan on elämäni" ja nautintoaineiden määrä sen mukainen. Näille sankareille on ollut yhteistä se, että kun lääkäri toteaa taudin, alkaa itku "miksi minä, näin nuorena" ja on ihan sama miten henkselit on paukkuneet sitä ennen. Yksikään ei ole todennut, että "joo, sitä saa mitä tilaa", vaan kaikki on aina kohtalon koiruutta ihmiselle joka on elänyt parhaansa mukaan. Ohjeeni onkin se, että jos ensin tekee kaikkensa parantaakseen mahdollisuuttaan saada syöpä, niin sitten kun lääkäri sen vihdoin toteaa ja sanoo, että viis kuukautta max, niin turpa rullalle. Jos sahaa oksaa jolla istuu, on pudotessa turha pillittää. Itse lopetin polttamisen 80- luvun lopulla ja sairastumisriski alkaa olla jo samalla tasolla kuin sellaisella joka ei ole koskaan polttanut.

Silti jää niitäkin joille ei yksinkertaisesti mahda mitään: Veli oli ravintolamuusikko ja ammatissaan passiivipolttaja; viiskytvuotislahjaksi kurkkusyöpä joka saatiin hoidettua vuoden rankalla sädetyksellä ja sytostaateilla. 2 viikkoa sen jälkeen kun sai lääkäriltä puhtaat paperit, kuoli viinaan kun maksa pamahti. 51 vuotta lasissa ja multaa naamalle siksi että ammattilaulaminen on ärsyke, passiivipolttaminen samoin ja viina vaikuttaa kurkkuun ja maksaan. Kurkku saatiin hoidettua mutta maksaa ei, koska huttu maistui eritoten hoitojen päälle. Pari lasta, pari ex- vaimoa ja avovaimo jäi ihmettelemään, että mites tää nyt näin. Pöljä itse ei ihmetellyt, ei edes tajunnut kuolevansa, kun hukkui yksiönsä lattialla omaan vereensä ruokatorven suonikohjujen ratkettua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom