Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
http://www.jyy.fi/jylkkari/arkisto/0507/pdf/08.pdf#search="dalen snus"
Kaikkea paskaa sitä onkin liikkeellä netissä.
Itse olen aktiiviurheilija enkä ole huomannut kehossani yhtään mitään muutosta, vaikka nuuskaa käytän ja paljon.
Kai se on myös paljon ihmisestä kiinni..?
Ootteko muuten kuullu, että nuuskaamisella saa helposti syövän huuleen. Joku terveysvalistaja väitti, että paljon helpommin ku tupakoimalla. Nuorin tapaus kuulemma saanu syövän 18-vuotiaana puolen vuoden nuuskaamisen jälkeen.
Tossa artikkelissahan just mainittiin, että se riippuu mitä nuuskaa käyttää.Juu ei. Nuuska rasiassa ei edes enään saa lukea, että aiheuttaa syöpää. Ruotsissa on vähiten tupakasta aiheutuneita sairauksia, koko euroopan alueella.
Mikä siihen on syy, sitä en tiedä?
Tossa artikkelissahan just mainittiin, että se riippuu mitä nuuskaa käyttää.
Just. Ja menthol tupakka on vaarallisempaa, kuin tavallinen.
Propaganda on hieno laji.
Just. Ja menthol tupakka on vaarallisempaa, kuin tavallinen.
Propaganda on hieno laji.
Tähän en ota kantaa, mutta ruotsalaisen nuuskan karsinogeenisyys on tutkimuksissa todettu paljon alhaisemmaksi kuin amerikkalaisen vastaavan. Ero selittyy valmistusprosessista, tarkemmin nuuskan fermentoinnin eroista ko. nuuskien välillä. Hieman sama asia kuin vertaisi mustaksi käristettyä makkaraa ja keitettyä makkaraa. Kärtsätyssä makkarassa on enemmän karsinogeenejä kuin keitetyssä.
Itseasiassa menthol tupakassa on enemmän "vaarallisia yhdisteitä ja myrkkyjä".. siitä en tiedä onko käytännössä mitään merkitystä..
Näin ainakin minulle Keskus-sairaalassa käydyssä koulutuksessa työntekijöille asiaan perehtyneet lääkärit kertoivat.. tuskin lääkärit heittää turhaa ei tutkittua propagandaa meille toisille hoitajille ja lääkäreille..
Mutta onkos täällä muita jotka olisivat kokeilleet tai käyttäneet nenänuuskaa? Satunnaisesti tulee sniffailtua pienet nuuskat silloin tällöin ja varsin veikeää kamaa on.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös laivan verovapaus peustu arvonlisäverottomuuteen? En usko, että joutuvat jättämään valmisteverot maksamatta... Viinapullon hinta on n. 0.5-1€/litra ilman mitään veroja ja ne myy siellä sitä n. 10€ hintaan. Olisi liian hyvä busines kyllä laivalle.Nuuskan hinta nousee noin 1 euron/purkki. Ruotsin hallitus on päättänyt tuplata nuuskaveron:wall: Eikös ruotsinlaivalta saa kuitenkin verovapaasti?
Nouseekohan se hinta suomessakin niissä paikoissa missä myydään pimeenä:( Jos nousee niin pakko kai se on koittaa lopettaa ja siitä kun ei tule mitään niin pitänee vissiin ruveta polttamaan tai syömään niitä nikotiinipurkkia. Toivottavasti ei nouse suomessa hinta